پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آلت کوین چیست؟ و انواع آلت کوین کدام است؟

ارزهای دیجیتال بازار جذابی برای سرمایه‌گذاران است، هر فردی به دنبال این است تا با ورود به این بازار سرمایه و پول خود را افزایش دهد، در مقالات قبلی با ارزهای دیجیتال، و بیت کوین آشنا شدیم، اصطلاحات زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد که حتما لازم است با آن‌ها آشنا شویم، در این مقاله قصد داریم درباره آلت کوین‌ها توضیح دهیم، می­‌خواهیم بدانیم آلت کوین چیست و انواع آلت کوین کدام است؟ همراه ما باشید تا در این مقاله به بررسی آلت کوین‌ها بپردازیم.

آلت کوین چیست؟

شاید تصور شما از آلت کوین، ارز دیجیتال خاصی باشد اما چنین نیست و آلت کوین یک اصطلاح عام است و اصطلاحا به ارزهای دیجیتالی گفته می­‌شود که بعد از بیت کوین، در دنیای رمزارزها متولد شدند. به عبارتی  به هر ارز دیجیتال دیگری به جز بیت کوین، آلت کوین گفته می‌­شود. اگر بخواهیم واژه آلت کوین را ریشه‌یابی کنیم، به معنای پول و یا سکه های جایگزین معنا می‌شود، در حقیقت آلت کوین، پول و سکه جایگزین برای بیت کوین است.

اولین آلت کوین در سال 2011 معرفی شد، این آلت کوین Name coin نام داشت، و جهت افزایش حریم خصوصی کاربران و سرمایه‌گذاران در جهت کمک به ناشناس ماندن آنان ایجاد شد.

البته هم‌اکنون آلت کوین های بسیار زیادی در دنیای کریپتوکارنسی وجود دارند، و بالغ‌بر 5000 آلت کوین وجود دارند، با این‌ حال همه آن‌ها مهم نیستند و نقش پررنگی در بازار رمزارزها ندارند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین و معروف‌ترین آلت کوین ها نیز خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های آلت کوین‌ها کدام است؟

شاید این سوال برایتان ایجاد شود، که هدف از ایجاد آلت کوین چیست؟ و با وجود بیت کوین دیگر چه نیازی به ایجاد سایر آلت کوین ها وجود دارد؟ در این دسته‌بندی به‌ طور کلی برایتان شرح می‌­دهیم که آلت کوین ها چه ویژگی دارند:

کیف پول سرد چیست؟ بهترین کیف پول سرد کدام است؟
ادامه

1) آلت کوین‌ها با هدف رفع ضعف و نقص‌های بیت کوین ایجاد شده‌اند.

2) آلت کوین‌ها به‌طورکلی جهت رقابت با بیت کوین ایجاد شده‌اند.

3) آلت کوین‌ها در مقایسه با بیت کوین کارمزد کمتری دارند، و از این‌حیث نسبت به بیت کوین برتری دارند.

نکته:

با این‌ حال گفتنی است علی‌رغم مزایای آلت کوین ها نسبت به بیت کوین، برخی از آلت کوین ها نسبت به بیت کوین ارزش کمتری و ناپایداری دارند، و از طرفی در برخی از آلت کوین‌ها امکان تقلب و کلاه برداری نیز وجود دارد که باعث بی‌اعتمادی نسب به آنها می‌­شود.

معرفی 5 آلت کوین محبوب و معروف:

بعد از بررسی ویژگی‌های آلت کوین‌ها و بیان مزایا و معایب آلت کوین‌ها، لازم است بگوییم برخی از آلت کوین‌ها رقیب پرقدرت برای بیت کوین هستند، و بسیار معروف هستند و در بازار نظر سرمایه‌گذاران را به خود جذب کرده‌اند، که چند مثال از بهترین آلت کوین‌ها را در ادامه برایتان توضیح می­‌دهیم:

1. اتریوم: Ethereum

نماد: ETH

اتریوم جز معروف‌ترین آلت کوین‌های دنیای ارزهای دیجیتال است، که در سال 2013 معرفی شده است. قابلیت قراردادهای هوشمند، از ویژگی‌های بسیار مهم اتریوم است، اتریوم رمز ارز اختصاصی خودش را نیز دارد، که اتر نام دارد، اتر کاربردهای زیادی دارد. این رمز ارز با استقبال زیادی مواجه شده است، و هم‌اکنون بعد از بیت کوین در رتبه دوم ارزهای دیجیتال است، و سهم بازاری آن 83/17 درصد از کل بازار است.

2. بایننس کوین: Binancecoin

نماد: BNB

 این آلت کوین رمز ارز اختصاصی صرافی مشهور و معروف بایننس است، این آلت کوین در سال 2017 معرفی شد و هدف از آن گسترش و توسعه صرافی بزرگ بایننس بود. این آلت کوین رتبه 4 بازار رمزارزها را دارا است، و سهم بازاری آن نیز 08/3 درصد از کل بازار است.

صرافی غیر متمرکز (DEX) چیست؟
ادامه

3. ریپل: Ripple

نماد: XRP

این آلت کوین در سال 2012 معرفی شده است، و از جمله رمز ارزهایی است که از سیستم بلاک چین استفاده نمی­‌کند. رمز ارز ریپل جهت انجام معاملات سریع طراحی شده است، و از ویژگی‌های آن کاهش زمان انجام معامله در چند ثانیه است، رتبه بازاری آلت کوین ریپل 7 است، و سهم بازاری آن 10/20 درصد از کل بازار است.

4. لایت کوین: Litecoin

نماد: LTC

آلت کوین لایت کوین در سال 2011 به دنیای ارزهای دیجیتال معرفی شد، لایت کوین انشعابی از بیت کوین است، که با هدف افزایش سرعت تراکنش‌ها ایجاد و ارائه شده است، و توانسته است سرعت تراکنش‌ها را افزایش دهد. هم‌اکنون رتبه بازاری این رمزارز 12 است، و سهم بازاری آن 63/0 از کل بازار رمز ارزها است، و در حدود 84 میلیون لایت کوین در کل موجود دارد.

5. ترون: Tron

نماد: TRX

آلت کوین ترون با هدف اشتراک‌گذاری محتوای دیجیتال ساده و ارزان ایجاد شده است، و چنین برآورد شده است که آینده وب به این رمز ارز تعلق دارد، این ارز دیجیتال یک سیستم سرگرمی رایگان نیز فراهم می‌­کند، و دارای رمز ارز اختصاصی مخصوص به خود است که ترونیکس نام دارد. ترون رتبه 25 بازار را در دست دارد، و 32/0 درصد از کل بازار متعلق به این آلت کوین است.

آلت کوین چیست؟ و انواع آلت کوین کدام است؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آلت کوین

دسته‌بندی کلی انواع آلت کوین ها:

از دیگر نظر آلت کوین ها را به صورت 4 دسته کلی می­‌توان دسته‌بندی کرد که عبارت‌اند از:

1. مبتنی بر ماینینگ (Mining Based Altcoins)

این نوع آلت کوین‌ها مشکلات مربوط به استخراج را رفع می­‌کنند، مثال بارز برای این نوع از آلت کوین‌ها، اتریوم است.

2. ارز باثبات (Stable Coin)

این ارزها با هدف کاهش نوسانات بیت کوین ارائه شده‌اند، نمونه بارز این نوع از آلت کوین‌ها، Libra است که به شرکت فیسبوک تعلق دارد.

بازیابی کیف پول ترون لینک
ادامه

3. توکن اوراق بهادار (Security Tokens)

این نوع از آلت کوین‌ها مانند سهام‌های سنتی هستند و در ارتباط با کسب‌ و کار هستند، و مانند سهام می‌­توانند سود بدهند.

4. توکن ابزاری (Utility Tokens)

این نوع از توکن‌ها جهت خدمت‌رسانی ارائه می­‌شوند، و مانند عرضه اولیه هستند، به طور مثال File Coin جز این دسته است.

نتیجه‌گیری:

با وجود اینکه بیت کوین تقریبا نصف بازار ارزهای دیجیتال را در تصرف خود دارد، و رتبه اول بازار مربوط به این ارز است، با این‌ حال نوسانات فعلی و احتمالی آینده نیز باعث شده است سرمایه گذاران به سایر ارزهای دیجیتال نیز توجه خوبی نشان دهند، از طرفی بیت کوین نیز محدودیت‌های خاص خودش را نیز دارد، و سرعت کم  پردازش و کارمزد زیاد، محدودیت بیت کوین از عواملی است که باعث جذب به سایر آلت کوین­‌ها می­‌شود. اگر در مسیر سرمایه‌گذاری نیازمند مشاوره و راهنمایی جامع‌تری باشید، کارشناسان مجرب آکادمی پارسیان بورس در خدمت پاسخگویی به شما هستند.

پیشنهاد
  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه‌ی ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از دوره آموزش ارز دیجیتال مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در تهران استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس « مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد »

مقاله‌های پیشنهادی


با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس
ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
طراحی و توسعه توسط