تفاوت بروکر و صرافی ارز دیجیتال
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

تفاوت بروکر و صرافی ارز دیجیتال

این روز‌ها نام بازارهای مالی زیاد به گوش می‌رسد و اکثر افراد در تلاش هستند تا با ورود به این بازارهای جهانی کسب درآمد کنند. ارز‌های دیجیتال به سرعت در حال تبدیل شدن به یک دارایی محبوب در سراسر جهان هستند. با افزایش محبوبیت این بازارها، پلتفرم‌های مختلفی برای خرید و فروش آن‌ها ایجاد شده است. دو نوع اصلی پلتفرم خرید و فروش در بازارهای مالی، صرافی و بروکر هستند.

شاید برای شما سؤال پیش باید صرافی و بروکر چیست و چه تفاوتی با یکدیگر دارند. شایان ذکر است بدانید در این مقاله تصمیم داریم به صورت کامل از تمام زوایا به بررسی تفاوت بروکر و صرافی بپردازیم. از سوی دیگر ذکر خواهیم کرد که هر یک از آن‌ها دارای چه مزایا و معایبی هستند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم برای به دست آوردن اطلاعات کامل در مورد این دو نوع پلتفرم تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

صرافی چیست؟

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی یک پلتفرم آنلاین است که به کاربران امکان می‌دهد ارز‌های دیجیتال را با یکدیگر مبادله کنند. در یک صرافی ارز دیجیتال، کاربران می‌توانند ارز‌های دیجیتال خود را به ارز‌های فیات (مانند دلار آمریکا) یا سایر ارز‌های دیجیتال تبدیل کنند. شایان ذکر است بدانید صرافی‌ها معمولاً نقدینگی بالایی دارند، به این معنی که کاربران می‌توانند ارز‌های دیجیتال خود را به سرعت و با قیمت‌های رقابتی مبادله کنند. در ثانی آن‌ها انتخاب گسترده‌ای از ارز‌های دیجیتال را ارائه می‌دهند، بنابراین می‌توان به این استنباط رسید که کاربران می‌توانند ارز‌های دیجیتال مورد نظر خود را به ساده‌ترین شکل ممکن پیدا کنند.

در صرافی‌های ارزهای دیجیتال می‌توانید به ترید جفت ارزهای معروف نیز بپردازید ولی باید کارمزد بسیار بیشتری برای آن پرداخت کنید. به همین دلیل تریدرهایی که در حوزه فارکس فعالیت می‌نمایند، از صرافی برای خرید و فروش جفت ارزها استفاده نمی‌کنند.

در ادامه باید به این نکته اشاره کنیم که صرافی‌ها به دو دسته صرافی‌های متمرکز و صرافی‌های غیر متمرکز تقسیم می‌شوند. این دو نوع صرافی با یکدیگر تفاوت دارند برای مثال صرافی متمرکز توسط شرکت یا نهاد مرکزی اداره می‌شود اما صرافی‌های غیر متمرکز بر روی بلاکچین اجرا می‌شوند و هیچ اداره یا ارگانی بر روی آن نظارت ندارند. البته اگر در دوره آموزش ارز دیجیتال شرکت کنید مطمئناً به صورت کامل با صرافی و تفاوت بروکر و صرافی آشنا خواهید شد.

بروکر چیست؟

بروکر چیست؟

در این بخش از بررسی تفاوت بروکر و صرافی تصمیم داریم بروکر را مورد بررسی قرار دهیم. مهم‌ترین چیزی که باید در رابطه با بروکر بدانید این است که این بستر مخصوص معامله‌گرانی است که در بازار بورس بین الملل یا فارکس فعالیت می‌نمایند.

بروکر یک شبکه معاملاتی است که به کاربران خود از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن اجازه دسترسی می‌دهد. در این مجموعه‌ها نیز قیمت لحظه‌ای و قیمت‌های پیشنهادی رمزارز‌ها اعلام می‌شود و خرید و فروش‌ها بر اساس این قیمت‌ها انجام می‌گیرد ولی باید بدانید که کارمزد خرید و فروش ارز دیجیتال در بروکر بسیار بیشتر از صرافی است.

جفت ارزهای اصلی بازار فارکس در بروکرها لیست شده‌اند که شما می‌توانید با کارمزد بسیار کمتر از صرافی آن‌ها را خریداری کرده یا بفروشید. این پلتفرم‌ها معمولاً نقدینگی بیشتری نسبت به صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال دارند و فرایند خرید و فروش در آن‌ها سریع‌تر و آسان‌تر است.

همانطور که گفتیم بروکر بیشتز در بازار فارکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بازار سختی‌های خاص خود را داشته و شما باید بتوانید به عنوان یک تریدر حرفه‌ای عمل کنید تا سود مناسبی از بازار بورس بین الملل به دست آورید. در واقع تریدری که بتواند در بازار فارکس به سود برسد، قطعاً می‌تواند نام حرفه‌ای را روی خود بگذارد. ولی برای رسیدن به این میزان از مهارت و دانش نیاز به آموزش و تمرین خواهید داشت.

شما باید در ابتدا مفاهیم اولیه را بیاموزید و یاد بگیرید چگونه باید از هر ابزار در جای مناسب استفاده نمایید تا بهترین تحلیل از بازار را داشته و بهترین پوزیشن‌های معاملاتی را باز کنید. در قدم دوم نیز باید تمرین بسیار زیادی انجام دهید. بهتر است در مدت زمان تمرین خود، در کنار فردی حرفه‌ای باقی بمانید تا تمامی مشکلات و اشتباهات شما را اصلاح نماید.

با شرکت در دوره‌های آموزش فارکس آکادمی پارسیان بورس می‌توانید به صورت کارگاهی و عملی تمامی مبانی بازار بورس بین الملل را بیاموزید و در ادامه با استفاده از پشتیبانی دائمی این مجموعه، تا رسیدن به مرحله حرفه‌ای شدن، همراهی مناسب داشته باشید.

تفاوت بروکر و صرافی در احزار هویت و ثبت نام

تفاوت بروکر و صرافی در احزار هویت و ثبت نام

در ابتدا بهتر است بدانید صرافی‌ها معمولاً مراحل احراز هویت سخت‌گیرانه‌تری نسبت به بروکر‌ها دارند. این به دلیل آن است که صرافی‌ها به عنوان یک نهاد مالی شناخته می‌شوند و باید قوانین مالی و مقررات ضد پولشویی را رعایت کنند. اما در نقطه مقابل بروکر‌ها به هیچ وجه نیاز نیست این قوانین را رعایت کنند.

از سوی دیگر برای ثبت نام در یک صرافی، کاربران معمولاً باید مدارک شناسایی مانند کارت ملی، گذرنامه یا گواهینامه رانندگی خود را ارائه دهند. برخی از صرافی‌ها همچنین ممکن است از کاربران بخواهند که یک عکس یا اسکن از خود را با کارت شناسایی خود ارائه دهند. اما مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در بروکر متفاوت است.

در واقع برای ثبت نام در یک بروکر، کاربران معمولاً باید اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را ارائه دهند. برخی از بروکر‌ها همچنین ممکن است از کاربران بخواهند تا یک آدرس ایمیل یا شماره تلفن معتبر را در هنگام ثبت نام وارد کنند.

تفاوت بروکر و صرافی در خرید و فروش

تفاوت بروکر و صرافی در خرید و فروش به چند بخش تقسیم می‌شود بخش اول مربوط به نوع معامله است، در واقع صرافی‌ها برای مبادله ارز‌های دیجیتال با یکدیگر استفاده می‌شوند، در حالی که بروکر‌ها برای معامله جفت ارزهای اصلی فارکس استفاده می‌شوند.

در ادامه بهتر است ذکر کنیم صرافی‌ها معمولاً انواع سفارشات محدود، مارکت و حد ضرر را ارائه می‌دهند، اما در نقطه مقابل انواع سفارشات که توسط بروکر‌ها ارائه می‌شود محدود، مارکت، حد ضرر، استاپ لوز و استاپ لیکوئید می‌باشد. آخرین تفاوت بروکر و صرافی در خرید و فروش مربوط به کارمزد است، کارمزد‌های صرافی‌ها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از بروکر کمتر است. این در حالی است که شما می‌توانید جفت ارزهای اصلی را در بروکر با کارمزد بسیار پایین‌تر از صرافی خریداری کنید.

تفاوت بروکر و صرافی در امنیت

تفاوت بروکر و صرافی در امنیت

صرافی و بروکر امنیت را از سه طریق تأمین می‌کنند. در گام اول بهتر است بدانید که امنیت ذخیره‌سازی دارایی از اهمیت زیادی برخوردار است در نتیجه صرافی و بروکر در ابتدا امنیت ذخیره‌سازی را تأمین می‌کنند. در مرحله دوم هر دو پلتفرم به سراغ امنیت حساب کاری ‌می‌روند و در نهایت هم نظارت بر فعالیت‌های مشکوک را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

تفاوت بروکر و صرافی در ویژگی‌ها

در کنار تفاوت‌هایی که تا به این قسمت از محتوا ذکر کردیم تفاوت‌هایی هم از نظر ویژگی‌ها وجود دارد که تصمیم داریم به آن‌ها هم بپردازیم. توجه داشته باشید یکی از این تفاوت‌ها، مربوط به تعیین شدن قیمت دارایی است که در صرافی این قیمت توسط بازار تعیین می‌شود اما در بروکر کارگزاری تعیین‌کننده قیمت دارایی است.

در انتها هم بهتر است به سراغ تفاوت بروکر و صرافی از نظر نوع سرمایه‌گذار برویم. شایان ذکر است بدانید در صرافی معامله گران به صورت کوتاه مدت سرمایه‌گذاری می‌کنند اما در بروکر سرمایه‌گذاری بلند مدت صورت می‌گیرد.

نتیجه‌گیری

شاید تا قبل از مطالعه این محتوا اطلاعات دقیقی در مورد تفاوت بروکر و صرافی در اختیار نداشتید اما در حال حاضر می‌دانید این دو نوع شبکه معاملاتی تفاوت‌های زیادی از نظر احراز هویت و ثبت نام، خرید و فروش، سپرده‌گذاری و برداشت، امنیت و … با یکدیگر دارند.

در نهایت نمی‌توان گفت کدام یکی از این دو گزینه بهتر یا بدتر هستند. شما باید با توجه به نیازهای خود و بازاری که در آن معامله می‌کنید (ارز دیجیتال یا فارکس) یکی از این دو را انتخاب نمایید.

امتیاز دهید

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی