بروکر deltafx چیست؟
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

بروکر deltafx چیست؟

تاییدشده توسط: استاد پهلوان

بروکر Deltafx بیش از ۱۴ سال سابقه فعالیت در بازارهای مختلف مالی را دارد. این بروکر با ارائه خدمات مختلف سعی دارد که توجه تریدرها و نمادهای زیادی را به خود جلب کند. علاوه براین، خدماتی نیز برای ایرانیان دارد که آن را شناخته شده کرده است.

شما پس از آنکه آموزش فارکس را گذارندید و دانش کافی در این حوزه را کسب کردید، در گام بعد باید حسابی را در یک بروکر افتتاح کنید. افتتاح حساب معاملاتی فارکس در بروکر دلتا اف ایکس ساده است.

در این مقاله به معرفی بروکر دلتا اف ایکس پرداخته و گام به گام نحوه افتتاح حساب، انواع حساب، انواع بازارهای مالی و بسیاری اطلاعات مفید دیگر که می‌تواند برای شروع فعالیت شما مفید باشد را بیان خواهیم کرد.

معرفی بروکر deltafx

بروکر deltafx در سال ۲۰۰۹ راه اندازی شد. مالک این بروکر، ایرانی است که امکان معامله برای تمامی افراد در سراسر جهان را فراهم کرده است. درست است که این بروکر بین ایرانیان معروف است، اما در سطح بین المللی محبوبیتی ندارد.

این بروکر ماموریت خود را «ارائه بهترین خدمات معامله برای معامله‌گران» اعلام کرده است. دلتا اف ایکس می‌خواهد که اسپردهای رقابتی ارائه کرده تا بتواند نمادها و تریدرهای زیادی به سمت خود جلب کند.

بازارهای معاملاتی زیر از طریق این بروکر در دسترس هستند:

  • ارز دیجیتال
  • فارکس
  • بازار فلزات گرانبها
  • بازار انرژی
  • شاخص‌ها

علاوه بر این، می‌توانید در این بروکر با جفت‌های معاملاتی زیر تجارت کنید:

  • ۱۱۰ جفت‌ارز فارکس
  • ۱۰ رمزارز
  • ۱۰ نماد کالایی (مانند نفت خام، طلا، نقره و …)

برای کار با این بروکر می‌توانید زبان فارسی را انتخاب کنید و از خدمات واریز و برداشت ریالی و پشتیبانی فارسی زبان آن بهره‌مند شوید.

روش ثبت نام در بروکر deltafx

اگر می‌خواهید در بروکر دلتا اف ایکس حساب باز کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پورتال ارتباطی هر کارگزاری وب سایت آن است. پس از ورود به صفحه اصلی این بروکر، در گوشه سمت راست بالای صفحه گزینه ثبت نام را مشاهده می‌کنید و با کلیک بر روی آن به صفحه ثبت نام هدایت می‌شوید.

روش ثبت نام در بروکر deltafx

  • در این صفحه باید اطلاعاتی در مورد هویت خود وارد کنید. پس از تکمیل فرم و بر روی «Register» کلیک کنید. سپس کد تاییدی برای شما ارسال می‌شود. پس از طی مراحل تایید، به غرفه معاملاتی خود هدایت خواهید شد.

روش ثبت نام در بروکر deltafx

  • در این مرحله، ثبت نام اولیه را انجام داده‌اید و می‌توانید شماره حساب معاملاتی خود را در سمت چپ بالای صفحه مشاهده کنید. اما هنوز باید مراحل احراز هویت را انجام دهید تا ثبت نام تکمیل شود.

روش احراز هویت در بروکر deltafx

شما پس از ثبت نام اولیه، باید فرم مشخصات خود را پر کنید و با دریافت مدارک، احراز هویت در بروکر deltafx انجام می‌شود.

روش احراز هویت به صورت زیر است.

  • بر روی گزینه «complete profile» کلیک کنید.

روش احراز هویت در بروکر deltafx

  • در این مرحله لازم است اطلاعات بیشتری از جمله آدرس، تاریخ تولد و … را وارد کنید. پس از پرکردن تمامی موارد بر روی گزینه ذخیره و بعدی کلیک کنید.

روش احراز هویت در بروکر deltafx

  • سپس از شما خواسته می‌شود تا اسناد مربوط به آدرس و هویت خود را بارگذاری کنید تا از صحت اطلاعات وارد شده در مراحل قبل مطمئن شود. پس از وارد کردن اطلاعات مطابق تصویر زیر و تایید آنها وارد صفحه مربوط به آپلود مدارک می‌شوید.

روش احراز هویت در بروکر deltafx

  • پس از انجام این مرحله و بارگذاری مدارک شناسایی و آدرس، درخواست شما برای بروکر deltafx ارسال می‌شود و پس از تایید نهایی، امکان واریز وجه و شروع معامله را خواهید داشت.

میزان امنیت بروکر deltafx

این بروکر در سایت خود اعلام کرده است که رگولاتور آن FSASVG  است. این رگولاتور اعتبار کمی دارد و در سطح جهانی خیلی معتبر نیست. البته برخی نیز این ادعا را رد می‌کنند و اعلام کرده‌اند که بروکر دلتا اف ایکس توسط این سازمان نیز رگوله نشده است.

طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته است، این  بروکر تحت نظارت (Financial Commission  (FINACOM است. البته این سازمان اساساً رگولاتور نیست و به حل اختلاف بین بروکر و مشتری می‌پردازد. البته در صورت خسارت مشتری، 20000 یورو در جهت جبران خسارت مالی پرداخت می‌کند.

در وب سایت این بروکر، مزیت‌های امنیتی زیر را لیست کرده است:

  • به عنوان معتبرترین بروکر جهان توسط متخصصین و بهترین کارگزار از نظر تجربه کاربری
  • ضمانت تجاری تا سقف 20000 یورو توسط کمیسیون مالی
  • تایید دو مرحله‌ای هنگام ثبت نام

تمامی این ویژگی‌ها باعث افزایش امنیت آن شده‌اند.

انواع حساب در بروکر deltafx

دانستن انواع حساب‌های معاملاتی در بروکر deltafx کمک می‌کند تا به هدف خود نزدیک شوید. آگاهی از جزئیات و خدمات هر حساب می‌تواند به شما کمک کند تا بر اساس فعالیت‌های خود مناسب‌ترین نوع حساب را انتخاب کنید.

انواع حساب در بروکر deltafx

1. اکانت نانودر بروکر deltafx

می توانید یک حساب نانو با حداقل ۱ دلار و حداکثر ۱۰۰۰ دلار باز کنید. حداکثر اهرم برای حساب‌های نانو 1:1000 است و اسپرد شناور دارد.

2. حساب استاندارد

یکی از حساب‌های کامل در بروکر DeltaFX، حساب استاندارد است که هیچ کمیسیونی از معامله‌گران دریافت نمی‌کند. می‌توانید تا 1:400 اهرم برای این حساب استفاده کنید و همچنین مانند سایر حساب‌های بروکر deltafx بدون سوآپ (Swap-free) است.

3. حساب اسپرد (Spreed)

یک حساب Spread ثابت تقریباً مشابه یک حساب استاندارد است، اما اسپردهای این حساب ثابت هستند.

4. حساب ECN

حساب VIP گزینه خوبی برای مشتریانی است که می‌خواهند با سرمایه بالا، حساب باز کنند. حداقل سپرده برای این حساب‌ها 20000 دلار و حداکثر اهرم تا 1:200 است.

مزایای بروکر deltafx

در ادامه مزایای کار با بروکر deltafx را آورده‌ایم.

1. اسپردهای رقابتی

با بروکر DeltaFX می‌توانید بین اسپردهای متغیر و ثابت یکی را انتخاب کنید. هر دوی این اسپردها رقابتی و مطابق با میانگین بازار مالی فارکس هستند. اسپردها در حدود 1.3 تا 1.4 پیپ در EUR/USD شناور هستند، بدون کارمزد کمیسیون.

2. پشتیبانی از متاتریدر 4

اکثر معامله‌گران حرفه‌ای به این پلتفرم عادت کرده‌اند و به خاطر نمودارهای مهم، شاخص‌های تحلیل تکنیکال متعدد، مشاوران متخصص و سایر ویژگی‌های پیشرفته، آن را دوست دارند. از سوی دیگر، معامله‌گران مبتدی، به سرعت و به راحتی راه خود را برای استفاده از  آن پیدا می‌کنند. در اینجا پیش نمایشی از پلتفرم دمو MT4 DeltaFX آمده است.

پشتیبانی از متاتریدر 4

برای آشنایی بیشتر با این پلتفرم و نسخه‌های مختلف آن می‌توانید به مقاله متاتریدر مراجعه نمایید.

3. داشتن ابزارهای زیادی برای تجارت

مشتریان DeltaFX می‌توانند در جفت فارکس، CFD بر روی کالاها، شاخص‌ها، سهام و فلزات گرانبها معامله کنند.

4. ارائه اهرم بالا

اهرم یک موضوع کاملاً بحث برانگیز است. هم می‌تواند سود و هم ضرر را چند برابر کند، اما با این وجود در دسترس بودن سطوح اهرمی بالا را به عنوان یک گزینه خوب در نظر می‌گیریم. کسانی که به دنبال نسبت‌های اهرمی بالا هستند و مایل به ریسک هستند، اهرم 1:500 در بروکر DeltaFX را پیدا خواهند کرد.

5. دیگر مزایایی بروکر deltafx

  • پشتیبانی ۲۴ ساعته به زبان فارسی
  • معاملات امن تضمین شده

معایب بروکر deltafx

با وجود مزایای بروکر دلتا اف ایکس، ‌معایبی نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم.

1. رگولاتور معتبری ندارد

مهمترین نکته در مورد یک کارگزار فارکس قابلیت اطمینان است، نه شرایط معاملات یا پاداش‌های به ظاهر سودآوری که ارائه می‌دهد. یک کارگزار زمانی قابل اعتماد است که توسط یک رگولاتور  قابل اعتماد مجوز گرفته باشد.

deltafx رگولاتور معتبری ندارد

DeltaFX توسط Deltafx Corporation اداره می‌شود، شرکتی که گفته می‌شود در ژنو و در کشور سوئیس مستقر است. با این حال، به جای مجوز در این کشور، این کارگزار در خارج از کشور، در جزایر ویرجین بریتانیا ثبت شده است.

2.  با تاخیر باز شدن پوزیشن‌ها

مشکل تاخیر زیاد بیشتر در معاملات اسکالپ (Scalping) اتفاق می‌افتد. زمانی که اسکلپر تاخیر را روی حساب خود تنظیم می‌کند، باعث بروز اختلال در روند باز شدن پوزیشن می‌شود.

3. اسلیپیج یک ‌طرفه در حساب‌ ByMarket

زمانی که نوسانات قیمت اتفاق می‌افند، اسلیپیج (slippage) یکطرفه است، در صورتی که باید دو طرفه باشد. این اتفاق در بروکر deltafx می‌تواند باعث ضرر شود.

4. بروز مشکل در حساب‌های Instant

  • ریکوئست یک طرفه در حساب Insant
  • بروز ریکوئست یک‌طرفه در حساب ‌ Instan؛
  • اختلاف قیمت در زمان ثبت سفارش در حسابInsant

5. در دسترس نبودن قوانین سایت

بسیاری از اطلاعات و جزئیات مهم در مورد حساب‌ها را منتشر نکرده است. این بی‌اطلاعی می‌تواند در آینده برای مشتری مشکل‌ساز شود.

کارمزد بروکر deltafx

کارمزد بروکر deltafx

میزان کارمزد در حساب‌های مختلف این بروکر به شرح زیر است:

  1. حساب نانو: رایگان
  2. حساب فیکس اسپرد: رایگان
  3. حساب استاندارد: رایگان
  4. حساب ECN: کمترین میزان ۴ دلار را دارد. این کمیسیون برای هر نماد متفاوت است. به عنوان مثال، معامله بر روی جفت ارز EURUSD، حدود 4 دلار کمیسیون دارد. XAUUSD در هر لات حدود 5 دلار کمیسیون دارد. میزان کمیسیون هر نماد را در پلتفرم متاتریدر ۴ مشاهده کنید.

بروکر deltafx گزینه خوبی برای استفاده در معاملات فارکس است؟

در این مطلب به صورت کامل در رابطه با بروکر deltafx صحبت کردیم و شما را با تمامی مزایا و معایبی که دارد آشنا کردیم. به صورت کلی این بروکر یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایرانیان است و به دلیل پشتیبانی فارسی زبانی که دارد، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

شما باید مزایا و معایت این بروکر را بررسی کرده و با توجه به نوع فعالیت خود، به این نتیجه برسید که آیا استفاده از آن می‌تواند نکته مثبتی داشته باشد یا خیر؟

سوالات متداول

  1. چه زمانی در طول روز می‌توانیم واریز و برداشت کنیم؟
    از شنبه تا جمعه می‌توانید بین ساعت 9 صبح تا 11 شب واریز کنید و از دوشنبه تا پنجشنبه بین ساعت 9 صبح تا 12 بعد از ظهر برداشت کنید.
  2. پس از درخواست برداشت چه زمانی پول به حساب واریز می‌شود؟
    اگر در ساعات کاری، درخواست برداشت را ثبت کنید، حداکثر ظرف مدت 1 ساعت مبلغ درخواستی به حساب شما واریز خواهد شد. توجه داشته باشید که با روش مبادله محلی، زمان واریز بسته به ساعت کاری بانک‌های داخلی و نوع حواله متفاوت است. اگر پول شما ظرف 24 ساعت به حساب شما واریز نشد، لطفا با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.
  3. حداقل و حداکثر سقف واریز و برداشت چقدر است؟
    حداقل مبلغ واریزی برای حساب نانو 10 دلار، حساب ECN 200 دلار، اسپرد ثابت 100 دلار و در حساب اسپرد 50 دلار است. حداکثر مبلغ واریز برای حساب نانو 1000 دلار است، اما این مبلغ برای حساب‌های دیگر نامحدود است. حداقل برداشت برای همه حساب‌ها 5 دلار است. حداکثر برداشت نامحدود است.
  4. آیا می‌توانم از حسابی که به نام خودم نیست واریز کنم؟
    خیر، نام فرستنده باید با نام بازکننده حساب یکی باشد.
  5. چگونه می‌توانم وضعیت سپرده ها، برداشت‌ها و نقل و انتقالات داخلی خود را پیگیری کنم؟
    می‌توانید درخواست‌های سپرده، برداشت و نقل و انتقالات داخلی خود را در بخش درخواست من در پنل کاربری خود مشاهده کنید.
  6. آیا می‌توانم هنگام واریز از روشی متفاوت از هنگام برداشت استفاده کنم؟
    اگر می‌خواهید پول برداشت کنید باید از همان روش‌هایی که برای واریز استفاده می‌کردید استفاده کنید. برداشت‌ها باید به نسبت سپرده‌ها و بسته به روش پرداخت انجام شود.
  7. اگر پوزیشن باز داشته باشم، آیا باز هم می‌توانم پول برداشت کنم؟
    بله، می‌توانید، اما باید مطمئن شوید که حاشیه آزاد کافی در حساب خود برای پوشش برداشت را دارید.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی