آخرین وضعیت یونیک فاینانس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آخرین وضعیت یونیک فاینانس

بهتر است فکر سرمایه‌گذاری از طریق یونیک فاینانس را از سر خود بیرون کنید! طبق خبرهای روز مشخص شده که این شرکت چندین سال پیش ورشکست شده و بعد از آن با روآوردن به ساختار هرمی (که این روزها پای ثابت تقریبا تمام روش‌های کلاه‌برداری است) قصد جمع‌آوری سودهای کلان از کاربران خود را داشته‌است.

متاسفانه در این مورد هم کلاه‌برداران توانستند سودهای کلانی از طریق کاربران ایرانی دریافت نمایند. در واقع سودای ثروتمند شدن به آسان‌ترین طریق ممکن، کار دست گروهی از هم‌وطنان ما داده‌است.

اما ما چطور می‌توانیم این سازوکارهای کلاه‌برداری را از شرکت‌های معتبر تشخیص دهیم؟ آیا کسانی که قربانی این قبیل کلاه‌برداری‌ها می‌شوند چقدر احتمال وجود دارد که سرمایه‌شان بازگردد و در نهایت، عاقبت یونیک فاینانس و سرمایه‌گذاران آن به کجا رسید؟ برای یافتن پاسخ این سوالات، تا انتهای این مقاله همراه آکادمی پارسیان بورس باشید.

یونیک فاینانس چیست؟

یونیک فاینانس چیست؟

عموما شرکت‌های کلاه‌برداری از ادعاهای بزرگ سواستفاده می‌کنند تا افراد را جذب خود نمایند. شرکت یونیک فاینانس با ادعای سرمایه‌گذاری و معامله سهام شرکت‌های بزرگی مانند اپل و فیس بوک کار خود را آغاز کرد. اما از همون شروع ماجرا حرف و حدیث‌های زیادی درباره این شرکت وجود داشت.

در اساس‌نامه یونیک فاینانس آمده بود که این شرکت موظف است تا ماهانه سه درصد از سود خود را میان سرمایه‌گذاران تقسیم نماید. تا اینجا شاید همه چیز قانونی جلوه کند اما جالب است بدانید که این شرکت تاکید کرده بود که به اعضایی که زیر مجموعه ایجاد کنند، سود بیشتری تعلق خواهدگرفت. و اینجا بود که زمزمه‌ها در مورد کلاه‌بردار بودن این پروژه شروع شد.

اما کسب اطمینان از کلاه‌برداری پروژه یونیک فاینانس در آغاز، به سادگی امروز نبود. از یک سمت استفاده از پروتکل Https و همچنین تاییدیه‌ای که آنتی ویروس مک اف به آن داده بود موجب اطمینان کاربران شده و صاحبان یونیک فاینانس از همین فرصت برای جلب سرمایه افراد استفاده کردند.

مشکل یونیک فاینانس زمانی جدی‌تر شد که اداره FINMA به عنوان نهاد حکومتی ناظر بر سازوکارهای مالی در سوییس، نام یونیک فاینانس را در لیست اخطار خود قرار داده و به کاربران اعلام کرد که این شرکت در اصل متعلق به کشور سوییس نیست و تنها تظاهر به سوییسی بودن می‌کند.

اینجا بود که اخطارها در مورد کلاه‌برداری بودن این پروژه اوج گرفت. در نهایت کار به جایی رسید که شرکت یونیک فاینانس اعلام ورشکستگی کرد! اما ماجرای کلاه‌برداری آن‌ها تمام نشد. اتفاقا از همینجا بود که نام این شرکت آهسته آهسته در محافل ایرانی در میان سرمایه‌گذاران پیچید و بخشی از افراد که علاقه زیادی به کسب سودهای کلان در مدت زمان کوتاه داشتند را به خود جلب کرد.

در واقع شرکت یونیک فاینانس بعد از اعلام ورشکستگی با استفاده از راهکار شرکت‌های هرمی، اقدام به جذب سرمایه افراد نمود و در این مرحله، پروژه ماهیت کلاه‌برداری خود را به طور کامل نشان داد.

اما اگر شما هم پیگیرانه اخبار این شرکت را دنبال کرده‌باشید می‌دانید که بخشی از افراد مرتبط با آن و حتی گروهی از مدیران این شرکت در ایران دستگیر شده‌اند! در همین زمان بود که زمزمه‌هایی از ارتباط این شرکت با گروه هرمی معروف داخل کشور، یعنی گروه بادران، در محافل مختلف پیچید و سر و صدا به راه انداخت.

بحث درمورد یونیک فاینانس را در همین نقطه جنجالی نگه می‌داریم و به سراغ موضوع کلی‌تر و البته مهم‌تری می‌رویم. اینکه ما چطور می‌توانیم به عنوان یک سرمایه‌گذار در عصر تجارت‌های دیجیتال سرمایه خود را از چنگ کلاه‌برداران این عرصه حفظ نماییم؟

راه‌های تشخیص سایت‌های کلاه‌برداری

راه‌های تشخیص سایت‌های کلاه‌برداری

پیش از آنکه راهنمای تشخیص پروژه‌های اصلی از کلاه‌برداری را بیان کنیم، لازم است این نکته را ذکر نماییم که هیچ ثروتمند شدنی اتفاقی و یک شبه رخ نمی‌دهد. حتی در بستر تجارت‌های آنلاین که عده‌ای به غلط گمان می‌کنند به راحتی و یک شبه می‌توان در آنها ثروتمند شد و اساسا کار سختی در پیش نیست.

شما باید آموزش‌های مختلف دریافت کنید، کار با ابزار مختلف، وضعیت ارزها، بازار و تحلیل‌های روز جهان را رصد کنید تا در نهایت به بهترین شکل ممکن بتوانید از این بازار کسب درآمد کنید.

خصوصا این موضوع در حوزه ارز دیجیتال جدی‌تر شده و به همین دلیل اگر تصمیم دارید به این بازار وارد شده و کسب سود کنید، باید آموزش ارز دیجیتال را جدی بگیرید.

فراموش نکنید که اخبار زرد و حاشیه‌ای در این بازار بسیار زیاد است. پروژه‌هایی مانند یونیک فاینانس که وعده یک شبه پولدار شدن را به شما می‌دهند و اغلب آن‌ها نیز با سازوکار هرمی قصد جذب سرمایه افراد را دارند، به راحتی با یک سرچ قابل شناسایی بوده و شما می‌توانید سرمایه خود را از دام کلاه‌برداران حفظ کنید.

اینکه یکی از دوستان یا آشنایان شما در یک پروژه به سود رسیده است دلیل اعتبار آن پروژه و شرکت نیست. سعی کنید حتما به تحقیق کامل در این حوزه بپردازید و از مراجع خبری مختلف در این زمینه استفاده نمایید.

اگر قصد فعالیت در بازار فارکس را دارید و به دنبال یک بروکر مطمئن می‌گردید که از کاربران ایرانی نیز حمایت کند، پیشنهاد می‌کنم مقاله آکادمی پارسیان بورس در خصوص معرفی بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان را مطالعه کنید.

برویم سراغ روش‌های تشخیص سایت‌های کلاه‌برداری:

1. جلوگیری از کلاه‌برداری‌های فیشینگ

جلوگیری از کلاه‌برداری‌های فیشینگ

کلاه‌برداری فیشینگ همان نوع کلاه‌برداری ست که در آن با ارسال لینک‌های اسپم شما را دعوت به وارد کردن اطلاعات در یک سایت به خصوص کرده و در نهایت حساب شما را خالی می‌کنند. برای جلوگیری از افتادن در دام این نوع کلاه‌برداری سعی کنید هیچگاه اطلاعات خود را وارد لینک‌های ارسالی از طریق ایمیل یا پیامک نکنید. مخصوصا در رابطه با کلید خصوصی ولت باید دقت بیشتری داشته باشید.

همانطور که می‌دانید بسیاری از صرافی‌ها به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند یعنی شما نیاز دارید کیف‌پول‌تان را به وب سایت این صرافی‌ها متصل نمایید. برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی، پیشنهاد می‌کنیم نه از طریق لینک‌های ارسالی بلکه از طریق جستجوی نام صرافی در صفحه گوگل اقدام به ورود به سایت صرافی نموده و قبل از هرچیز آدرس ULR آن را به دقت بررسی نمایید.

2. جلوگیری از کلاه‌برداری‌ صرافی‌های فیک

ساخت صرافی‌هایی شبیه صرافی‌های معتبر یکی از روش‌های پرطرفدار در میان کلاه‌برداران است. برای در امان بودن از این مشکل سعی کنید از بهترین صرافی‌های موجود در بازار استفاده کرده و برنامه آن‌ها را حتما از وبسایت رسمی خود صرافی دانلود نمایید.

کلاه‌بردارها در این زمینه تلاش می‌کنند تا با طراحی آدرسی بسیار شبیه به دامنه سایت اصلی، تریدرها را به دام بیاندازند به همین دلیل توجه دقیق شما به آدرس وبسایت ضروری است.

یک عامل دیگر که حتما باید به آن توجه شود، وجود علامت قفل سبز در کنار دامنه وبسایت است. این علامت نشان دهنده گواهی امنیتی صادر شده برای وبسایت بوده و این پیام را می‌رساند که سایت مورد نظر شما کلاه‌برداری نیست.

البته باید این را در نظر بگیرید که سایت‌های کلاه‌برداری نیز می‌توانند برای دریافت SSL و مسیر امن اقدام کنند.

آیا یونیک فاینانس مورد اعتماد است؟

حالا که با روش‌های تشخیص وبسایت‌های کلاه‌برداری آشنا شدید، به داستان یونیک فاینانس بازمی‌گردیم. جالب است بدانید که پایان داستان یونیک فاینانس با دستگیری تمام اعضای اصلی آن به پایان رسید ولی پیش از آن، این تیم کلاه‌برداری که از داخل کشور اقدام به جذب سرمایه افراد در قالب خرید سهام شرکت‌های بزرگ می‌کرد، موفق شد تا مبلغ نجومی ۲ هزار میلیارد را از سرمایه‌گذاران خود کلاه‌برداری کند!

وجود این رقم‌های بالا نشان‌دهنده عمق فاجعه در خصوص این شبکه‌هاست. به طوری که با وجود هشدارهای زیاد در این زمینه بعضی از افراد با ناآگاهی کامل وارد دام این کلاه‌بردارها می‌شوند.

یونیک فاینانس؛ شایعه یا واقعیت؟

یونیک فاینانس؛ شایعه یا واقعیت؟

بهترین راه برای تشخیص یک وبسایت کلاه‌برداری، توجه به قسمت‌های مختلف آن و بعد مقایسه آن با وبسایت‌های متعبر است.

به عنوان مثال اگر شما وارد قسمت About us در وبسایت یونیک فاینانس شوید، هیچ اطلاعات دقیقی در مورد این شرکت، محل آن، حتی نوع کاری که انجام می‌دهند دریافت نمی‌کنید. در عوض با مشتی جملات انگیزشی رو‌به‌رو می‌شوید که پای ثابت تمام بحث‌های کلاه‌برداری است.

اگر مقایسه وب‌سایت یونیک فاینانس را ادامه دهیم به مورد جالبی برمی‌خوریم. در قسمت اطلاعات مدیران مالی این شرکت از فردی به نام «Harry Oliver»  به عنوان مدیرمالی با سابقه یونیک فاینانس نام برده شده است. اگر شما نام مدیرمالی هرکدام از پروژه‌های معتبر را در گوگل جستجو کنید با انبوهی از اطلاعات و رزومه‌ها مواجه می‌شوید اما جالب است که بعد از سرچ نام هری اولیور گوگل هیچ نتیجه‌ای را به شما نشان نمی‌دهد! انگار فرد مذکور اصلا وجود خارجی ندارد!

دیدید که به همین سادگی و با همین مقایسه کوتاه متوجه شدیم که پروژه یونیک فاینانس به هیچ عنوان قابل اطمینان نبوده و متاسفانه برخی از هم‌وطنان با ناآگاهی کامل نسبت به شرایط، در دام این کلاه‌بردارها می‌افتند.

نتیجه گیری

یونیک فاینانس کار خودش را به عنوان یک شرکت کارگزار بورس با هدف خرید و فروش سهام شرکت‌های بزرگی مانند اپل و فیس بوک آغاز کرد و به سرعت توانست در میان کاربران ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار شود.

در نهایت جالب است بدانید که اعضای این شرکت که ادعا می‌کرد در سوییس ثبت شده، در ایران دستگیر شدند و مشخص شد در سال‌های فعالیت‌شان رقم نجومی ۲ هزار میلیارد تومان را از افراد مختلف کلاه‌برداری کرده‌اند.

این پروژه در سال ۲۰۲۱ توکن انحصاری خود را به نام یونیک فاینانس در بستر اترویم رونمایی و عرضه کرد.

همانطور که از سابقه کلاه‌برداری این پروژه باخبر هستید، ما به هیچ عنوان این توکن را به عنوان انتخابی برای سرمایه‌گذاری به شما توصیه نمی‌کنیم و اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی را دارید، می‌توانید از توکن‌های معتبر موجود در بازار استفاده نمایید تا در دام کلاه‌بردارهایی مانند یونیک فاینانس نیفتید.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی