بهترین سایت های بورس | آموزش بورس در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

بهترین سایت های بورس (TSETMC، رهاوردنوین، سهام یاب و …)

یادمه 4 سال پیش که وارد بورس شدم در اوایل کار کمی سردرگم بودم و نمی دونستم چطوری با شرکت های بورسی آشنا بشم و اطلاعات مفید رو از کجا بدست بیارم؟ چطوری می تونم سرمایه گذاری در بورس رو یاد بگیرم؟ البته اون موقع شبکه های اجتماعی فعال توی بورس کمتر بود ولی افزایش شبکه های اجتماعی و کانال های تلگرامی بورس این روزا، بیشتر نقش معرفی اسم شرکت ها رو بر عهده دارند و خیلی در آموزش حرفی برای گفتن ندارن و یک جورایی بیشترشون نقش مخرب دارن تا سازنده.

حالا از تمام این صحبت ها بگذریم گفتم بیام و توی این مقاله به شما بگم بهترین سایت های بورس کدوم ها هستند و چطور از اون ها استفاده کنید تا سریعتر سرمایه گذاری در بورس رو یاد بگیرد و بتونید از سود این بازار بهره مند بشید و بتونید سرمایه خودتون رو در برابر تورم نه تنها حفظ کنید بلکه افزایش هم بدید. پس در این مقاله از سری مقالات آکادمی پارسیان بورس، با ما همراه باشید.

بهترین سایت های بورس عبارتند از:

طبیعتا قبل از اینکه بخواهید با این سایت‌ها آشنایی پیدا کنید، باید خود بازار بورس را بشناسید. باید بدانید که چیزهایی در این بازار معامله می‌شود و شما در کدام قسمت شانس بیشتری برای کسب خود خواهید داشت. در مقاله “بورس چیست؟” در رابطه با این موضوعات به صورت کامل صحبت کردیم و شما را با این بازار از 0 تا 100 آشنا نمودیم.

  1. سایت tsetmc.com ( مدیریت فناوری بورس تهران )

بی شک یکی از بهترین سایت های بورس سایت TSETMC می باشد. این عبارت مخفف Tehran Securities Exchange Technology Management Co یا شرکت مدیریت فناوری بورس تهران است. این سایت به تابلوی معاملات بورس هم معروف است. در این جا به تعدادی از ویژگی های مهم آن خواهیم پرداخت:

  • مشاهده تمامی صنایع و شرکت های فعال در بورس تهران
  • آمار معاملات روزانه شرکت ها از بدو ورود به بورس
  • مشاهده سهامداران عمده شرکت و رصد تحرکات آنها
  • رتبه بندی شرکت ها
  • امکان فیلتر نویسی و انخاب سهام بر اساس معیار های تحلیلگران تکنیکالیست

1 1

تصویری از صفحه اول سایت TSETMC در یک روز هیجانی نزولی (شاخص کل و شاخص هم وزن نشان دهنده روزی سرخ در بازار می باشند و اکثر سهام با افت قیمت همراه هستن)

اگ قصد دارید که تابلوخوانی را به‌طورکامل یاد بگیرید، دوره آموزش تابلو خوانی پارسیان بورس را از دست ندهید.

   2. سایت کدال codal.ir ( اطلاع رسانی ناشران بازار سرمایه )

سایت کدال یکی از بهترین سایت های بورس و مهمترین مرجع اطلاع رسانی شرکت هاست. شرکت های بورسی که به آنها ناشر بورسی نیز می گویند، موظف هستند تمامی اطلاعات خود از جمله صورت های مالی، گزارشات ماهانه و هرگونه اطلاعاتی که در قیمت سهم و تصمیم گیری سهامداران موثر است، منتشر کنند.

همیشه قبل از خرید سهم به سایت کدال برید و اطلاعیه های شرکت مد نظر خودتون رو بررسی کنید. این کار کمک زیادی در شناخت شرکت ها به شما می کند.

یک مقاله کامل در مورد سامانه کدال تهیه کردیم و می تونید از اون استفاده کنید.

2 1

      3. سایت ره آورد 365 (rahavard365.com)

این سایت از بهترین سایت های بورس است و بیشترین کاربردش نمایش نمودارهای قیمت سهام است. در واقع دقیق‌ترین و بهترین نمودارهای قیمت رو این سایت در اختیار شما قرار می‌دهد. بخشی از این سایت رایگان است ولی بخشیش نیاز به اشتراک داره و تهیه اشتراکش قطعاً ارزش دارد. نمودارهای قیمت، بخش فیلترهای این سایت و از اون مهمتر بخش برنامه اینترنتی بورسان هست که اطلاعات خوبی در مورد اتفاقات روز بورس برای فعالین بازار سرمایه دارد. این نمودارهای قیمت در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جدای از این بخش ها، یک بخش گفت و گو داره که افراد تحلیل ها و نظرات خودشون رو قرار میدن و از نظر من بهتره استفاده نکنید چون اکثر افراد واقعا درک درستی از بنیاد سهم ها و تکنیکال ندارن. توصیه من به شما اینه که خودتون آموزش ببینید و دلسوز سرمایه خودتون باشید. اگر نیاز به کلاس آموزش بورس داشتید یه سری به دوره جامع آموزش بورس آکادمی پارسیان بورس بندازید.

3 1

  1. سایت تابلوخوانی tablokhani.com

این سایت امکانات خوبی در مورد فیلتر نویسی به ما ارائه میکنه و میتونه جایگزین خوبی برای سایت tsetmc باشه. در واقع هدف از راه اندازی این سایت، اول شناسایی تحرکات بازار به صورت علمی و بعد کمک به شفاف‌تر شدن بورس برای همه مردم است. توی این سایت عضو بشید و از امکانات فیلترنویسیش استفاده کنید. اگر با فیلتر نویسی هم آشنایی ندارید، به زودی مقاله کاملی در مورد تابلو خوانی و فیلتر نویسی آماده می کنیم و می‌تونید از اون استفاده کنید.

4 1

حتما بازدید کنید: دوره آموزش فارکس در مشهد

  1. سایت سهام یاب sahamyab.com

این سایت که جزو بهترین سایت های بورس می باشد، بیشتر شبیه یک شبکه اجتماعی است که افراد نظرات خودشون رو در مورد سهامشون اونجا منتشر میکنن. با احترام به طراحان این سایت، ولی فضای مسمومی داره و توصیه نمی کنم وارد این سایت بشید. هر کس اون جا تبلیغات سهام خودش رو می کنه یا یک سهم دیگه رو تخریب می کنه.

هر چند این تبلیغ یا تخریب یک سهم به هیچ عنوان باعث نمی شه سهم مسیر خودش رو نره ولی قطعا میتونه باعث سردرگمی سهامداران تازه کار بشه.

سایت سهام یاب

  1. سایت فراچارت farachart.com

یکی از بهترین سایت های بورس سایت farachart است. جا داره از طراحان این سایت تشکر کنم. این سایت هزاران مطلب آموزشی بورس با سطوح مختلف در مورد تمام قسمت های مختلف بازار های مالی دارد. از فارکس تا ارز دیجیتال تا آموزش بورس به زبان ساده

البته یکی از ضعف‌های بزرگ سایت فراچارت این است که در دریایی از اطلاعات غرق خواهید شد. البته راه بهتر این است که آموزش رو با متخصصین بورس شروع کنید.

بعد از اون می‌توانید به دنبال نقاط ضعفتان برید و یکی از بهترین منابع همین سایت فراچارت است.

6 1

  1. سایت کدال 360

سایت کدال 360 در واقع نسخه بروزتر و زیباتری از سایت کدال است ولی در ارائه محتوا فرقی با سامانه کدال ندارد. هدف از این سایت دسترسی راحت تر سهامداران به اطلاعات شرکت های بورسی است.‌ این سایت که جزو بهترین سایت های بورس قطعاً یکی از مهمترین و بهترین سایت های بورس به شمار می آید. در یک ویدیو به آموزش این سایت می‌پردازیم.

از مزایای سایت کدال 360 طراحی بهتر فیلترهای گزارشات است و شما می‌توانید گزارش مد نظر خودتون رو راحت تر پیدا کنید.

7 1

  1. سایت فیپیران fipiran.com (مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران) :

در بخش معرفی سایت فیپیران آمده است:

“داشتن اطلاعات و داده‌های مناسب از اهمیت بسیار زیادی در تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاران برخوردار است. گردآوری داده‌ها و پردازش بر روی آن‌ها از سابقه چندانی در بازار سرمایه كشور برخوردار نبوده و امری نوپاست. واحد پردازش اطلاعات مالی ایران، به عنوان یكی از واحدهای شركت مدیریت فناوری بورس تهران (سهامی خاص) است که در راستای كمك به توسعه بازار سرمایه با بهره‌گیری از دانش و تخصص روز، انبار داده‌ گسترده‌ای ایجاد کرده است. به منظور گردآوری و پردازش داده‌های اثرگذار بر تصمیم سرمایه‌گذاران ایجاد نموده‌است.”

کاربرد Fipiran

در این سایت که جزویی از بهترین سایت های بورس می باشد،  تلاش شده داده‌های متنوع از دیدگاه‌های گوناگون گردآوری و پس از پردازش در اختیار علاقمندان قرار گیرد.‌‌ هدف سایت فیپیران، ارائه داده ها و اطلاعات پردازش شده بازارهای مالی ایران برای كاربرد گروه های مختلف كاربران است. محصولات و خدمات این واحد در رده‌های مختلف و با توجه به نیازهای متنوع كاربران تدوین و عرضه شده است.

طیف كاربران فیپیران، از سرمایه‌گذاران تازه‌كار تا شركت‌های سرمایه گذاری، سازمان‌ها و ارگان‌های بزرگ دولتی را در بر‌می‌گیرد. در فیپیران كاربران عزیز قادر به كسب اطلاعات متنوعی در مورد بازارهای مالی ایران می باشند.”

8

هدف از ایجاد سایت فیپیران پردازش اطلاعات مالی شرکت ها برای سهامداران است؛ این اطلاعات مالی در تحلیل بنیادی شرکت استفاده می شود.

یکی از بخش های کاربردی این سایت، نمایش بازده صندوق های سرمایه گذاری است که شما می تونید با کمک این سایت بهترین صندوق های سرمایه گذاری رو پیدا کنید. در مورد نحوه انتخاب بهترین صندوق های سرمایه گذاری در آینده مقاله کاملی ارائه خواهیم کرد.

سایت sena.ir (پایگاه خبری بازار سرمایه ایران)

پایگاه خبری بازار سرمایه (به اختصار: سِنا) با هدف پوشش اخبار و تقویت جریان اطلاع‌رسانی در بازار سرمایه در شهریورماه ۱۳۸۵ و همزمان با ماه‌های آغازین فعالیت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت خود را شروع کرد.

سنا در طول سال‌های فعالیت خود، توانست با اتکا به شیوه حرفه‌ای و تعامل سازنده با مدیران، کارشناسان و پیشکسوتان اقتصاد و بازار سرمایه به رسانه مرجعی در حوزه مالی تبدیل شود. بر اساس رتبه‌سنجی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سنا دارای ضریب نفوذ ۷۶ درصدی است که نشانگر جایگاه بالای این رسانه نزد افکار عمومی و متخصصان است.

سایت seo.ir (سازمان بورس اوراق بهادار)

مأموریت کلی سازمان بورس و اوراق بهادار عبارتست از ایجاد محیطی امن برای سرمایه‌گذاران در اوراق بهادار از طریق نظارت بر فعالیت مشارکت‌کنندگان در این بازار به گونه‌ای که کارایی، انصاف و نظم در این بازار حاکم باشد. نتیجه‌ی این اقدامات تسهیل در تشکیل سرمایه و به تبع، بهبود متغیرهای کلان اقتصادی خواهد بود. این مهم از طریق نظارت بر حسن اجرای قانون بازار اوراق بهادار مصوب سال 1384 ممکن است که برای تحقق آن، مجموعه‌ای از آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی تدوین، تصویب و ابلاغ می‌گردد.

سایت ifb.ir (فرابورس ایران)

شرکت فرابورس ایران دومین شرکتی است که تحت نظارت سازمان بورس اوراق بهادار فعالیت می‌کند. در بازار فرابورس، همانند بازار بورس، اوراق بهادار خرید و فروش می‌شود.

سایت ime.co.ir (بورس کالای ایران)

بورس کالای ایران، سومین بورس کشور معرفی شد که انواع کالاها از جمله محصولات کشاورزی، محصولات پتروشیمی، فلزات و طلا در آن معامله می‌شود. اطلاعات عمده‌ای در خصوص بورس کالا را می‌توانید در سایت بورس کالای ایران به دست آورید.

سایت irenex.ir (بورس انرژی ایران)

بورس انرژی، چهارمین و آخرین بورس در کشور شناخته شده است. در بورس انرژی حامل‌های انرژی مثل زغال سنگ و برق و … داد و ستد می‌شود.

سایت irvex.ir (تالار مجازی بورس ایران)

تالار مجازی بورس امکان تمرین برای تازه‌واردان را فراهم کرده است تا بتوانند با شبیه‌سازی معاملات بورس در بازار مجازی، خرید و فروش در بازار سرمایه را امتحان کنند. این امر، نگرانی شما از ریسک‌های احتمالی موجود در بازار سرمایه را کاهش می‌دهد. زیرا، وجود ضرر و زیان و یا حتی سود در تالار مجازی بورس واقعی نبوده و صرفا جهت تمرین تازه‌واردان می‌باشد. از دیگر مزایای این سایت این است که، افراد بدون وجود هیچ سرمایه‌ای می‌توانند این کار را در فضای مجازی انجام دهند و مهارت لازم را کسب کنند. پس از کسب مهارت‌های لازم در این سایت می‌توانند به صورت واقعی در بازار سرمایه معاملات خود را انجام دهند.

حال که در این مقاله با بهترین سایت‌های بورس آشنایی پیدا کردید باید به این نکته اشاره داشته باشیم که هیچ فردی نمی‌تواند بدون دانش مناسب، در بازار بورس فعالیت کرده و توقع کسب سود را داشته باشد. در واقع شما تنها با بررسی این سایت‌ها نمی‌توانید اطلاعات کافی را به دست آورده و آینده قیمتی را بررسی کنید. هر معامله‌گری نیاز به استفاده از ابزارهای تحلیلی مختلفی دارد تا بتواند درصد خطای خود را کاهش دهد. تمامی این موارد در دوره‌های آموزش بورس بیان خواهد شد ولی باید دقت زیادی در انتخاب دوره مورد نظر خود داشته باشید چرا که هر دوره آموزشی اعتبار مناسب را نداشته و نمی‌تواند شما را به تریدری حرفه‌ای در بورس تبدیل نماید.

سخن آخر

توی این مقاله سعی کردیم بهترین سایت های بورس رو به شما معرفی کنیم. برای سایت های مهم تر هم ویدیو آموزشی تهیه کردیم و شما می تونید از اون ها هم استفاده کنید.

دوره آموزش بورس در مشهد، برای افرادی طراحی شده که قصد دارند به صورت حضوری در یک دوره خوب بورس در مشهد شرکت کنند و طی یک دوره جامع، صفر تا صد بورس را آموزش ببینند.

5/5 - (4 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی