پم قارکس چیست

حتماً راجع به صندوق‌های سرمایه‌گذاری زیاد شنیدید. درواقع این صندوق‌ها در ازای قرض گرفتن سرمایه شما برای سرمایه‌گذاری به شما سود اعطا می‌کند که اغلب از سود بانکی جذاب‌تر به نظر می‌آید. اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار فارکس دارید می‌توانید از حساب‌ پم در فارکس استفاده کنید  البته توصیه اکید می کنیم بدون آموزش فارکس اقدام به این کار نکنید. شما با قرار دادن پول خود در این حساب‌ها و انتخاب یک تریدر باتجربه قادر خواهید بود با در اختیار دادن سرمایه خودتان به این شخص کسب سود کنید. اما تضمینی برای بازگشت سرمایه وجود ندارد.

در این مقاله ما به طور مفصل راجع به این که حساب های pamm چیست صحبت کردیم و در نهایت مزایا و معایب این روش سرمایه‌گذاری را عنوان کردیم. برای این که بیشتر با این نوع حساب آشنا شوید با ما همراه باشید.

حساب پم چیست؟

کلمه پم مخفف عبارت Percentage allocation management modul است. در واقع این حساب همانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس عمل می‌کنند. سرمایه‌گذارانی که قصد دارند از بازار فارکس کسب سود کنند و توانایی یا وقت معامله در این بازار را ندارند می‌توانند از این روش استفاده کنند. سرمایه‌گذاران پول خود را در اختیار تریدرها قرار می‌دهند سپس این تریدرها با سرمایه‌گذاری سود کسب شده را بین خود و سرمایه‌گذار تقسیم می‌کنند.

چه سازمان‌ها و یا افرادی در حساب‌های پم درگیر هستند:

  • شرکت‌های کارگزاری فارکس
  • معامله‌گران بازار فارکس (تریدرها)
  • سرمایه‌گذاران

حساب پم PAMM چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که در کلاس آموزش فارکس در مشهد اشاره می شود حساب پم سه گروه از اشخاص را درگیر می‌کند. برای آشنایی این موضوع که حساب پم چگونه کار می‌کند باید ابتدا با وظایف هر گروه آشنا شویم. بعد از آن می‌توان به ماهیت کارکرد این حساب‌ها بیشتر پی برد.

سرمایه‌گذاران

این افراد سرمایه ‌خود را به این حساب واریز می‌کنند و هر میزان درصدی که دوست دارند می‌توانند به هر معامله‌گر اختصاص دهند. آنها می‌تواند شرایط و عملکرد هر تریدر را بررسی کند و هر میزان که دوست دارد سرمایه به او اختصاص دهد. برای مثال فرد 10 هزار دلار سرمایه دارد و دوست دارد به یک تریدر خاص فقط 2 هزار دلار اختصاص دهد. تریدر فقط می‌تواند با آن 2000 دلار معامله کند.

در حساب پم، کارمزدی که هر تریدر و کارگزاری دریافت می‌کنند نیز مشخص است که سرمایه‌گذار با بررسی هریک می‌تواند میزانی از سرمایه یا کل سرمایه خود را به آن شخص اختصاص دهد. البته در صورتی که معامله‌گر سود کند در سود با او شریک خواهد شد.

معامله‌گران یا تریدرها

این افراد تریدرهای حرفه‌ای هستند که با سرمایه‌ای که سرمایه‌گذاران سرمایه در اختیار این افراد قرار می‌دهند می‌توانند معامله کنند. این افراد نمی‌توانند پول بیشتری از حساب سرمایه‌گذاران برداشت کنند. این افراد در صورت سود می‌توانند درصدی از آن را برای خود نگهدارند اما اگر ضرر کنند چیزی به دست نمی‌آورند و این سرمایه‌گذاران هستند که ضرر می‌کنند. در نتیجه عملکرد ضعیف باعث می‌شود سرمایه‌گذاران کمتری به آنها اعتماد کنند.

کارگزاری‌ها

کارگزاری‌ها برای حساب پم، بستری قابل‌اعتماد برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ایجاد می‌کند که افراد بتوانند به‌راحتی و بدون دغدغه دزدیده شدن پول سرمایه‌گذاری کنند. همچنین این کارگزاری‌ها محیطی برای راحتی سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کنند. همچنین کارگزاری‌ها تسهیلاتی را برای سرمایه‌گذاران به وجود آورده است که این افراد به‌راحتی می‌توانند رفتار و عملکرد معامله‌گران را بررسی کنند تا بتوانند آگاهانه فردی مناسب را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

مزایای حساب پم (PAMM)

احتمالاً با مطالعه این مقاله متوجه شدید مزایای حساب پم در فارکس چیست اما در این بخش نیز قصد داریم به طور متمرکز به این موضوع بپردازیم و مزایای این نوع حساب را برای شما بازگو کنیم. از مزایای این حساب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای حساب پم

  • این حساب برای کسانی که وقت یا توانایی معامله در بازار فارکس را ندارند ساخته شده است.
  • در طولانی‌مدت سود خوبی نصیب سرمایه‌گذار می‌کند.
  • در بروکر فارکس سرمایه‌گذاران قادر خواهند بود تریدرها را با هم مقایسه کنند.
  • امکان متنوع سازی حساب‌ نیز وجود دارد.
  • برخی از تریدرهای با تجربه گاهی سود‌های زیادی معادل 100 درصد ماهیانه برای سرمایه‌گذاران‌ ایجاد می‌کنند از این رو برای سرمایه‌گذاران جذاب به نظر می‌آیند.

معایب حساب پم ( PAMM )

در بخش قبل راجع به مزایای این حساب صحبت کردیم اما در این بخش قصد داریم راجع به معایب حساب پم صحبت کنیم. این روش نیز همانند روش‌های دیگر سرمایه‌گذاری خالی از عیب نیست. از عیب‌های این روش سرمایه‌گذاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هرچند این سرمایه‌گذاری به نظر پرسود می‌آید اما هیچ تریدری تمام سرمایه‌گذاری‌هایش بدون ضرر نیست پس در این حالت سرمایه‌گذار نیز ضرر می‌کند.
  • معامله‌گر فقط در سود سرمایه‌گذار شریک است.
  • پنهان بودن روش معامله‌کردن که توسط تریدرها انجام می‌شود.
  • عدم تضمین بازگشت سرمایه
  • سود زیاد ریسک زیاد هم به همراه دارد در بخش قبل راجع به سود این نوع حساب‌ها صحبت کردیم اما در صورت ضرر سرمایه‌گذار متحمل ضرر‌ خواهد شد و ممکن است سرمایه را از دست بدهد. در این مقاله بیشتر بخوانید.

چگونه بهترین حساب pamm را انتخاب کنیم؟

بروکر آلپاری خدمات ویژه و منحصر به فردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این بروکر یکی از بهترین بروکر برای حساب پم به‌حساب می‌آید. ویژگی‌های منحصر به فرد و اختیاراتی که این بروکر‌ در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رزومه کاری و تجارب قبلی معامله‌گر
  • عملکرد گذشته معامله‌گران
  • میزان پولی که سرمایه‌گذاران در اختیار این افراد قرار داده‌اند.
  • تعداد سرمایه‌گذارانی که پول خود را در اختیار این افراد گذاشته‌اند
  • نظرات مثبت و منفی و رتبه‌بندی معامله‌گران

با توجه به مواردی که این بروکر و دیگر بروکر‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند می‌توان بهترین تریدر و پرتجربه‌ترین را پیدا و برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. همچنین برای کم کردن ریسک می‌توانید سرمایه خود را بین چندین تریدر تقسیم کنید. عکس زیر محیط معرفی تریدرها در کارگزاری آلپاری را نشان می‌دهد.

نتیجه‌گیری

روش حساب پم یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در فارکس است که برای افراد بی‌تجربه و یا افرادی که فرصت برای معامله کردن ندارند طراحی شده است. در این شیوه سرمایه‌گذاران می‌توانند با کمترین مشارکت کسب سود کنند. البته باید این نکته هم در نظر داشت تریدرها نیز ممکن است متحمل ضرر شوند بنابراین تضمینی برای بازگشت سرمایه وجود ندارد. به همین علت بروکر‌ها بخشی را به وجود آوردند که سرمایه‌گذاران می‌توانند عملکرد قبلی تریدر‌ها را بررسی کنند. از این رو سرمایه‌گذاران می‌توانند با توجه به عملکرد تریدر‌ها بهترین را انتخاب کنند.

4.5/5 - (13 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی