پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت چیست؟

پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت به عنوان دو واژه پرکاربرد در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند. افرادی که به عنوان هولدر یا تریدر فعالیت می‌کنند بی‌شک با این دو کلمه زیاد سر و کار دارند. حال می‌خواهیم بدانیم که در واقع پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت چیست؟ این دو اصطلاح را در زمانی به کار می‌برند که معامله‌گران قصد دارند پیش‌بینی کنند که قیمت ارزهای دیجیتال کاهش یا افزایش خواهد داشت.

اگر بخواهیم به صورت مختصر به این مسئله اشاره کنیم پوزیشن های لانگ و شورت بیانگر دو جهت احتمالی قیمت رمزارزها از لحاظ افزایش یا کاهش قیمت برای کسب سود می‌باشند.

برای توضیح بیشتر باید بگوییم در یک پوزیشن لانگ تریدرها امیدوار هستند که از یک نقطه‌ی مشخص قیمت‌ها شروع به رشد کنند. در این موقعیت می‌گوییم که معامله‌گر وارد پوزیشن لانگ شده است.

در مقابل پوزیشن شورت وجود دارد که در این شرایط معامله‌گرها انتظار دارند که از یک نقطه‌ی مشخص به بعد قیمت‌ها سیر نزولی داشته و سقوط کنند. در این حالت می‌گوییم معامله‌گران وارد پوزیشن شورت شده‌اند. کاربران این امکان را دارند که ارزهای دیجیتال را به شکل پوزیشن های شورت و لانگ خریداری کنند.

بررسی کامل پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت

پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت چیست؟

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم استفاده از دو اصطلاح پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت به این مفهوم است که تریدرها اعتقاد دارند که قیمت ارزهای دیجیتال قصد دارد کاهش یا افزایش پیدا کنند. اگر شما تازه به دنیای کریپتوکارنسی وارد شده‌اید باید بدانید که معامله‌گران دنیای ارزهای دیجیتال از اصطلاحاتی استفاده می‌کنند که ممکن است برای شما نامفهوم باشد. نکته قابل توجه این است که پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت چیست؟ این عبارات به عنوان اصطلاحات فنی به شمار نمی‌روند، در حقیقت آن اصطلاحات را در معاملات اصلی به کار می‌برند. همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم این پوزیشن‌ها منعکس کننده‌ی قیمت مورد نیاز برای سود هستند. با توجه به توضیحات بالا متوجه می‌شویم که تریدرها در هنگام بستن پوزیشن لانگ قصد دارند که یک رمز ارز را خریداری کنند و بالعکس در هنگام پوزیشن شورت به دلیل کاهش قیمت ها ارز را می‌فروشند.

در زمانی که خرید برای مبادلات اسپات معمول است، معامله‌گران می‌توانند برای بستن پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت در بازار ارزهای دیجیتال اقدام کنند بدون آنکه به صورت واقعی برای خریداری و فروش آن ها اقدام کنند. امکان انجام این فرایند در بورس‌های مشتقات که آپشن، قراردادهای اختلاف، معاملات آتی و اکثر محصولات مشتقه در آن ارائه می‌گردد وجود دارد. زمانی که معامله‌گران این مشتقات را معامله می‌کنند می‌توانند به وسیله‌ی پوزیشن های لانگ و شورت بدون اینکه نیاز باشد مالکیت فیزیکی یا معامله‌ی مستقیمی با آن‌ها انجام دهند در معرض سود و زیان ارزهای دیجیتال قرار بگیرند. معمولاً در بازارهای صعودی پوزیشن های لانگ را بیشتر از پوزیشن های شورت مشاهده می‌کنیم؛ به این دلیل که تریدرها بیشتر تمایل دارند که از افزایش قیمت بهره‌مند شوند. در صورتی که بازار در حالت نزولی باشد معمولاً با پوزیشن های شورت بیشتر از پوزیشن های لانگ روبرو می‌شویم. با همه‌ی این تفاسیر، این موارد تنها مشاهده هستند نه یک قانون که افراد ملزم به انجام آن باشند! سرمایه‌گذاران و تریدرهای حرفه ای اغلب از این عملکرد پیروی می‌کنند به این ترتیب که در هنگام افت قیمت‌ها ارزهای مورد نظرشان را می‌خرند و در زمان صعود، آن‌ها را می‌فروشند. یعنی هنگامی که قیمت‌ها از اوج فاصله می‌گیرند معامله‌گران اقدام به بستن پوزیشن لانگ می‌کنند و هنگامی که سطح مقاومت قیمت‌ها تست می‌شود آن ها تصمیم می‌گیرند رمز ارزهای خود را بفروشند.

روش های کسب سود از طریق پوزیشن لانگ و شورت چیست؟

پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
روش های کسب سود از طریق پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت چیست؟

معامله‌گران می‌توانند به شیوه‌های مختلف به وسیله‌ی دو پوزیشن لانگ و شورت به سود مطلوبی دست پیدا کنند. هنگامی می‌توانید از طریق پوزیشن لانگ به سوددهی برسید که میزان دارایی از قیمت ورودی خرید معامله‌گران بیشتر باشد. در پوزیشن شورت در صورتی که مبلغ از قیمت ورودی معامله‌گران پایین‌تر باشد آن‌ها می‌توانند همچنان به سوددهی برسند. نحوه‌ی خرید سهام در پوزیشن‌های لانگ بر مبنای پیش بینی‌هایی که در ارزش و افزایش سهام مورد نظر در طول زمان اتفاق می‌افتد انجام می‌گیرد. در حالت کلی می‌توانیم بگوییم که پوزیشن لانگ به خرید ارزهایی اطلاق می‌شود که تریدرها انتظار دارند در دراز مدت سود خوبی برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

زمان مناسب برای بستن پوزیشن شورت چیست؟

هنگامی که معامله گران انتظار دارند که قیمت ارزهای دیجیتال کاهش پیدا کند موقعیت مناسبی برای پوزیشن شورت است. نکته‌ی مهم این است که قبل از بستن این پوزیشن باید با دقت بالا بازار را تجزیه و تحلیل کنید و پس از آن از تصمیم خود پشتیبانی کنید. به عنوان یک اصل، فروشندگان کوتاه مدت زمانی اقدام به بازکردن پوزیشن های خود می‌کنند که سطح خرید در بازار به بیش از حد رسیده باشد. به این معنا که برای یک مدت زمان طولانی افزایش پیدا کند و امکان دارد که روند صعودی آن بیشتر از معمول اشباع شده باشد. نکته‌ی دیگر برای اینکه استفاده از پوزیشن شورت منطقی باشد قیمت ها نباید در حالتی باشند که بتوانند سطح مقاومت را بشکنند و یا شروع به ترک آن کنند. با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یک پدیده‌ی نوظهور به شمار می‌رود آلت کوین ها و بیت کوین معمولاً می‌توانند باعث نوسانات شدیدی در بازار بشوند بدون اینکه در پشت این حرکت پایه و اساسی وجود داشته باشد. این امر موجب می‌شود که روند تحلیل تا حدودی با مشکل مواجه شود. به این ترتیب لازم است پیش از پرداختن به پوزیشن های لانگ و شورت همه‌ی عوامل بازار را به دقت بررسی کنید.

کجا می‌توانید پوزیشن لانگ یا پوزیشن شورت داشته باشید؟

پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
کجا می‌توانید پوزیشن لانگ یا پوزیشن شورت داشته باشید؟

معامله‌گران یا تریدرها می‌توانند در هرکدام از صرافی‌هایی که مربوط به ارزهای دیجیتال است و امکان ارائه‌ی خدمات اسپات یا مشتقات را دارند، نسبت به بستن پوزیشن های شورت و لانگ اقدام کنند. معامله‌گران معمولاً ترجیح می‌دهند که پلتفرم‌های تثبیت شده‌ای مانند بایننس، Coinbase و … را انتخاب کنند. در مورد صرافی Coinbase باید بگوییم که این پلتفرم به عنوان بزرگترین صرافی در ایالات متحده شناخته می‌شود. در مورد بایننس نیز باید بگوییم که به عنوان یکی از سریع‌ترین پلتفرم‌ها در دنیای ارز دیجیتال شناخته می‌شود. این صرافی‌ها بخش گسترده‌ای از سرویس‌ها را که شامل معاملات آپشن، معاملات اسپات، معاملات آتی و OTC می‌شود، شامل می‌شوند.

فعالیت در صرافی های مختلف نظیر بایننس و Coinbase در ابتدا برای تازه واردان مقداری پیچیده به نظر می‌رسد. در صورتی که در امر ترید کردن تازه کار هستید و قصد دارید تجربه ساده تری داشته باشید، می‌توانید Changelly Pro را انتخاب کنید. Changelly Pro امکان ارائه‌ی چندین ویژگی را دارد و به دلیل پنل‌های ساده‌ای که دارد تجارت در آن آسان است و یک پایانه خرید و فروش راحت به شمار می‌رود. با این حال Changelly Pro تنها مخصوص افراد مبتدی و تازه کار نیست و افراد حرفه‌ای هم می‌توانند از آن بهره بگیرند.

در ادامه مقاله پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت چیست باید بدانید که معامله‌گران حرفه‌ای می‌توانند پوزیشن‌های کوتاه و بلند خود را در Changelly Pro باز کنند. به این دلیل که این پایانه از مزیت‌های مختلف و ابزارهای گوناگونی برخوردار است که شامل لایه‌های امنیتی، انواع سفارشات متعدد، کیف پول چند ارزی و مزایای دیگر است.

روش تقویت کردن مارجین برای اهداف پوزیشن لانگ و  پوزیشن شورت چیست؟

پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
روش تقویت کردن مارجین برای اهداف پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت چیست؟

معاملات مارجین به لطف اهرم یا همان وجوه قرض گرفته شده، می‌توانند نتایج بالقوه پوزیشن لانگ و شورت را چند برابر کنند. برخورداری از پوزیشن های لانگ و شورت می‌تواند سود آور باشد اما زمانی که ارز دیجیتال مورد نظر پر نوسان باشد.

هنوز هم معامله‌گران حرفه‌ای ترجیح می‌دهند که معاملات مارجین را انجام دهند به این دلیل که امکان چند برابر کردن سودهای بالقوه را به وجود می‌آورد. زیرا این امکان برای آنها وجود دارد که سودهای بالقوه را چندین برابر کنند. اما نباید این مسئله را فراموش کرد که به همان اندازه نیز امکان ریسک آن نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود از مارجین با احتیاط استفاده شود.

حساب‌های مارجین به وسیله‌ی وجوهی که توسط اشخاص ثالث ارائه شده است مانند سایر تریدرها یا بسترهای معاملاتی که برای کمک کردن به وسیله‌ی پول‌های خود از انگیزه‌ی لازم برخوردار هستند، تامین می‌شوند. با توجه به این موضوع تریدرها این امکان را دارند که با کمک پوزیشن‌ها مبالغ بیشتری را سرمایه‌گذاری کنند و به این شکل سود بالقوه‌ی آن‌ها چند برابر شود.

گروه پارسیان بورس امیدوار است که مقاله “پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت چیست” برای شما خواننده عزیز مفید واقع شده باشد و از مطالعه‌ی آن بهره لازم را برده باشید.

پیشنهاد
  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه‌ی ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از دوره آموزش ارز دیجیتال مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در تبریز استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس « مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد »

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی