صرافی ایدکس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

صرافی ایدکس چیست؟ هرآنچه باید در مورد IDEX بدانید!

صرافی ایدکس چیست؟ امروزه ارز دیجیتال، در حال تغییر نحوه عملکرد سیستم‌های مالی و بانکی در سراسر جهان است. بیت‌کوین، اتریوم، دوج‌کوین، پولکادات و غیره، در رقابت برای تبدیل‌شدن به یکی از اولین ارزهای دیجیتالی هستند که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به دنبال خریدوفروش آن هستند. ارزهای دیجیتال موجود در پلتفرم‌های مختلف، گزینه‌هایی را برای انجام تراکنش‌های مالی بدون تأخیر و هم‌چنین بدون اعمال هیچ مداخله از سمت یک مقام مرکزی را فراهم می‌کنند.

با افزایش معاملات ارزهای دیجیتال، چندین پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال مانند IDEX Exchange به مشتریان کمک می‌کنند تا به‌سرعت تجارت کرده و با استفاده از پلتفرم معتبر، کسب درآمد کنند. در این مقاله در مورد صرافی آیدکس IDEX اطلاعات بیشتری را خواهید آموخت و نحوه انجام معاملات ارزهای دیجیتال از طریق پلتفرم را یاد خواهید گرفت. پس با پارسیان بورس همراه باشید.

مروری بر صرافی آیدکس

وب‌سایت رسمی این صرافی، https://idex.io می‌باشد.

دفتر مرکزی پاناما
تأسیس در سال 2012
توکن بومی دارد
ارز دیجیتال لیست شده در صرافی 26 شامل رمز ارزها و توکن های ERC20
جفت ارز معاملاتی بیش از 30 عدد جفت ارز
پشتیبانی از ارز فیات ندارد
پشتیبانی از کشورها اکثر کشورها
حداقل میزان سپرده ندارد
هزینه سپرده رایگان
کارمزد تراکنش 0.1 درصد
هزینه برداشت رایگان
اپلیکیشن اختصاصی ندارد
پشتیبانی از کاربران دارد

صرافی IDEX چیست؟

صرافی IDEX یک پلتفرم معاملاتی جامع و هم‌چنین یکی از پیشرفته‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان برای علاقه مندان به ارزهای دیجیتال است که سرعت و امنیت بالایی را برای دارندگان حساب در سراسر کشور فراهم می‌کند. اکسچنج IDEX ازنظر ترکیب تمرکززدایی با مالکیت، پر تقاضاترین پلتفرم تجاری در عصر دیجیتال است. این صرافی، تجارت غیرمتمرکز را برای مشتریان ارائه می‌دهد درنتیجه، کاربران می‌توانند کنترل کامل وجوه خود را داشته باشند و دسترسی به این وجوه تنها با اجازه صاحب صندوق امکان‌پذیر می‌باشد.

این پلتفرم به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، روسی، کره جنوبی، ویتنامی موجود است. اکسچنج IDEX با مدیریت تراکنش‌های کاربر با قراردادهای هوشمند، تجربه‌ای یکپارچه از بازار معاملاتی را در یک پلتفرم کاملاً یکپارچه با امکانات کیف پول دفتری فعال‌شده توسط Metamask فراهم می‌کند. در دنیای تکنولوژی که شکل پول به‌سرعت در حال تغییر است، IDEX Exchange یکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای تجارت بدون واریز وجه یا برداشت است.

برای کاربرانی که به دنبال کسب درآمد بیشتر از طریق معامله و قرار دادن ارزهای دیجیتال هستند، این صرافی بسیار ایمن و مقرون‌به‌صرفه است. در ادامه به توضیح بیشتر آیدکس خواهیم پرداخت.

دارندگان حساب در IDEX Exchange می‌توانند از چندین ویژگی این پلتفرم بهره‌مند شوند:

  • معاملات پرسرعت مبتنی بر ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاران.
  • بستر امن و مطمئن برای سرمایه‌گذاری.
  • صرافی متمرکز با ویژگی‌های ایمنی تجارت غیرمتمرکز برای مشتریان.
  • قابل‌دسترس در زنجیره هوشمند اتریوم و بایننس
  • استیکرها staker با نگهداری دارایی در پلتفرم آیدکس می‌تواند درآمدی با ارزش بالا دریافت کند.
  • رابط کاربری عالی با ارائه پشتیبانی خوب از مشتری

تاریخچه صرافی آیدکس

اکسچنج IDEX بخشی از یک نهاد مالی و بانکی به نام پروژه Aurora مستقر در پاناما بود که به رهبری Alex Wearn، در سال 2012 معرفی شد. این صرافی در اولین کار خود 5411.38 ETH را افزایش داد و با نسخه ارتقا یافته خود که بلافاصله پس از معرفی آن منتشر شد، منحصراً با توکن های اتریوم معامله شد.

صرافی IDEX چگونه کار می‌کند؟

پلتفرم اکسچنج IDEX از قراردادهای هوشمند برای به‌روزرسانی تراکنش‌ها در اتریوم استفاده می‌کند و به صاحبان حساب‌ها اجازه می‌دهد موجودی خود را به‌صورت آنلاین و ایمن به‌روزرسانی کنند. اکسچنج IDEX در اکثر کشورهای جهان در دسترس است. برای استفاده از IDEX Exchange، یک فرد باید برای یک حساب کاربری در وب‌سایت Idex.io ثبت‌نام کند. در این راستا می‌توانید یک حساب شخصی ایجاد کنید، توکن یا ارزهای ETK را به کیف پول خود اضافه کنید و برای کسب درآمد با ارز دیجیتال شروع به تجارت کنید. کاربران همچنین می‌توانند برای کسب جوایز جذاب در برنامه staking شرکت کنند. اکسچنج IDEX همچنان با تبلیغات و رقابت سودآوری برای مشارکت و کسب درآمد همراه است.

ویژگی‌های صرافی آیدکس

برخی از ویژگی‌های اصلی IDEX Exchange به شرح زیر است:

  • امنیت و شفافیت
  • انتقال وجوه مبتنی بر ارز دیجیتال
  • پشتیبانی از زنجیره هوشمند اتریوم و بایننس
  • تجارت همتا به همتا.
  • پشتیبانی مشتری
  • وجود انواع گزینه‌های معاملاتی
  • پشتیبانی از توکن های مختلف دیگر ازجمله سلسیوس، اورکس، کوانت، کوین اتر بیس، فلکس کوین، فانتوم

ویژگی های صرافی idex

مزایا و معایب صرافی آیدکس

مزایای صرافی آیدکس به شرح زیر است:

  • تجارت بسیار امن و رمزگذاری شده.
  • پرداخت‌های سریع از طریق رمز
  • پشتیبانی از زنجیره هوشمند اتریوم و بایننس
  • معامله با توکن های سودمند و کسب جوایز
  • پشتیبانی 24 ساعته از مشتریان
  • یکپارچه شدن آیدکس با کیف پول Metamask
  • طراحی کاربرپسند برای تجارت آسان و مدیریت صندوق

معایب صرافی آیدکس:

  • کاربران نمی‌توانند با بیت‌کوین معامله کنند.
  • مبتدیان حین تجارت با آیدکس می‌توانند چالش‌های دشواری پیدا کنند.

فرآیند ثبت‌نام IDEX

جهت استفاده از IDEX Exchange، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید و یک حساب کاربری ایجاد کنید:

  1. با مراجعه به وب‌سایت idex.io یک حساب کاربری در IDEX Exchange ایجاد کنید.
  2. یک پاپ آپ شما را راهنمایی می‌کند تا وب‌سایت را بررسی کنید و نحوه ثبت‌نام برای کیف پول را بررسی کنید.
  3. ایمیل و رمز عبور را وارد کنید و روی sign up کلیک کنید تا یک حساب کاربری در IDEX Exchange ایجاد کنید.
  4. حساب خود را تأیید کنید.
  5. برای باز کردن قفل کیف پول، روی کیف پول باز در سمت راست بالای نوار کلیک کنید. با این گزینه می‌توانید وجوهی را به کیف پول اضافه کنید.
  6. کیف پول‌های رمزنگاری خود را به‌حساب خود اتصال دهید و انواع آن را انتخاب کنید.

آموزش ثبت نام در ایدکس

نحوه سپرده‌گذاری، برداشت و معامله در IDEX

برای معامله در صرافی IDEX، تنها کاری که کاربران اکسچنج IDEX باید انجام دهند این است که به کیف پول معاملاتی خود با توکن های ETH پول اضافه کرده و سپس معاملات را طبق سفارش بازار یا سفارشات محدود انجام دهند. پس از بازگشت مناسب وجوه سرمایه‌گذاری شده خود، کاربران می‌توانند در صورت تمایل، توکن را برداشت کنند. آیدکس هیچ کارمزد برداشت یا سپرده‌ای را برای معامله گران اعمال نمی‌کند.

بررسی انواع سفارش در آیدکس

انواع سفارش در آیدکس به شرح زیر است:

  • Market یا بازار: سفارش بازار IDEX سفارش خریدوفروش فوری یک مقدار به قیمت فعلی است. این ساده‌ترین نوع سفارش است.
  • Limit یا حد: دستور خرید قیمت اوراق بهادار یا فروش اوراق بهادار به قیمتی است که کمتر از قیمت معین نباشد.
  • LimitMaker: یک سفارش محدود است که فقط می‌تواند نقدینگی را به دفتر سفارش اضافه کند.
  • StopLoss Limit: سفارشی است که برای محدود کردن ضرر انجام می‌شود.
  • StopLoss: سفارشی است که برای خرید/فروش اوراق بهادار پس از رسیدن به قیمت مشخصی انجام می‌شود.
  • Take Profit: دستوری است که قیمت دقیقی را برای بسته شدن یک موقعیت باز برای کسب سود مشخص می‌کند.

بررسی توکن در صرافی آیدکس

توکن IDEX توکن اصلی پلتفرم است که کاربران را قادر می‌سازد تا در پروژه مشارکت کنند. علاوه بر این، توکن IDEX برای کاربران سودمند هست چراکه می‌توانند آن‌ها را به اشتراک بگذارند و جوایزی کسب کنید. حدود 50٪ از هزینه‌های تجارت پرداخت‌شده به کاربر پاداش داده می‌شود. نرم‌افزار IDEX staking replicator مشتریان را قادر می‌سازد تا توکن های IDEX را به اشتراک بگذارند. اگر می‌خواهید در برنامه staking replicator IDEX شرکت کنید. در این صورت، شما باید حداقل 10000 IDEX موجودی در کیف پول خود داشته باشید.

چگونه در IDEX معامله کنیم؟

می‌توان گفت که IDEX به‌راحتی یکی از امن‌ترین و سازگارترین پلتفرم‌ها برای تجارت است. آیدکس به معامله‌گران اجازه داده است که حداقل محدودیت سفارش در 0.15 ETH و 0.5 را برای معامله‌گران داشته باشند. آیدکس غیرمتمرکز است. در این صرافی کاربران می‌توانند در قالب توکن های ETH به کیف پول‌های معاملاتی خود پول اضافه کنند و سپس طبق سفارش بازار معاملات را انجام دهند یا سفارشات را محدود کنند و توکن را در صورت تمایل، زمانی که بخواهند برداشت کنند.

نحوه معامله در idex

نمای معاملاتی IDEX

صرافی‌های مختلف ویو معاملاتی متفاوتی دارند. باید بدانید که نمای عالی وجود ندارد. شما باید خودتان تعیین کنید که کدام نمای تجاری برای شما مناسب‌تر است. وجه مشترک این ویوها این است که همه آن‌ها سفارش، نمودار قیمت ارز دیجیتال انتخابی و تاریخچه سفارش را نشان می‌دهند. قبل از اینکه صرافی را انتخاب کنید، سعی کنید نگاهی به نمای معاملاتی بیندازید تا بتوانید مطمئن شوید که برای شما مناسب است. تصویر زیر تصویری از نمای معاملات در IDEX است:

نمای معاملاتی idex

چگونه در IDEX ارزهای دیجیتال بخریم؟

اکسچنج IDEX یک پلتفرم جامع مبتنی بر شبکه اتریوم است که در آن کاربران می‌توانند ارز دیجیتال را با کمک کنترل‌های قرارداد هوشمند واریز و برداشت کنند. کاربران فقط می‌توانند ارزهای دیجیتال را بر اساس توکن های ERC20 خریداری کنند. صرافی IDEX از اکثر ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کند.

IDEX Staking چگونه کار می‌کند؟

IDEX یک شبکه سهامداری قابل‌اعتماد برای سهامداران ایجاد کرده که به کسب درآمد 25٪ در ETH برای پشتیبانی از ثبات مالی پلت فرم اجازه می‌داد. استیکرها می‌توانند توکن‌ها را خریداری کنند و در برنامه سهامداری IDEX که به حفظ زیرساخت تبادل IDEX کمک می‌کند، مشارکت کنند. پس از معرفی IDEX سهامداران می‌توانند API ها را به اشتراک بگذارند و به پروتکل لایه 2 برای مقیاس بندی بیشتر تراکنش سوئیچ کنند.

idex staking چگونه کار می کند

نسخه ارتقا یافته آیدکس چگونه است؟

نسخه جدید idex در سه‌ماهه آخر سال 2020 سال گذشته راه‌اندازی شد. در نسخه جدید این پلتفرم، دو پیشرفت اصلی معرفی‌شده است:

  • تجربه معامله آفلاین با کارایی بالا برای معامله گران.
  • افزایش مقیاس‌پذیری و کارایی از طریق قراردادهای هوشمند خارج از زنجیره.

ایجاد کیف پول جدید در IDEX

کیف پول‌های دفتر کل دیجیتال یک ویژگی محبوب و پر تقاضا برای صاحبان ارزهای دیجیتال است. شما به‌راحتی می‌توانید یک کیف پول جدید در IDEX Exchange ایجاد کنید. پس از ایجاد یک حساب کاربری، معاملات IDEX گزینه‌ای برای ایجاد کیف پول ارائه می‌دهد. کاربران باید روی نماد کیف پول جدید کلیک کنند. در ادامه از آن‌ها خواسته می‌شود تا رمز کیف پول را با یک فایل Json که دانلود می‌شود و ذخیره آن در سیستم کاربر ضروری است تکمیل کنند.

این فایل برای هر کاربر یک کلید خصوصی دارد. رمز عبور کیف پول IDEX Exchange تنها یک‌بار ایجادشده و رمزگذاری می‌شود. پس از ایجاد رمز عبور مجاز به تنظیم مجدد آن نیست. IDEX Exchange به فایل Json دانلود شده با رمزگذاری کلید خصوصی و رمز عبور برای دسترسی به کیف پول نیاز دارد.

چگونه از IDEX خارج شویم؟

شما باید بر روی “Balances” موجود در بالای نوار منو کلیک کنید. سپس پس از یافتن محل دارایی‌ها، بر روی انصراف» کلیک کنید. سپس مبلغ را وارد کنید. اگر می‌خواهید تمام مبالغ را برداشت کنید، روی max کلیک کنید. برای مشاهده وضعیت برداشت، به صفحه تاریخچه موجودی مراجعه کنید.

از کجا می‌توانم IDEX Token بخرم؟

شما می‌توانید IDEX Token را در پلت فرم مبادله IDEX خریداری کنید. همچنین، توکن IDEX در بایننس در دسترس است. کل لیست صرافی‌هایی که IDEX تجارت می‌کنند در CoinMarketCap فهرست شده است.

هزینه گس چیست؟

انجام تراکنش‌های شبکه اتریوم برای کاربران هزینه‌های گس دارد. گس کارمزدی است که برای ادامه معامله به ماینرها پرداخت می‌شود. نسخه ارتقا آیدکس تجربه تجارت بدون گس را برای کاربران فراهم می‌کند.

چگونه به IDEX واریز کنم؟

اگر کاربر می‌خواهد با استفاده از توکن‌ها به IDEX واریز کند، باید اطمینان حاصل کند که کیف پول ETH دارد و در حین استفاده از IDEX متصل است. برای واریز در کیف پول، کاربران نیاز به پرداخت هزینه گس دارند.

نحوه واریز در idex

هزینه‌های IDEX

صرافی IDEX هیچ کارمزدی برای سپرده‌گذاری یا برداشت IDEX دریافت نمی‌کند، اگرچه بسته به نوع معامله، کارمزد معاملاتی برای معامله‌گران بازار 0.1% (بازار سازان) یا 0.2% (مصرف‌کنندگان بازار) وجود دارد.

نقدینگی در idex

حجم معاملات 24 ساعته در این پلتفرم بسیار کم است. طبق Coinmarketcap، در تاریخ نگارش این مقاله، حجم معاملات 24 ساعته 7803 دلار بود؛ بنابراین اگر به دنبال صرافی با نقدینگی بالا هستید، IDEX قطعاً پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود.

ارزهای پشتیبانی شده IDEX

ارزهای پشتیبانی شده در صرافی IDEX، اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس هستند. این پلتفرم به‌طور انحصاری از توکن های ERC20 پشتیبانی می‌کند و با انواع توکن های دیگر معامله می‌کند.

امنیت IDEX

IDEX به‌عنوان یک صرافی، ویژگی‌های امنیتی بهتری را نسبت به یک پلت فرم تبادل متمرکز ارائه می‌کند، چراکه کلید خصوصی را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، مزایای امنیتی را که هر بلاک چین را که قابل تأمین است را، فراهم می‌کند. این پلتفرم میزان وجوه کاربران خود را کنترل نمی‌کند و سرمایه هر کاربر را در یک قرارداد هوشمند روی بلاک چین اتریوم نگه می‌دارد. به‌نوعی، اگر هکر بتواند از پلتفرم رمزنگاری IDEX سوءاستفاده کند، به دارایی‌های کاربر دسترسی نخواهد داشت.

بااین‌حال، مشکلات بسیاری وجود دارد که DEX ها با آن مواجه هستند، مانند نقدینگی کمتر، سرعت‌پایین، ارتباطات بدون زنجیره و غیره. در حالت کلی صرافی آیدکس یک روش امن و رمزگذاری شده برای تجارت برای مشتریان فراهم می‌کند و مزایای تجارت صرافی‌های غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد.

پشتیبانی مشتری IDEX

برای مشتریانی که به دنبال پشتیبانی در مورد مدیریت کیف پول، خرید توکن، سپرده‌گذاری، تجارت و برداشت وجه هستند، صرافی معاملات IDEX دارای یک صفحه راهنما و یک صفحه پرسش و پاسخ برای راهنمایی دارندگان حساب است.

سخن آخر

ازآنجایی‌که ارزهای دیجیتال در حال نفوذ بیشتر در اکوسیستم دیجیتال موجود در اجتماع می‌باشد و همچنین امور مالی شخصی را از طریق ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت‌کوین، اتریوم، دوج‌کوین و غیره به هم متصل می‌کند، بنابراین فرصت یافتن بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیز در افق معاملات رمزنگاری پدیدار می‌شود. بلاک چین و زنجیره هوشمند بایننس اتریوم، صرافی تجاری IDEX، یک صرافی متمرکز جهانی و یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال با پلتفرم غیرمتمرکز است.

پلتفرم‌های معاملات ارز دیجیتال مانند IDEX Exchange به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند تا حساب صرافی خود را روی یک پلتفرم بسیار امن باز کنند و از طریق تجارت مالی در ارزهای دیجیتال کسب درآمد کنند. با ارائه مزایای بسیاری مانند تجارت امن، انجام معاملات، قرارداد هوشمند با سورس باز و سهام برای کسب درآمد بیشتر، IDEX Exchange یک منبع ارزشمند منحصربه‌فرد برای علاقه مندان به معاملات ارز دیجیتال است.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی