چگونه بیت کوین (Bitcoin) بفروشیم؟ آموزش فروش بیت کوین
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

چگونه بیت کوین (Bitcoin) بفروشیم؟ آموزش فروش بیت کوین

این روزها یکی از داغ ترین بازارهای مالی که افراد بسیار زیادی برای کسب سود به سمت آن حمله ور شده اند بازار ارزهای دیجیتال یا همان کریپتوکارنسی ها است. با صعود رویایی بیت کوین توجه بسیاری از افراد به این بازار جلب شد و افراد بسیار زیادی با رویای یک شبه پولدار شدن قدم در این بازار گذاشتند. ارز دیجیتال سرآمد و شناخته شده ی این بازار همان بیت کوین است که قیمت آن در حال حاضر در حدود 60 هزار دلار است. خرید و فروش بیت کوین یکی از پرسش های رایج تازه کاران در این بازارهاست. در ادامه قصد داریم تا به صورت مفصل راجع به فروش بیت کوین به صحبت پرداخته و مرحله ها و روش های آن را شرح دهیم. پس اگر شما هم در اندیشه ی خرید و یا فروش این رمزارز هستید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله را از دست ندهید.

فروش بیت کوین | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
بیت کوین (Bitcoin)

چگونه می توان نسبت به فروش بیت کوین (Bitcoin) اقدام کرد؟

اگر شما هم به تازگی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده باشید حتما این پرسش برایتان مطرح شده است که چگونه می‌توانم ارزهای دیجیتال خریداری شده نظیر بیت کوین را به فروش برسانم؟ عموماً افرادی که بیشتر نسبت به خرید بیت کوین اقدام کرده باشند در جریان کامل نحوه‌ی معامله کردن بر روی این ارز دیجیتال اعم از خرید و یا فروش بیت کوین هستند.

عموماً این پرسش بیشتر برای افرادی مطرح می‌شود که بیت کوین را به روش ماین کردن یا استخراج به دست آورده باشند و یا حتی از کسی آن را به عنوان هدیه گرفته باشند. برای فروش این رمزارز خیلی راحت و همانند خرید آن می‌توانید از طریق صرافی آنلاین اقدام نموده و آن را به فروش برسانید. علاوه بر صرافی ها هم می‌توانید از روش فروش مستقیم فرد به فرد استفاده کنید. در ادامه بیشتر به این دو روش فروش بیت کوین می‌پردازیم.

فروش بیت کوین | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
کیف پول بیت کوین (Bitcoin)

نکته ی مهم در مورد انتخاب صرافی

یکی از مهمترین مواردی که در هنگام ترید کردن بیت کوین و یا حتی هولد کردن آن یا به طور کلی هر پروسه‌ای در ارتباط با بیت کوین می‌بایست به آن توجه شود این است که در گام نخست از صرافی معتبر و ایمنی استفاده کنید. صرافی هایی که برای کریپتوکارنسی ها مورد استفاده قرار می‌گیرند همگی به صورت آنلاین مشغول به فعالیت هستند و به هیچ عنوان نیاز ندارید تا به مکان خاصی رفته و احراز هویت و یا هر کار دیگری انجام دهید.

پس از این امر اطلاع داشته باشید تا در صورتی که افراد سودجو و کلاهبردار خواستند به این وسیله شما را در دام بیندازند تحت هیچ شرایطی در دام آنها نیفتید. پیشگیری در این زمینه مهمترین امر به شمار می‌آید چرا که در کشور ما این بازار رمز ارزها وجاهت قانونی و نیز رسمیت نداشته و اگر مالتان را در این راه به وسیله‌ی کلاهبرداری از دست بدهید دیگر هیچ راهی پیش روی خود ندارید و حتی نمی‌توانید از فرد مورد نظر شکایت کنید. پس پیش از هر چیز از اعتبار صرافی انتخابی و حتی کیف پول دیجیتالی که انتخاب می‌کنید مطمئن شوید و سپس اقدام به خرید و یا فروش بیت کوین کنید.

نحوه‌ی فروش رمز ارزها نظیر بیت کوین به وسیله‌ی صرافی ها

همانطور که در قسمت های پیشین هم گفته شد برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌توانید هم به وسیله‌ی صرافی آنلاین و معتبر اقدام کنید و هم این خرید و فروش را با یک شخص حقیقی به انجام برسانید. در این قسمت راجع به فروش ارزهای دیجیتال به وسیله‌ی صرافی ها صحبت می‌کنیم.

در گام نخست همانطور که تذکر دادیم یک صرافی مطمئن و معتبر برای خود پیدا کنید. اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید می‌توانید از دوستان و یا آشنایان خود که در این زمینه مشغول به کار هستند کمک بگیرید. روش دیگر هم گوگل کردن و پیدا کردن صرافی های معتبر برای کریپتوکارنسی ها است. پس از اینکه صرافی مورد نظر خود را پیدا کردید در صورتی که پیشتر برای خرید بیت کوین در آن ثبت نام نکرده باشید می‌بایست این کار را انجام دهید. معمولاً برای این کار یک مرحله‌ی احراز هویت وجود دارد و سپس هم می‌بایست یک حساب بانکی را به این صرافی لینک کنید.

حال که این کار تمام شد و شما یک حساب کاربری برای خود افتتاح کردید نوبت به این می‌رسد که بیت کوین های خود را به این صرافی انتقال داده و برای فروش بیت کوین خود اقدام کنید. این کار به وسیله‌ی سفارش گذاری انجام می‌شود. یعنی در بازه‌ی مجاز قیمتی شما رقم پیشنهادی خود را به ثبت می‌رسانید. حال اگر شخص خریداری سفارشی با مبلغی مشابه شما برای خرید به ثبت رسانده باشد خیلی راحت می‌تواند بیت کوین مورد نظر را از شما خریداری کرده و شما هم در مقابل موفق به فروش بیت کوین و یا بیت کوین های خود شده اید.

فروش بیت کوین | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
صرافی های خرید و فروش بیت کوین (Bitcoin)

ذکر چند نکته ی بسیار مهم در این زمینه!

صرافی ها در این زمینه عموماً به عنوان یک واسطه عمل می‌کنند و مکانی برای فروشنده ها و خریدارها فراهم می‌آورند تا آنها بتوانند خرید و فروش خود را انجام دهند. البته که صرافی ها برای ارائه ی این خدمات مبلغی را تحت عنوان کارمزد از هر دو طرف دریافت می‌کنند. البته که خود صرافی ها هم در صورتی که بخواهند می‌توانند برای خرید و فروش اقدام کنند. انتخاب صرافی معتبر و خوشنام از این جهت هم حائز اهمیت است که هنگامی که شما فروش خود را انجام دادید و می‌خواهید پول ها را به حساب خود منتقل کنید دچار مشکل نشده و یا این پروسه مدت زمان طولانی ای به طول نینجامد.

نکته ی مهم دیگر در انتخاب صرافی کارمزد آن است. برخی صرافی ها کارمزد بالایی دریافت می‌کنند که اصلاً صرفه ی اقتصادی ندارند. همچنین حد مجاز برای پولی که می‌توانید در صرافی ذخیره داشته باشید نیز مهم است و عموماً صرافی ها برای آن یک مبلغ معین به عنوان سقف تعیین می‌کنند. در آخر هم دقت به این نکته به شدت ضروری است که سعی کنید پول های خود را در این صرافی ها و یا حتی کیف پول ها ذخیره نکنید. با توجه به آنلاین بودن خدمات احتمال هک شدن و از دست رفتن حساب شما بالا است. این امر حتی می‌تواند برای صرافی های بسیار معتبر با درجه ی امنیتی بالا هم رخ دهد. پس بهتر است مازاد سرمایه‌ی خود را در والت ها آفلاین ذخیره کنید.

فروش بیت کوین (Bitcoin) به وسیله‌ی انجام معاملات مستقیم با شخص حقیقی

روش دیگری که می‌توان برای فروش بیت کوین استفاده نمود معامله‌ی مستقیم آن با یک شخص حقیقی است. معمولاً این شیوه‌ی فروش این ارز دیجیتال به وسیله‌ی برخی وب سایت هایی که در کار انجام مبادلات هستند صورت می‌پذیرد. این سایت در نقش یک واسطه ظاهر شده و به افراد اجازه می‌دهد آگهی های خود را برای فروش بیت کوین در آن قرار دهند. در این سایت ها در گام نخست شما به عنوان فروشنده‌ی بیت کوین ثبت نام می‌کنید و سپس مرحله های احراز هویت را می‌گذرانید و در نهایت یک پروفایل کاربری خواهید داشت که اطلاعات معاملات شما در آن به ثبت می‌رسد. سپس فردی که قصد خرید دارد از میان آگهی های موجود آن موردی را که از نظر قیمتی برایش مطلوب است انتخاب می‌کند.

در این وضعیت یک پیغام از سایت برای فرد فروشنده ارسال می‌شود و به وی اطلاع می‌دهد که فرد خریداری برای بیت کوین های وی پیدا شده است. اطلاعات خریدار و فروشنده در اختیار یکدیگر قرار گرفته و پس از آن کلیه ی کارها به صورت رو در رو بوده و دیگر سایت هیچ نقشی ندارد. مزیت این روش فروش بیت کوین یعنی فروش مستقیم به شخص حقیقی این است که دیگر کارمزدی در کار نخواهد بود.

نکته‌ی مهمی که در این نوع از معامله می‌بایست به آن دقت کنید اعتبار فروشنده است که تا حدودی به کمک آمار سایت قابل فهم است. انتقال بیت کوین به فرد دیگر در این شیوه هم به کمک یک کیو آر کد (QR code) بوده و فرد می تواند با اسکن کردن آن به وسیله ی کیف پول یا همان والت خود این کار را به راحتی به انجام برساند.

فروش بیت کوین | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ارز دیجیتال

معرفی چند سایت در زمینه ی خرید و فروش رمزارز بیت کوین برای معاملات مستقیم

از جمله سایت هایی که در این زمینه فعال هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • BitBargain
  • Bittylicious
  • Coinbase
  • Openbitcoins
  • Bitsquare
  • LocalBitcoin

برخی از این سایت ها می‌توانند پروسه ی فروش زمانبری داشته باشند که سبب اذیت کردن شما شود. پس پیش از هر چیز در مورد این سایت ها تحقیق کنید و سایت با درصد رضایت بالاتر را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

افراد گاهاً تصمیم می‌گیرند که برای فروش بیت کوین خود اقدام کنند اما راه و روش آن را بلد نیستند. در این نوشتار تلاش کردیم خیلی ساده و در عین حال جامع در مورد این موضوع صحبت کنیم.

اگر قصد دارید که وارد این حوزه بشوید و فعالیت خود را شروع کنید باید در ابتدا با صورت کامل به آموزش‌های گفته شده بپردازید و در واقع مهارت کافی را به دست بیاورید تا بتوانید فعالیت کنید. آموزش ارز دیجیتال در مشهد از طریق مجموعه پارسیان بورس می‌تواند به شما کمک کند تا بتواند به راحتی به درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازید.

فروش بیت کوین | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال در مشهد به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از خدمات آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در تبریز  استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس – مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد
امتیاز دهید

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی