معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت (Bittorrent) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت (BitTorrent) + قیمت لحظه ای

معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت

دنیای ارزهای دیجیتال که در اصطلاح اختصاصی آن کریپتوکارنسی یا به اختصار کریپتو هم نامیده می‌شود یکی از جدیدترین چیزهایی است که توجه همه‌ی دنیا را به خود معطوف کرده است. در این دنیا ارزهای دیجیتال متنوعی وجود دارند که هر یک توکن و یا سکه های خاص خود را داشته و در یک پلتفرم معین مشغول به انجام تراکنش می‌باشند. یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال در دنیای کریپتوکارنسی را می‌توان ارز‌ دیجیتال بیت‌ تورنت به شمار آورد. بیت تورنت دارای یک پلتفرم مخصوص است که چیزی در حدود دو میلیارد نفر در سطح بین المللی همین حالا از آن بهره می‌برند. در این مطلب قصد داریم تا مفصل به ارز دیجیتال بیت تورنت بپردازیم و آن را از همه‌ی جنبه‌ها مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت (Bittorrent) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
بیت تورنت

آشنایی با ارز دیجیتال بیت تورنت

یکی از معروف‌ترین پلتفرم‌های بین‌المللی حال حاضر برای آهنگ‌ها، فیلم‌ها و … که بتوان به وسیله‌ی آن دانلود انجام داد چیزی نیست به غیر از بیت تورنت. به طور کلی بیت تورنت را می‌توان در شمار قراردادهای دیجیتالی به حساب آورد که به منظور اشتراک گذاری فایل‌ها طراح شده‌ است. این پلتفرم که به صورت همتا به همتا اشتراک گذاری را انجام می‌دهد مدتی است که در دنیای رمز ارزها ارز دیجیتال مخصوص به خود یعنی ارز دیجیتال بیت تورنت را با نماد اختصاری BBT به وجود آورده است. ارز دیجیتال بیت تورنت به وسیله‌ی صرافی‌های مختلفی ساپورت می‌شود که از جمله‌ی آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. بایننس

2. گلوبال

3. BIKI

4. هیویی

5. OKEx

6. HBTC

به کمک این بستر ایجاد شده در بیت تورنت افراد به راحتی قادر هستند انواع مختلف فایل ها را اعم از صوتی و یا تصویری با هر کیفیتی که مایل هستند با سرعت بسیار بالایی دانلود کنند. و البته نکته‌ی جذاب و قابل توجه آن هم رایگان بودن این پلتفرم است. با توجه به آمارها چیزی نزدیک به صد و هفتاد میلیون نفر به صورت هر ماهه از این بستر و امکانات آن بهره می‌برند.

قیمت لحظه ای بیت تورنت

برای مشاهده لیست کامل قیمت رمزارزها، به صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال مراجعه کنید.

معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت (Bittorrent) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
رمز ارز

نحوه‌ی به وجود آمدن ارز دیجیتال بیت تورنت

حال که در مورد ارز دیجیتال بیت تورنت اطلاعاتی به دست آوردیم لازم است ببینیم این رمزارز برای اولین بار کی و چگونه به عموم معرفی و در سطح جهانی عرضه شد. به طور کلی بیت تورنت (BitTorrent) برای بار نخست در نخستین ماه سال 2001 میلادی به انتشار رسید. سپس چیزی در حدود هفده سال بعد و در جولای سال 2018 میلادی بستر ترون که خود به عنوان یک بلاک چین مشغول به فعالیت است آن را خریداری نمود. پس از این که این پلتفرم به وسیله‌ی بلاک چین ترون خریداری شد در طی این سال ها برخی از ابزارهای جدید را به آن افزوده است و از همه مهم‌تر یک ارز دیجیتال هم برای آن به وجود آورده است که همانطور که می‌دانید با رمزارز به نام بیت تورنت بوده و با نماد BBT شناخته می شود.

توکن های ارز دیجیتال بیت تورنت مبتنی بر بلاک چین ترون هستند و به کمک استاندارد موجود برای این بلاک چین یعنی TRC-10 به وجود آمده‌اند. بر اساس آمارهایی که در این زمینه به انتشار رسیده است در حال حاضر جایگاه نخستین قرارداد دیجیتالی برقراری ارتباطات به شکل نامتمرکز از نوع P2P در سطح دنیا در اختیار بیت تورنت است. رمزارز بیت تورنت برای نخستین در صرافی بین المللی آنلاین بایننس لیست شده و سپس عرضه شد. خود بیت تورنت این گونه مدعی است که در سال دو هزار و نوزده چیزی در حدود صد میلیون کاربر از 138 کشور در سطح دنیا در آن مشغول به فعالیت بوده و حساب کاربری دارند. در همین سال بود که بیت تورنت را به نام رده‌ی نخست در زمینه‌ی کاری خودش انتخاب نموده و در سطح بین المللی معرف نمودند.

معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت (Bittorrent) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
BitTorrent

تاسیس کنندگان BBT چه کسانی بودند؟

اصل ماجرا در مورد ارز دیجیتال بیت تورنت را به فردی به نام برام کوهن (Bram Cohen) نسبت می‌دهند. آقای کوهن که به عنوان یک فرد Developer یا همان توسعه‌دهنده و در عین حال یک کارآفرین موفق است ایده‌ی ابتدایی بیت تورنت را طراحی کرده و پس از این پروژه‌ی فوق العاده و موفق نام وی در دنیای کریپتوکارنسی به شدت مشهور و معروف شد. پلتفرم طراحی شده بر مبنای ایده‌ی کوهن تا همین الان با چند دعوای حقوقی گسترده طرف بوده است. اما با این حال باز هم این فرد معتقد است که پلتفرم وی سبب کپی شدن و تکثیر فایل‌ها نشده و قانون‌های موجود برای بیت تورنت سبب این نخواهد شد که نسخه‌ی دیگری از قانون‌های مربوط به کپی رایت به وجود بیایند.

اما در سال 2018 میلادی که بلاک چین ترون اقدام به خریداری این ارز دیجیتال و پلتفرم آن نمود دیگر آقای کوهن از دور خارج شد و کلیه‌ی مسئولیت ها در حوزه‌ی بیت تورنت به فردی به نام جاستین سان (Justin Sun) واگذار شدند.

جالب است بدانید که قسمت اصلی تکنولوژی بیت تورنت را یک قرارداد دیجیتالی در زمینه‌ی توزیع فایل‌ها در بر می‌گیرد. به کمک این پروتکل و تکنولوژی موجود برای آن بیت تورنت قادر است تا فایل‌های با سایز بسیار بزرگ را که در بستر اینترنت ترند و پرطرفدار هستند توزیع کند و در این راه از هرگونه سرورهای عظیم و قدرتمند که دارای Bandwidth خیلی بزرگ باشند کاملا بی‌نیاز است.

معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت (Bittorrent) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
صرافی ارز بیت تورنت

چند نکته راجع به بیت تورنت

در این قسمت می‌خواهیم به ذکر چند نکته‌ی جالب در مورد ارز دیجیتال بیت تورنت و پلتفرم آن بپردازیم که در نوع خود جالب هستند. این نکته‌ها به شرح زیر هستند:

جالب است بدانید وقتی که بلاک چین ترون به سراغ پلتفرم بیت تورنت آمد این پلتفرم تقریبا در آخرین زمان های حضور خود قرار داشت. اما سپس کلیه‌ی شرکت‌های وابسته به بیت تورنت تحت سرپرستی ترون درآمدند و مشغول به کار شدند.

پلتفرم بیت تورنت برای یک دوره ی نزدیک به 10 ساله به عنوان یکی از پیشگامان برای انجام طرح ها و پروژه های موجود در حوزه ی تحقیق و نیز گسترش به شمار می آمد. از جمله تکنولوژی هایی که بیت تورنت در توسعه و گسترش آنها نقش مهمی بازی کرده و به آنها وارد شده‌بود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تحقیق راجع به توسعه‌ی تکنولوژی در زمینه‌ی فرستادن فایل‌ها

2. تحقیق راجع به تکنولوژی نتورک‌های محتوا محور و تحویل دهنده‌ی محتوا و توسعه‌ی آنها

3. فعالیت در زمینه‌ی راه اندازی وب سایت‌ها

4. انجام کارهایی در زمینه‌ی همگام سازی یا همان Synchronized کردن فایل‌ها

5. گسترش و توسعه‌ی ارتباطاتی که به صورت همتا به همتا صورت می‌گرفتند

6. امکان پخش فیلم‌ها به صورت هم‌زمان یا همان Live

در نهایت یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این بستر هم در سال 2017 و در فصل پاییز رقم خورد که چیزی نبود به غیر از طراحی و راه اندازی یک ارز دیجیتال در قلب این پلتفرم که با موفقیت خوبی مواجه شد.

معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت (Bittorrent) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ارز دیجیتال بیت تورنت

پلتفرم بیت تورنت چگونه کار می‌کند؟

برای این که این موضوع را متوجه شوید همین ابتدا بدانید که بیت تورنت یک قرارداد دیجیتالی یا همان پروتکل است که به صورت همتا به همتا مشغول به انجام کار است. در مقابل اما ارز دیجیتال بیت تورنت به عنوان رمز ارزی است که در بستر این پروتکل به عنوان یک ارز برای انجام تراکنش های مالی آن به کار می‌رود. قرارداد دیجیتالی بیت تورنت همانطور که گفته شد به شکل همتا به همتا برای انواع مختلف فایل‌ها بهره گرفته می‌شود. بیت تورنت نظیر بلاک چین‌ها یک سامانه است که موجودیت مرکزی در برنداشته و در عین حال از نوع توزیع شده به شمار می آید. در این پروتکل فایل‌هایی دربردارنده‌ی Seed‌ ها هستند تحت عنوان تورنت به شمار می آیند.

وقتی که فایل‌های به عنوان میزبان Seed مشغول به کار می شوند می‌توانند تا Torrent های مربوط به خود را به قسمت های مختلف تقسیم کنند. همین امر کمک می کند تا عملیات دانلود به صورت کاراتری انجام پذیرد. وقتی که شما اقدام به دانلود فایلی به کمک پلتفرم بیت تورنت می‌کنید در انتهای به اتمام رسیدن دانلود آن فایل قسمت‌های مختلف فایل مورد نظر شما تحت عنوان چند Seed مختلف بارگذاری‌شده و دریافت می‌شوند. سپس شما می‌توانید اگر دوست داشته‌باشید برای یکی‌کردن این Seed ها اقدام کنید تا بتوانید به شبکه در این زمینه کمکی کرده باشید. اگر این گزینه را انتخاب نکند شما تحت عنوان Leech شناخته می‌شوید که خیلی برای شبکه‌ی مورد نظر مطلوب نیست.

معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت (Bittorrent) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
کریپتوکارنسی

نتیجه گیری

یکی از رمزارزهای خیلی معروف دنیای ارزهای دیجیتال را می توان ارز دیجیتال بیت تورنت به شمار آورد. این ارز دیجیتال در حال حاضر در بستر بلاک چین ترون مغول به انجام فعالیت است. عمده‌ی فعالیت بیت تورنت در زمینه ی ارائه‌ی پروتکل‌های به اشتراک گذاشتن فایل‌ها است.

اگر قصد دارید که وارد این حوزه بشوید و فعالیت خود را شروع کنید باید در ابتدا با صورت کامل به آموزش‌های گفته شده بپردازید و در واقع مهارت کافی را به دست بیاورید تا بتوانید فعالیت کنید. آموزش ارز دیجیتال در مشهد از طریق مجموعه پارسیان بورس می‌تواند به شما کمک کند تا بتواند به راحتی به درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازید.

ارز دیجیتال وینک (wink) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از خدمات آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در اصفهان استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس–مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد
  • درصورت علاقه‌مندی به مطالعه در مورد رمزارزهای بیشتر، سری مقالات معرفی ارز دیجیتال را از بلاگ پارسیان بورس مطالعه کنید.

اینستاگرام پارسیان بورس

امتیاز دهید

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی