ارزهای تاثیرگذار در بازار ارزهای دیجیتال
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

ارزهای تاثیرگذار در بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارز‌های دیجیتال از انواع ارز‌های دیجیتال تشکیل شده است که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و کاربرد‌های خاص خود را دارند. یکی از ویژگی‌های مهم بازار ارز‌های دیجیتال، تاثیرپذیری قیمت ارز‌های دیجیتال از یکدیگر است. این امر به این دلیل است که سرمایه‌گذاران اغلب در کنار یکدیگر و به صورت هم‌زمان در چندین ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. بنابراین، تغییرات قیمت در یک ارز دیجیتال قدرتمند مانند بیت کوین می‌تواند بر قیمت سایر ارز‌های دیجیتال نیز تاثیر بگذارد.

در نهایت بهتر است ذکر کنیم تصمیم داریم در این مقاله، به بررسی ارز‌های تاثیرگذار بر روی بازار ارز‌های دیجیتال بپردازیم. زیرا این ارز‌ها به دلیل حجم بالای معاملات، محبوبیت و کاربرد‌های گسترده، نقش مهمی در تعیین قیمت سایر ارز‌های دیجیتال ایفا می‌کنند.

بیت کوین (BTC)؛ تاثیرگذارترین ارز دیجیتال در بازار

بیت کوین (BTC)؛ تاثیرگذارترین ارز دیجیتال در بازار

همانطور که می‌دانید Bitcoin اولین ارز دیجیتالی است که در این بازار معرفی شده است. حجم زیادی از بازار، به این ارز تعلق دارد و به عنوان مهم‌ترین کوین شناخته می‌شود. به همین دلیل افزایش یا کاهش قیمت آن، تاثیر بسیار زیادی در قیمت سایر ارزها خواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با این ارز می‌توانید به مقاله بیت کوین مراجعه نمایید.

انتشار اخبار و اطلاعات مهم دربارهٔ بیت کوین، می‌تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت سایر ارز‌های دیجیتال داشته باشد. به عنوان مثال، اگر خبری مبنی بر پذیرش بیت کوین توسط یک شرکت بزرگ منتشر شود، ممکن است قیمت سایر ارز‌های دیجیتال نیز افزایش یابد. همچنین، همبستگی بالای قیمت بیت کوین با قیمت سایر ارز‌های دیجیتال می‌تواند باعث شود که تغییرات قیمت در بیت کوین، تاثیر مشابهی بر قیمت سایر ارز‌های دیجیتال نیز داشته باشد.

البته این موضوع به همین راحتی نبوده و شما باید علم تحلیل بنیادی یا فاندامنتال را بدانید تا بتوانید میزان تاثیر هر خبر را متوجه شوید و بدانید قیمت را به چه سمتی خواهد برد. علاوه بر آن باید با تحلیل تکنیکال نیز آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین نقطه ورود و خروج از معامله را پیدا کنید. آموزش تنها راهی است که می‌توانید با تمامی روش‌های تحلیل آشنا شوید.

اگر دوره مناسبی را انتخاب کنید، پس از اتمام آن به تریدر و معامله‌گری ماهر تبدیل خواهید شد که به راحتی می‌تواند سود مناسبی از بازار ارزهای دیجیتال به دست آورد. دوره آموزش ارز دیجیتال از مبتدی تا پیشرفته آکادمی پارسیان بورس یکی از بهترین دوره‌های آموزشی در این حوزه است که به صورت کاملاً عملی و کارگاهی می‌توانید مفاهیم را بیاموزید و از پشتیبانی نامحدود آکادمی استفاده نمایید.

در ادامه به سه مورد مهم تاثیر بیت کوین بر بازار ارز‌های دیجیتال را بررسی خواهیم کرد.

1. تاثیر بیت کوین بر روند سرمایه‌گذاری

موفقیت یا شکست بیت کوین می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روند سرمایه‌گذاری در سایر ارز‌های دیجیتال داشته باشد. شایان ذکر است بدانید اگر بیت کوین تغییرات زیادی داشته باشد (چه افزایش و چه کاهش قیمت)، ممکن است سرمایه‌گذاران بیشتری به سرمایه‌گذاری در سایر ارز‌های دیجیتال روی آورند.

به این نکته توجه داشته باشید اعتبار بیت کوین بین مردم باعث شده تا بازار ارز‌های دیجیتال روز به روز طرفداران بیشتری پیدا کند.

2. تاثیر بیت کوین بر تغییرات قانون و مقررات

بیت کوین و ارز‌های دیجیتال دیگر، تحت‌تاثیر تغییرات قانونی و مقررات هستند. هر تصمیم قانونی که دربارهٔ بیت کوین اتخاذ شود، می‌تواند باعث تغییر در بازار ارز گردد. اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر این مسأله را مورد بررسی قرار دهیم بهتر است بگوییم بیت کوین در هر شرایط می‌تواند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر روند تجارت و ارزش ارز‌های دیگر تاثیر بگذارد.

3. تاثیر بیت کوین بر تغییر در الگوی پرداخت‌ها

همانطور که می‌دانید استفاده از بیت کوین به‌عنوان روش پرداخت، در برخی صنایع و کشور‌ها در حال گسترش است. این امر می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد و بازار‌های مالی داشته باشد. شاید به این مسأله فکر کنید که استفاده از ارز‌های دیجیتال در روش‌های پرداخت چه مزایایی را به همراه دارد. بهتر است بدانید استفاده از ارز‌های دیجیتال می‌تواند باعث کاهش هزینه و سرعت پرداخت‌ها شود.

تاثیر اتریوم (ETH)

تاثیر اتریوم (ETH)

اتریوم، پس از بیت کوین، دومین ارز دیجیتال محبوب در جهان است. قیمت اتریوم نیز بر بازار ارز‌های دیجیتال تاثیرگذار است. اتریوم یک ارز دیجیتال رمزنگاری‌شده است که بر پایهٔ فناوری بلاکچین کار می‌کند. اتریوم همچنین به‌عنوان یک پلتفرم قابل‌برنامه‌ریزی استفاده می‌شود و به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا برنامه‌ها و قرارداد‌های هوشمند را روی زیرساخت اتریوم اجرا کنند.

1. تغییر قوانین صنعت

اتریوم با ارائه قرارداد‌های هوشمند، قوانین و شرایط صنعت ارز دیجیتال را تغییر داده است. بسیاری از شرکت‌ها و بنگاه‌های جدید، طرح‌های خود را بر پایهٔ اتریوم طراحی می‌کنند و از برنامه‌ریزی قرارداد‌های هوشمند تبعیت می‌کنند.

2. توسعهٔ اپلیکیشن‌های دیجیتال

قرارداد‌های هوشمند اتریوم به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌هایی با قابلیت‌های مختلف بر پایهٔ اتریوم بسازند. این اپلیکیشن‌ها شامل اپلیکیشن‌های مالی، بازی‌های آنلاین، داروسازی و سایر صنایع می‌شوند. این تغییرات بازار ارز را تحت‌تاثیر قرار داده و ارزش اتریوم را بالا برده‌است.

نتیجه گیری

در این محتوا اطلاعات دقیقی در مورد ارز‌های تاثیرگذار بر روی بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار شما قرار دادیم. بیت کوین همان ارزی است که بیشترین تاثیر را بر روی بازار دارد و بعد از آن اتریوم مقام دوم را در دست دارد. به همین دلیل در این مطلب تاثیرات این دو ارز را بررسی نمودیم.

سؤالات متداول:

  1. مهمترین ارز‌های دیجیتال در بازار کدامند؟
    بیت کوین، اتریوم، باینس کوین، Tether و XRP پنج ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار هستند. این ارز‌ها بیشترین حجم معاملات را در بازار دارند و بیشترین تاثیر را بر قیمت سایر ارز‌های دیجیتال می‌گذارند.
  2. آیا همه ارز‌های دیجیتال تاثیرگذار هستند؟
    خیر، همه ارز‌های دیجیتال تاثیرگذار نیستند. برخی از ارز‌های دیجیتال فقط برای اهداف خاص طراحی شده‌اند و تاثیر چندانی بر بازار ندارند. به عنوان مثال، برخی از ارز‌های دیجیتال برای بازی‌های ویدئویی یا توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) استفاده می‌شوند.
  3. چگونه می‌توان تاثیر یک ارز دیجیتال را اندازه‌گیری کرد؟
    اثر یک ارز دیجیتال را می‌توان از طریق عوامل مختلفی همچون حجم معاملات، ارزش بازار و تاثیر بر قیمت سایر ارز‌های دیجیتال اندازه‌گیری کرد.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی