هک صرافی کوینکس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

هک صرافی کوینکس

صرافی کوینکس هک شد! حتما شنیدن این خبر شما را نیز متعجب کرده است. کوینکس یکی از صرافی‌های پرطرفدار است که تعداد زیادی از معامله‌گران سرمایه خود را به آن سپرده و فعالیت‌های معاملاتی خود را از طریق این صرافی انجام می‌دهند.

خبری که این روزها در رابطه با این صرافی پرطرفدار پخش شده، هک آن بوده و باید این را بگوییم که این خبر توسط خود صرافی نیز تایید شد.

خبر هک صرافی کوینکس برای تمامی معامله‌گران ایرانی که در حال حاضر با این صرافی کار می‌کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد. لازم به ذکر است که صرافی کوینکس به دلیل نداشتن احراز هویت اجباری و همچنین بهره‌مندی از داشبورد فارسی، برای ایرانیان محبوبیت زیادی داشته و به همین دلیل سرمایه بسیاری از ایرانیان نیز در خطر است.

صرافی کوینکس خبر هک این ولت را از طریق توییتر سابق خود تایید کرده و متن کاملی در رابطه با این موضوع منتشر کرد. طبق این خبرها، 27 میلیون دلار از انواع رمزارزهای اتریوم، ترون و پالیگان سرقت شده و به کیف پولی بدون سابقه تراکنش قبلی منتقل شده است. این میزان از خسارت توسط پلتفرم امنیت بلاک چین Cyvers Alerts تشخیص داده شده است.

در ساعت 1:21 دقیقه نیمه شب 12 سپتامبر یا 21 شهریور، مقدار زیاد و قابل توجهی از رمزارزهای کیف پول گرم صرافی کوینکس خارج شده و به آدرس کیف پولی بدون سابقه قبلی و ناشناس منتقل شده است. بلاک چین Cyvers Alerts اولین بستری بود که این موضوع را تشخیص داد و خبر هک صرافی را منتشر نمود. سپس از صرافی خواست تا به سرعت تمامی واریزها و برداشت‌ها را متوقف نمایند.

همانطور که گفتیم، طبق تخمین اولیه این بلاک چین، میزان خسارت حدود 27 میلیون دلار است که 18.12 میلیون دلار به اتریوم، 8.5 میلیون دلار به ترون و 291 هزار دلار به ارز پالیکان اختصاص دارد.

البته که این میزان از خسارت هک صرافی کوینکس به هیچ وجه دقیق نبود و بعد از گذشت مدت زمان بیشتری از این اتفاق، خبرهای دیگری در فضای مجازی پخش شد و یکی از کاربران توییتر از خسارت 53 میلیون دلاری صحبت کرد. در حال حاضر هنوز میزان دقیق خسارت از سمت صرافی کوینکس اعلام نشده است.

صرافی کوینکس در خبر منتشر شده در توییتر اعلام کرده که این خسارت تنها بخش کوچکی از دارایی‌های کوینکس بوده و هیچ جای نگرانی نیست چرا که تمامی این خسارت را به کاربران برمی‌گرداند و امنیت سایر کاربران را نیز تضمین خواهد کرد.

طبق گزارش بلاک چین Cyvers Alerts سه آدرس هکر مشکوک برای این هک شناسایی شدند که در حال حاضر مبادله دارایی‌های خود را با ارز اتر آغاز کرده و 5.3 میلیون دلار آن را به آدرسی خارجی منتقل کردند.

فاش شدن و پرده برداری از کلیدهای خصوصی کیف پول گرم و مواردی که کنترل دسترسی این صرافی را نقض کردند، دلیل هک کوینکس اعلام شده ولی این صرافی احتمال می‌دهد افرادی از داخل شرکت نیز در این عملیات هک دست داشته و به هکرها کمک کردند.

جالب است بدانید بلاک چین PeckShield اعلام کرده در حال حاضر ذخایر اتر صرافی کوینکس تقریبا به صفر نزدیک شده است. همچنین قیمت ارز دیجیتال صرافی کوینکس به صورت چشم‌گیری طی این ساعات با سقوط مواجه شده است.

ریزش ارز صرافی کوینکس

5/5 - (2 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی