آموزش تخصصی بورس در مشهد | کلاس بورس در مشهد | آموزش تحلیل بنیادی در مشهد | آموزش تحلیل تکنیکال در مشهد | ثبت نام کد بورسی رایگان | پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

طبقه بندی حساب ها به عناصر صورت های مالی

طبقه بندی حساب ها به عناصر صورت های مالی – در تحلیل بنیادی شرکت‌های بورسی یکی از مهم‌ترین منابعی که برای بررسی کمی و کیفی عملکرد و وضعیت یک شرکت و همچنین مقایسه آن با رقبای خود در صنعت در دست داریم، صورت‌های مالی و گزارش‌های آن شرکت است، اﺳﺘﻔﺎده از صورت‌های مالی شرکت‌ها از راه‌های کاربردی و اصلی ﺗﺤﻠﯿﻞ گران در ارزﯾﺎﺑﯽ شرکت هاست ، تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی نیازمند درک و فهم نسبت به چگونگی ثبت مبادلات شرکت در حساب‌های مختلف می‌باشد. عناصر صورت‌های مالی، طبقه بندی‌های اصلی دارایی‌ها، بدهی‌ها، حقوق مالکانه (سرمایه)، درآمدها و هزینه‌ها می باشد.

در این مقاله که توسط تیم تولید محتوای آموزشی آکادمی پارسیان بورس تهیه شده است، شما با مباحث پایه‌ای لازم برای درک صورت های مالی آشنا می‌شوید.

دارایی‌ها

دارایی‌های یک واحد تجاری منابع اقتصادی آن واحد هستند که منافع جاری داشته و این منافع بعضاً در آینده ادامه خواهد داشت، اغلب واحدهای تجاری از حساب های دارایی زیر استفاده می کنند:

وجوه نقد:

پول و هر چیز دیگری است که با همان مبلغ اسمی خود مورد قبول بانک باشد. مانده حساب بانکی، اسکناس، مسکوک، گواهینامه سپرده ثابت و چک از انواع وجوه نقد به شمار می روند. ورشکستگی اغلب واحدهای تجاری در نتیجه کسری وجوه نقد صورت می‌گیرد.

طبقه‌بندی حساب‌ها به عناصر صورت‌های مالی

اسناد دریافتنی:

واحدهای تجاری ممکن است کالا یا خدمات خود را به صورت اعتباری و در ازای دریافت تعهد کتبی از خریدار به فروش رساند. اسناد دریافتنی برای واحد تجاری به عنوان اسنادی که قابلیت تبدیل به وجه نقد را دارند به شمار می‌رود.

حساب‌های دریافتنی:

ممکن است واحد تجاری کالا یا خدمات خود را به صورت اعتباری و براساس تعهد (وعده) شفاهی مشتری به پرداخت وجه، به فروش رساند. چنین فروش‌هایی را اصطلاحاً “فروش نسیه” گویند.

پیش پرداخت هزینه (هزینه های پیش پرداخت شده) :

اغلب واحدهای تجاری بهای بعضی از هزینه‌ها را از قبل پرداخت می‌کنند. این پیش پرداخت هزینه به عنوان یک دارایی در نظر گرفته می‌شود چرا که واحد تجاری از پرداخت آن هزینه‌ها در آینده معاف است. پیش پرداخت اجاره، پیش پرداخت بیمه، پیش پرداخت بهره را می‌توان به عنوان پیش پرداخت هزینه محسوب کرد.

دارایی‌های ثابت مشهود:

زمین، ساختمان، دفتر کار، انبار، گاراژ و نظایر آن در حساب دارایی‌های ثابت مشهود ثبت می‌شود. همچنین اثاثیه و تجهیزات یک واحد تجاری برای هر گروه از اثاثیه هم در این حساب درج می‌گردد.

دارایی‌های نامشهود:

دارایی‌های نامشهود منابع اقتصادی واحد تجاری هستند که شکل فیزیکی ندارند مثل حق اختراع، برند های تجاری، سرقفلی و …

طبقه بندی حساب‌ها به عناصر صورت‌های مالی

پیشنهاد

ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار بورس و برگزاری کلاس‌های آموزشی بورس به شما پیشنهاد می‌کنیم با شرکت در ورکشاپ‌های رایگان  آشنایی با بورس‌، اولین گام‌های ورود به بورس را بردارید.

همچنین می‌توانید با شرکت در دوره‌های تخصصی آکادمی پارسیان بورس توانایی بررسی دقیق صورت‌های مالی و ترازنامه‌های منتشر شده شرکت‌ها و به طور کلی تحلیل بنیادی دقیق شرکت‌ها را پیدا کنید و مناسب‌ترین سهام‌های بازار را شناسایی کنید. آموزش بورس مشهد یکی از دوره‌های حضوری این آکادمی است.

همچنین شما می‌توانید با استفاده سامانه هوشمند بنیاد برتر که توسط آکادمی پارسیان بورس طراحی و راه اندازی شده، در کمترین زمان ممکن، سوآورترین و بنیادی‌ترین سهام‌های بازار را شناسایی کنید، برای استفاده از این سامانه می‌توانید اینجا کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی