NFT چیست و معرفی 10 NFT برتر که شما را ثروتمند می کنند!
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

NFT چیست و معرفی 10 NFT برتر که شما را ثروتمند می کنند!

در حال حاضر تب تند ارزهای دیجیتال و آموزش ارز دیجیتال نه تنها کشور ما بلکه کل جهان را برداشته است. سودهای یک شبه و گاهاً بسیار زیاد این نوع از سرمایه‌گذاری سبب شده تا مردم از هر قشری به این دنیا وارد شده و در طمع به دست آوردن سودهای هنگفت حتی گاهاً کلیه‌ی سرمایه خود را از دست بدهند و یا گاهاً هم سودهای فراتر از حد تصوری کنند. در این مطلب که بخشی از دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد است قصد داریم تا به توکنی به نام NFT بپردازیم و با 10 ان اف تی برتر آشنا شویم. اگر شما هم در مورد این توکن سوال هایی مثل ارزهای nft کدامند، و یا ارز  nft(ان اف تی) چیست، در ذهن دارید، خوشحال می‌شویم تا انتهای این نوشتار با ما باشید تا به پرسش های شما پاسخ دهیم.

NFT چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ان اف تی (NFT) چیست؟

توکن‌های غیر قابل تعویض یا همان NFT چه هستند؟

در دنیای عجیب و غریب ارزهای دیجیتال توکن به نوعی از ارزها گفته می‌شود که برای خود از یک بلاکچین مخصوص و منحصر بفرد بهره نمی‌برند. حال برخی از این توکن ها از نوع غیر قابل تعویض یا Non-Fungible هستند که آنها را به نام ان اف تی یا NFT: Non-Fungible Token می‌شناسند.

این دسته از توکن‌ها به نحوی رمزنگاری شده‌اند که از تکنولوژی بلاک چین بهره می‌برند تا دارایی های دیجیتالی‌ای به وجود بیاورند که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان آن‌ها را تغییر داد. به نوعی ان اف تی ها توکن هایی غیر قابل تکثیر هستند. این را در نظر داشته باشید که ان اف تی یا توکن های غیر مثلی کاملاً متفاوت از بیت کوین، اتر، مونرو و سایر ارزهایی از این دست هستند که از انواع قابل تعویض می‌باشند. یعنی شما می‌توانید در مقابل یک بیت کوین، بیت کوینی دیگر دریافت کنید و عملاً آنها را با هم معاوضه کنید در حالی که برای توکن‌های غیر مثلی یا همان ارزهای nft، این امکان وجود ندارد.

کسب درامد از nft
ارز دیجیتال

از ان اف تی ها در کجا بیشتر استفاده می شود؟

این پرسش بسیاری از افراد است که اصلا از این رمز ارزها در کجا استفاده می‌شود و این رمز ارزها چه استفاده هایی دارند؟ به طور کلی NFT ها در صنعت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی عمده‌ی استفاده از این توکن‌های ان اف تی را می‌توان در زمینه‌ی بازی‌های در بستر اینترنت و یا اصطلاحا همان گیمینگ و نیز کلیکسیون‌ها و مجموعه‌های دیجیتالی به شمار آورد.

معمولاً این توکن‌های غیر مثلی در پلتفرم ارتیو و با استانداردهای خاصی نظیر ERC-721 به وجود می‌آیند. البته خبر خوب این است که این توکن‌های غیر قابل معاوضه را در شروع سال جدید میلادی یعنی 2020 و یک دیگر می‌توان در بستر سایر بلاک چین‌ها نیز ساخت و آن‌ها را گسترش داد. برای مثال در حال حاضر این قابلیت وجود دارد که از پروتکل BEP-721 در بایننس اسمارت چین نیز استفاده نمود و شروع به گسترش آنها کرد.

مقصود از قابل معاوضه بودن یا همان مثلی بودن یک توکن چیسـت؟

همانطور که گفتیم NFT ها توکن های غیر مثلی یا غیر قابل معاوضه هستند. اما این پرسش مطرح می‌شود اصلا منظور از معاوضه یا غیر معاوضه‌ای بودن این رمز ارزها یا ارزهای دیجیتال چیست؟ وقتی صحبت از مثلی بودن یا قابل معاوضه بودن به میان می‌آید یعنی آن ارز دیجیتال یا هر نوع دارایی را که مدنظر خود داشته باشید می‌توانید با نظیر آن و یا دارایی هایی شبیه به آن بدون این که در قیمت تغییری ایجاد شود و چیزی از ان کسر شود تعویض کنیم. به همین علت هم هست که این آپشن می‌تواند در کنار سایر آپشن های موجود بر روی ارزش یک دارایی تاثیر بگذارد. برای مثال اگر یک دارایی قابل تقسیم باشد و قابل معاوضه هم باشد دارای ارزشی است که دارایی دیگری که قابل تقسیم نیست و قابل معاوضه هم نیست آن ارزش را ندارد.

بگذارید با یک مثال عینی این موضوع را باز کنیم. هنگامی که شما از فردی یک تراول چک 50 هزار تومانی قرض می‌گیرید دیگر نیازی نیست عینا همان تراول چک را به وی بازگردانید. چرا که هر تراول چک دیگری که 50 هزار تومانی باشد همان ارزش را دارد.

پس توکن های قابل معاوضه آنهایی هستند که می توان خیلی راحت به کمک آنها معامله کرد و در ارزش آن‌ها هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود. در حالی که در NFT هه یا همان توکن های غیر قابل معاوضه ارزش ها با هم متفاوت است و شما نمی‌توانید به جای یک ان اف تی دریافت شده ان اف تی دیگری را ارائه دهید. این نوع از دارایی را می‌توان مشابه سنگ‌های قیمتی، اثرهای هنری و یا کلکسیون‌های ارزشمند به شمار آورد که غیر مثلی و غیر قابل معاوضه هستند.

NFT چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
مزایای ان اف تی (NFT)

مشخصه ها و مزیت های NFT ها

NFT ها یا همان توکن های غیر قابل معاوضه همانند هر ارز دیجیتالی دارای مشخصه‌ها و مزیت‌هایی هستند که سبب تمایز آن‌ها از سایر کوین ها و رمز ارزها می‌شود. برخی از همین مشخصه‌ها هستند که سبب می‌شوند این دسته از رمز ارزها دارای ارزشمندی بالایی باشند. به طور کلی ان اف تی ها دارای مشخصه‌ها و مزیت‌هایی هستند که به شرح زیر است:

  1. کمیاب بودن آنها: این امر که از این ان اف تی ها تعداد محدودی وجود دارند سبب می شود تا آن‌ها ارزشمندتر شود.
  2. غیر قابل تقسیم بودن: معمولا این توکن‌ها قابل تقسیم به واحدهای کوچک‌تر نیستند.
  3. منحصر بفرد بودن: یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این توکن‌ها چیزی نیست جز خاص بودن آن‌ها که به وسیله‌ی یک زبانه‌ی حاوی اطلاعات که تغییر ناپذیر هستند مشخص می‌شود.
  4. قابلیت نقل و انتقال: این توکن ها را می‌توان در مارکت‌های خاصی به فروش رساند.
  5. در اختیار داشتن اصالت: این توکن‌ها بر پایه‌ی فناوری بلاکچین هستند که همین امر اصالت آن‌ها را تایید می‌کند.
  6. محافظت از حقوق مالکیت: با توجه به استفاده‌ی این توکن‌ها از بسترهای غیرمتمرکز دارنده‌ی آن‌ها بعد از این که این توکن را به نام خود به ثبت رساند قادر نیست آن را عوض کند.

پیشنهاد ویژه: نحوه قیمت گذاری NFT در 2022

لیست 7 مورد از nft های معروف

برخی از NFT ها را می‌توان در دسته‌ی ان اف تی های برتر به شمار آورد که پروژه‌های موفقی به حساب می‌آمده‌اند. با توجه به این که این حوزه تقریبا حوزه‌ای جدید به حساب می‌آید محصول‌ها و برخی از پروژه‌هایی که بر اساس توکن‌های غیر مثلی یا همان ان اف تی ها هستند هم به صورت مداوم در حال رشد و پیشرفت هستند. به همین دلیل هم این دسته از توکن‌ها همواره در حال پیشرفت بوده و افراد بیشتری به دنبال خرید آن‌ها هستند. برخی از این پروژه‌های موفق به شرح زیر هستند:

  1. اوپن سی (OpenSea)
  2. آسینک آرت (Async.Art)
  3. کریپتوکیتیز (CryptoKitties)
  4. دامنه های اتریوم (ENS)
  5. دیسنترالند (Decentraland)
  6. چیلیز (Chiliz)
  7. تتا (Theta)

آشنایی با 10 مورد از ارزهای  حوزه nft با ارزش بالا

در دنیای ارزهای دیجیتال برخی NFT ها بوده اند که با بهای بسیار زیادی به فروش رفته‌اند. در ادامه به 10 تا از با ارزش‌ترین این توکن‌ها که با مبلغ بسیار بالایی به فروش رسیده‌اند می‌پردازیم:

  1. رکورد گرانترین ان اف تی تاریخ تا به امروز در اختیار توکن Everydays: The First ۵۰۰۰ Days است.
  2. دومین رتبه‌ی این توکن‌ها در اختیار CryptoPunk #7804 است که متعلق به مدیر عامل شرکت فیگما که برای نرم افزارهای طراحی است می باشد.
  3. NFT دیگر که در لیست با ارزش ترین توکن‌ها قرار گرفته است Crossroad است که چیزی در حدود چهار ماه بعد از این که نخستین به وسیله‌ی افراد خریداری شد قیمت آن 10 برابر شده و سپس به فروش رسید.
  4. مورد بعدی گران ترین توکن های غیر قابل معاوضه نخستین توییت تاریخ است که متعلق به جک دورسی موسس توییتر است و به قیمت 9/2 میلیون دلار خریداری شد.
  5. جایگاه پنجم برای توکن CryptoPunk #6965 است که به مبلغ 54/1 میلیون دلار به فروش رسیده است.
  6. جایگاه ششم برای اثری به نام برنده ی مزایده نام انتخاب می کند (Auction Winner Picks Name) بوده که به مبلغ 33/1 میلیون دلار به فروش رسید.
  7. این جایگاه هم برای کریپتوپانک شماره 4156 (Crypto Punk #4156) هست که به مبلغ بیش از یک میلیون دلار به فروش رفت.
  8. جایگاه هشتم برای Not Forgotten But Gone است که به قیمت یک میلیون دلار به فروش رفته است.
  9. این جایگاه برای توکن Hairy است که به مبلغ 888،888 دلار به فروش رسیده است.
  10. در انتها هم The Complete MF Collection قرار دارد که به قیمت 777،777 دلار فروخته شد.
کالکشن های معروف nft
کالکشن های معروف nft

آموزش نحوه خرید NFT با توکن در صرافی ها

چگونه nft بسازیم؟

اگر قصد دارید با نحوه ساخت nft آشنا شوید، حتما مقاله آموزش ساخت nft را از بلاگ پارسیان بورس مطالعه کنید!

 

نتیجه‌گیری

دنیای ارزهای دیجیتال، دنیایی جدید است که با توجه به سودهای فراوانی که نصیب دارندگان خود کرده است سبب شده‌است تعداد افراد زیادی مشتاق حضور در این بازار باشند و حتی کم کم قدم در راه این بازار بگذارند. یکی از انواع توکن‌های موجود در بازار رمز ارزها توکن‌های غیر مثلی یا همان NFT ها هستند که در این مطلب مفصلا به آن‌ها پرداختیم.

اگر قصد دارید که وارد این حوزه بشوید و فعالیت خود را شروع کنید باید در ابتدا با صورت کامل به آموزش‌های گفته شده بپردازید و در واقع مهارت کافی را به دست بیاورید تا بتوانید فعالیت کنید. آموزش ارز دیجیتال در مشهد از طریق مجموعه پارسیان بورس می‌تواند به شما کمک کند تا بتواند به راحتی به درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازید.

NFT چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال در مشهد به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در اصفهان استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس – مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد
4/5 - (3 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

5 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام بنده یه اثر هنری رو اومدم اشتباهی سه مرتبه ضرب کردم فقط هزینه اولیه ضرب شدنش از کیف پول کسر شد چطور میشه اون هزینه های اضافه رو برگردوند

    پاسخ
  • با سلام ،

    در خصوص ارایه خدمات در زمینه قراردادهای هوشمند ان اف تی ( NFT SMART CONTRACT – ERC721 ) و تولید کلکسیون های 10هزارتایی ان اف تی بر بستر پالیگان و اتریوم برای متقاضیان ، اینجانب آماده همکاری می باشم .

    با سپاس فراوان .

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    چطور میتوان ارزهای ان اف تی رو ساخت؟

    پاسخ
    • مدیر سایت
      1 اسفند 1401 15:49

      سلام دوست عزیز
      ساخت NFT یک فرآیند تخصصی است و نیاز به یادگیری آموزش هایی خارج از قالب این بستر می‌باشد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی