آشنایی با ارز دیجیتال BRG (بریج اوراکل)
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آشنایی با ارز دیجیتال BRG (بریج اوراکل) + قیمت لحظه ای

آشنایی با ارز دیجیتال BRG (بریج اوراکل)

دنیای رمزارزها امروزه یکی از جذاب‌ترین بازارهای مالی است که توانسته‌ است توجه عده‌ی کثیری را به خود جلب کند. ارزهای دیجیتال زیادی به منظورهای مختلف طراحی شده و به وجود آمده‌اند و برخی از آن‌ها توانسته‌اند موفق‌تر از بقیه عمل کنند. برخی دیگر نیز نتوانسته‌اند به موفقیت‌های چندانی در این فضا دست پیدا کنند. یکی از پروژه‌هایی که ابهامات زیادی در مورد آن وجود دارد ارز دیجیتال BRG یا رمزارز بریج اوراکل است. در این مطلب قصد داریم تا به ارز دیجیتال BRG پرداخته و آینده‌ای که در انتظار آن است را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

آشنایی با ارز دیجیتال BRG | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ارز دیجیتال Bridge

معرفی پلتفرم ارز دیجیتال BRG

ارز دیجیتال BRG که به نام ارز دیجیتال بریج اوراکل هم شناخته می شود یکی از رمزارزهایی است که با هدف وارد کردن اطلاعات و داده‌هایی که در جهان واقعی وجود دارند به دنیای بلاک‌چین‌ها و جهان دیجیتال طراحی شده است. به نوعی اینطور می‌توان گفت که رمز ارز بریج اوراکل نخستین فناوری است که بر روی ترون نتورک پایه‌گذاری شده است تا کاربران را قادر سازد که به داده‌های خارجی دسترسی داشته باشند. این امر عموماً به منظور اجرایی کردن قراردادهای هوشمند انجام می‌گیرد و برای عموم افراد قابل انجام است. هم اکنون فعالیت‌های بسیاری در دنیای واقعی ما وجود دارند که تمایل دارند از قراردادهای هوشمند بهره‌مند شوند و یا در فکر اجرایی کردن این ایده هستند.

هدف از به وجود آمدن بستر اوراکل هم همین موضوع است و این پلتفرم قصد دارد به کمک رمزارز آن یعنی ارز دیجیتال BRG به این هدف جامه‌ی عمل بپوشاند و برای همه‌ی فعالیت‌ها در همه‌ی حوزه‌ها این امکان را فراهم آورد تا از این تکنولوژی استفاده کنند. در ماه های گذشته مخالفان این رمز ارز آن را یک پروژه کلاهبرداری خطاب می کردند، اما توضیحات ارائه شده برای کارشناسان قانع کننده نبود. در همین راستا سینا استوی، مدیرعامل صرافی کریپتولند و موسس ارز دیجیتال بریج اوراکل به اتهام اخلال در سیستم اقتصادی بازداشت شد و این خبر توسط توییتی از صفحه توییتر خودش منتشر شد. این فرد در حدود یک ماه پیش نخستین توییت منتشر شده در توییتر را به مبلغ ۲.۵ میلیون دلار خریداری کرده بود.

قیمت لحظه ای BRG

[mcrypto id=”7584″]

شما از طریق صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال، بر نرخ لحظه ای تمام رمزارزهای بازار مسلط خواهید شد. همچنین برای یادگیری ترید در بازار ارز دیجیتال می توانید آموزش ارز دیجیتال را در دوره های پارسیان بورس ببینید.

آشنایی با ارز دیجیتال BRG | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
توکن BRG

آشنایی با توکن ارز دیجیتال BRG

حال این پرسش مطرح می‌شود که نقش ارز دیجیتال BRG در این میان چیست؟ توکن بریج اوراکل یا همان ارز دیجیتال BRG را می‌توان به عنوان یک پیوند‌ دهنده و یا واسط در این فضا به شمار آورد که می‌تواند میان قراردادهای هوشمندی که بر پایه‌ی ترون هستند با دیتاهایی که از جهان واقعی ارسال می‌شوند ارتباط برقرار کند. این ارتباط به کمک پلتفرم بریج اوراکل انجام شده و مزیتی که دارد این است که در عین امنیت بالا هم غیرمتمرکز است و هم قابل اعتماد. به طور کلی این دسته از داده‌ها می‌توانند کلیه‌ی قراردادهایی را که از نوع هوشمند هستند و در قسمت‌های گوناگونی از بلاک‌چین ترون در حال انجام کار هستند (مانند قسمت (DeFi)) را ساپورت کنند.

معرفی 10 صرافی بدون احراز هویت (KYC) خارجی
ادامه

بر اساس گزارش‌های رسیده و تحقیقات انجام گرفته در این زمینه پروتکل اوراکل بریج قادر است تا نتیجه‌هایی به کاربر ارائه دهد که در عین مفید بودن بسیار کاربردی هم هستند. به کمک این پروتکل اتفاق نهایی که قرار است بیفتد به این شکل است که انواع مختلف قراردادهای هوشمند قادر هستند تا بدون این که احتیاجی به توافق‌نامه‌ها داشته باشند، با توجه به وضعیتی که داده‌های واقعی دارند به وجود آمده و در نهایت هم اجرایی شده و تحت کنترل درآیند.

آشنایی با ارز دیجیتال BRG | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
رمز ارز

استفاده‌ی از سیستم اوراکل عمومی در بستر شبکه‌ی ترون

در حال حاضر و تا زمان نگارش این مطلب سامانه هایی که مبتنی بر اوراکل هستند به صورت عمده در اختیار شرکت‌های عظیم و بزرگ هستند و به وسیله‌ی آنها مورد بهره‌گیری قرار می‌گیرند. این امر به آن دلیل است که بهره‌گیری از اوراکل به وسیله‌ی کسب و کارهای با گستردگی کم تقریبا غیر قابل انجام است. چرا که این مشاغل هم از نظر منابعی که در اختیار دارند محدود هستند و هم زمان کافی و بودجه‌ی لازم را در اختیار ندارند. اگر بخواهیم این مطلب را ساده‌تر بیان کنیم اینطور می‌توانیم بگوییم که کسب و کارهای کوچک‌تر نیاز به سامانه‌هایی با پروتکل اوراکل به صورت عمومی دارند که برای آن‌ها از نظر اقتصادی دارای صرفه باشد.

مشکلی که در این میان وجود دارد این است که بلاک چین ترون و شبکه‌ی آن دارای سامانه‌ی اوراکل عمومی نیست و به همین علت هم هست که کاربران عادی قادر نیستند در بستر این شبکه به شکلی فعال حضور داشته باشند. چرا که به وجود آوردن یک dApp بدون وجود اوراکل عمومی برای کاربران عادی امکانپذیر نیست. برای همین هم هست که عمدتا کسب و کارهای کمتر توسعه یافته در شبکه ترون فعالیت‌های خاص و مشارکتی ندارند.

آشنایی با ارز دیجیتال BRG | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ارز دیجیتال BRG

نقش توکن بریج در اوراکل عمومی و شبکه‌ی ترون

همانطور که در بالا هم گفتیم مشکل شبکه‌ی ترون این است که سیستم اوراکل آن تنها برای شرکت‌ها و کسب و کارهای عظیم صرفه‌ی اقتصادی دارد. لذا کسب و کارهای کوچک نمی‌توانند در بستر آن مشغول به انجام فعالیت شوند.  اما این مشکل به وسیله‌ی پروتکل اوراکل بریج و ارز دیجیتال BRG رفع شده است. در واقع اینطور می‌توان گفت که این پلتفرم توانسته است یک اوراکل عمومی تاسیس کند که به کمک توکن خود یا همان ارز دیجیتال BRG شبکه‌ی ترون را قادر می‌سازد تا به کسب و کارهای کوچک تر هم خدمات ارائه دهد و آن‌ها بتوانند در بستر ترون مشغول به فعالیت شوند.

ارز NFT BOOKS چیست؟
ادامه

به کمک این کار رفته رفته مشاغل کوچک به شبکه‌ی ترون وارد می‌شوند و در نهایت هم این امر می‌تواند سبب توسعه‌ی کلی این شبکه‌ی بزرگ گردد. به طور کلی بریج را می‌توان نخستین سامانه‌ای به صورت عمومی از اوراکل به شمار آورد که در بستر شبکه ترون راه اندازی شده است. نقش توکن ارز دیجیتال BRG را می‌توان بهبود دسترسی‌هایی عنوان کرد که کاربران عادی و کوچک به دیتاهای خارجی در قراردادهایی که از نوع هوشمند هستند دارند.

کاربردهای ذکر شده برای BRG و پلتفرم آن

قراردادهای هوشمندی که مبتنی بر اوراکل هستند می‌توانند در زمینه‌های متعددی مورد استفاده قرار بگیرند که برخی از آنها را می‌توان به شرح زیر به شمار آورد:

1. تسویه حساب و پرداخت مبلغ تعیین شده در قرارداد در زمان دریافت خدمات مورد نظر

2. انجام کلیه‌ی کارهای پرداختی در حوزه‌ی بیمه

3. رهگیری کالاها و انجام کارهای مربوط به باربری و حمل و نقل خریدهای آنلاین

4. و …

آشنایی با ارز دیجیتال BRG | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ارزهای دیجیتال

آینده‌ی ارز دیجیتال بریج به چه صورت خواهد بود؟

یکی از مواردی که معامله گران و سرمایه گزارها را متقاعد می‌کند که یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری مناسب است این است که آیا با توجه به شواهد موجود آینده‌ی خوب و روشنی در انتظار این رمزارز هست یا خیر؟ پس بررسی چشم اندازهای آینده‌ی یک رمزارز نقش مهمی در تصمیم گیری برای خرید آن دارد.

بر اساس بررسی‌ها و نیز تحلیل‌هایی که برای ارز دیجیتال BRG صورت گرفته است مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری بیانیه‌ای صادر کرده است که در آن ارز دیجیتال BRG را غیرقانونی، بدون پشتوانه و غیرمعتبر خوانده است و اعلام کرده است که اعضای این توکن به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و با دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی، دستگیر شدند. مقابله با این شبکه بنا بر گزارش‌های مردمی، رصدهای میدانی و درخواست‌های کنشگران و مراکز تخصصی و علمی مربوطه آغاز شده بود و پس از کامل شدن تحقیقات و اثبات کلاهبرداری‌های آن برای کارشناسان این مرکز، وارد مرحله جدیدی شده و برخورد قضائی با آن در دستور کار دادسرای ویژه جرایم اقتصادی قرار گرفته است.

تحلیل دامیننس تتر، تکنیکال و تصویری
ادامه

بر اساس این بیانیه، نداشتن پشتوانه، تبلیغات شعاری، تمرکز عمده سرمایه در چند کیف پول و ایجاد نوسان جهت تخلیه سرمایه مردم، موج‌سازی‌های جعلی و غیرواقعی و همچنین قیمت‌سازی جعلی و…. تنها بخشی از شاخصه‌های کلاهبردارانه پروژه BRG است.

این ارز دیجیتال با وجود اینکه در ماه‌های اخیر در صرافی‌های زیادی لیست شده است اما در یک روند نزولی قیمتی قرار داشته و خبر پذیرش آن توسط صرافی‌های مختلف محرکی برای تغییر مسیر این رمز ارز نشد. با انتشار خبر بازداشت مؤسس آن، بریج تا کنون ۶۰ درصد ریزش قیمت را تجربه کرده است. این رمز ارز از قیمت تاریخی‌اش تا کنون ۹۲ درصد کاهش داشته است و اکنون در قیمت ۰.۰۵ معامله می‌شود.

قیمت ارز دیجیتال بریج یا BRG

ارز دیجیتال BRG یا بریج که به اختصار آن را به نام BRDG می‌شناسند یکی از رمزارزهای دنیای کریپتوکارنسی است که مارکت کپ و یا ارزش بازار آن چیزی در حدود 212/47 هزار دلار است و از این حیث در رتبه‌ی 2093 ام قرار گرفته‌است. این ارز دیجیتال سهمی برابر با یک ده هزارم از کل سهم‌های بازار را در اختیار دارد. تعداد واحدهای فعال این رمزارز در حال حاضر 224/09 میلیون می‌باشد و مجموع واحدهای موجود از آن برابر با 450 میلیون واحد است. هر یک واحد از این ارز دیجیتال توانسته است تا به امروز بالاترین قیمت معادل 0.01 دلار را در اختیار داشته باشد که این امر در هفتم آگوست سال 2020 محقق شده است.

صرافی که بیشترین حجم از معاملات این ارز دیجیتال را در اختیار دارد صرافی Uniswap(V۲) است که چیزی در حدود 54/72% از حجم تراکنش‌های آن در این صرافی به صورت روزانه انجام می‌شود. بهترین صرافی‌ها برای رمزارز بریج را می‌توان موارد زیر به شمار آورد:

1. صرافی mxc.com

2. صرافی کو کوین

3. صرافی BW.com

4. صرافی دی جی فینکس

5. صرافی هیت بی تی سی

آشنایی با ارز دیجیتال BRG | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
BRG

نتیجه‌گیری

ارز دیجیتال BRG را می‌توان یکی از پروژه‌هایی به شمار آورد که برای برقراری ارتباط میان دنیای واقعی و دنیای دیجیتال و بلاک‌چین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ارز دیجیتال به عنوان یک واسط میان داده‌های دنیای واقعی و قراردادهای هوشمند مبتنی بر شبکه‌ی ترون عمل می‌کند.

پیشنهاد

اگر به دنبال شرکت در کلاس ارز دیجیتال برای تسلط عمیق بر مفاهیم این حوزه هستید می‌توانید از دوره غیرحضوری پارسیان بورس بهره ببرید. همچنین کلاس حضوری در شهرهای زیر نیز برگزار می‌گردد:

و دیگر شهرهای کشور.

دوره های پیشنهادی


مقاله‌های پیشنهادی


با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس
ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
مهدی
1400/12/23
پاسخ دهید

توکن جعلی از مرد جعلی

م.ح.سلطانی
1402/06/23
پاسخ دهید

فعلا که با توجه به بازداشت مجدد سینا استوی( ۲۲ شهریور ۱۴۰۲) و و ضعیت
پرونده او احتمال خیلی زیاد این توکن که طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۰ درصد ریزش داشته
به کلی ارزشش رو از دست بده و صفر بشه....
با ابراز تاسف واسه کسایی که طمع کردن و در چند ماه اخیر خریدهای سنگین این توکن رو انجام دادن.!!! چون کاملا مشخص بود که این پروزه اسکم هست و رشد حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ درصدی اون عرض چند ماه کاملا متقلبانه هست....

طراحی و توسعه توسط