آموزش تخصصی بورس در مشهد | کلاس بورس در مشهد | آموزش تحلیل بنیادی در مشهد | آموزش تحلیل تکنیکال در مشهد | ثبت نام کد بورسی رایگان | پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

شناخت ارزش گذاری سهام

شناخت ارزش گذاری سهام یکی از مهمترین مباحث در تحلیل بنیادی شرکت‌های بورسی است که در دوره جامع سرمایه‌گذار حرفه‌ای به دانشجویان آموزش داده می‌شود. یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار موفقیت در بازارهای مالی توانایی شناخت ارزش واقعی سهام و ارزش گذاری صحیح آن سهم برای خرید و فروش است که به‌طور قطع فعالان حوزه بورس نیازمند یادگیری و استفاده از این مهارت هستند. ممکن است تا به حال این سوالات برای شما پیش آمده باشد که “ارزش سهام چیست؟” ، “شناسایی ارزش سهام چگونه است؟” یا “کاربرد شناخت ارزش سهام چیست؟”؛ در این ویدئو آموزشی که توسط تیم تولید محتوای آکادمی پارسیان بورس تهیه شده است به بررسی و آموزش کامل این مباحث می‌پردازیم، همچنین در ادامه این مطلب، می‌توانید خلاصه مباحث ارائه شده در ویدیو را به صورت متنی مطالعه فرمایید.

برای مطالعه بیشتر به دیگر مقالات آموزشی تحلیل بنیادی مراجعه کنید.

انواع روش‌های ارزش گذاری سهام

همانطور که می‌دانید موضوع شناخت ارزش گذاری سهام، در حوزه تحلیل فاندامنتال بررسی می‌شود. به صورت کلی باید به عنوان یک معامله‌گر در بازار بورس با انواع روش‌های تحلیل بنیادی آشنا باشید تا بتوانید بهترین سهام‌ها را شناسایی کرده و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. برای آشنایی بیشتر با این نوع از تحلیل می‌توانید به مقاله تحلیل فاندامنتال مراجعه کنید.

  • ارزش اسمی هر سهم (Par Value)

در علوم مالی به ارزش صوری یک برگه سهم اطلاق می‌شود. این رقم، در هنگام تأسیس و انتشار سهام، برای هر ورقه سهم عادی، تعیین شده و در اساسنامه درج می‌شود. ارزش اسمی سهام، معادل سرمایه شرکت، تقسیم بر تعداد برگه‌های سهام است.

  •  ارزش دفتری هر سهم (Book value)

از تقسیم حقوق صاحبان سهام در ترازنامه بر تعداد سهام به دست می‌آید و براساس آن در صورت انحلال شرکت و پس از پرداخت تمام بدهی‌های شرکت به ازای هر سهم نصیب سهام‌داران می‌شود.

به‌ بیان‌ دیگر اگر مجموع بدهی‌های شرکت را از مجموع دارایی‌های آن کم کنیم، مبلغ باقیمانده نشان‌دهنده مجموع ارزش سرمایه سهامداران شرکت یا به تعبیر دقیق‌تر، مجموع حقوق صاحبان سهام شرکت خواهد بود. حال اگر مبلغ حقوق صاحبان سهام شرکت را بر تعداد سهام تقسیم کنیم، عدد حاصل بیانگر ارزش دفتری هر سهم است.

  • ارزش ذاتی هر سهم (Intrinsic value)

در علوم مالی به ارزش واقعی سهام یک شرکت یا یک دارایی اطلاق می‌شود که بر پایه بررسی تمامی ابعاد کسب‌وکار مورد نظر، از جمله صورت‌های مالی، پتانسیل رشد شرکت و لحاظ دارایی‌های مشهود و نامشهود انجام گرفته ‌است

بنابراین، در یک تعریف ساده، ارزش ذاتی یک سهم، بیانگر قیمتی است که سرمایه‌گذاران برای سهم قائل هستند. طبیعتاً اگر از دید سرمایه‌گذاران، ارزش ذاتی یک سهم بالاتر از ارزش بازار آن سهم باشد، گزینه مناسبی برای خرید خواهد بود، اما اگر ارزش ذاتی یک سهم کمتر از ارزش بازار آن باشد، سهم مذکور گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری به شمار نمی‌رود.

  • ارزش بازاری هر سهم (Market Value)

اصولاً این ارزش براساس عرضه و تقاضا در بازار شکل می‌گیرد و آخرین قیمت معامله شده هر سهم بیان‌گر ارزش بازار هر سهم می‌باشد.

در آخر باید به این موضوع اشاره کنیم برای کسب سود از بازار بورس، نیاز به آموزشی دقیق و کاربردی دارید. آموزش بازارهای مالی باید عملی و کارگاهی برگزار شود تا بازدهی مناسبی داشته باشد. در آکادمی پارسیان بورس شما به بهترین شکل ممکن با بازار بورس آشنا خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این دوره‌های آموزشی به صفحه آموزش بورس مراجعه نمایید.

آموزش بورس – شناخت ارزش گذاری سهام | آکادمی تخصصی پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار بورس و برگزاری کلاس‌های آموزشی بورس به شما پیشنهاد می‌کنیم با شرکت در ورکشاپ‌های رایگان آشنایی با بورس، اولین گام‌های ورود به بورس را بردارید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید ، در صورت تمایل می توانید برای ثبت نام دوره های جامع آنلاین و حضوری از آموزش بورس در مشهد اقدام کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس – مرکز برگزاری کلاس بورس در مشهد
5/5 - (2 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی