برای سرمایه گذاری در بورس از کجا شروع کنم

یکی از سوالات پرتکرار در بدو ورود به بازارهای مالی مثل بازار بورس ایران این است که برای سرمایه گذاری در بورس از کجا شروع کنم؟ می‌توان گفت یکی از قدم‌های اولیه برای شروع در بازارهای مالی آموزش است. حال این آموزش می‌تواند به‌صورت دوره‌ای کوتاه باشد یا این که شما با مطالعه کتاب‌ها و یا مطالب مرتبط دانش مورد نیاز را کسب کنید. در هر صورت داشتن دانش شرط اصلی و اولیه برای شروع سرمایه‌گذاری در یک بازار مالی است.

در دوره‌ها آموزشی، فرایند کسب دانش و تجربه در بازارهای مالی خیلی سریع‌تر انجام می‌شود و این در حالی است که ممکن است ماه‌ها و یا حتی سال‌ها طول بکشد تا شما بتوانید دانش و تجربه‌ خود را به‌صورت فردی در بازارهای مالی افزایش دهید. در این مقاله سعی کردیم بیشتر راجع به بورس و ضرورت داشتن دانش در این بازار صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و یافتن پاسخ برای سرمایه گذاری در بورس از کجا شروع کنم با ما همراه باشید.

برای سرمایه گذاری در بورس از کجا شروع کنم

بورس چیست؟

می‌توان گفت یکی از هدف‌های تشکیل بورس، مشارکت و استفاده از سرمایه‌های خرد در خرید سهام شرکت‌ها است. این کار باعث می‌شود که شرکت‌ها سرمایه لازم را برای رشد کسب کنند. در بورس سهام شرکت به چندین قسمت تقسیم شده و هر سرمایه‌گذار به اندازه میزان سهامی که خریداری کرده است؛ مالک به‌حساب می‌آید. از این رو شرکت‌های زیادی به دنبال کسب سرمایه در بازار بورس خواهند بود. همچنین سهام‌داران به کمک نوسانات و خرید و یا فروش سهام سود می‌کنند.

اما داستان بورس به همین سادگی نیست و خیلی از سرمایه‌گذاران در این بازار متضرر هستند. میزان تجربه، دانش و تسلط به بازار از اصولی است که هر سرمایه‌گذاری باید به آن آشنا باشد و این موضوعات، فردی که دائماً متضرر است را از سرمایه‌گذار پرسود متمایز می‌کند. حال سؤال اینجاست که برای سرمایه گذاری در بورس از کجا شروع کنم.

برای سرمایه گذاری در بورس از کجا شروع کنم

برای سرمایه گذاری در بورس از کجا شروع کنم؟

در قسمت‌های قبل از اهمیت بورس صحبت کردیم. همچنین بیان کردیم که چرا بازار سهام و بورس برای رشد شرکت‌ها مفید هستند. در این بخش قصد داریم درباره این موضوع صحبت کنیم که برای ورود به بورس از کجا شروع کنیم. در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و اینستاگرام، افرادی هستند که سرمایه‌گذاران سیگنال خرید می‌دهند. اما این شبکه‌ها بیشتر به دنبال سود هستند و بیشتر قصد سو استفاده از سرمایه‌گذاران را دارند.

سرمایه‌گذاران باید در ابتدا به دانش و تجربه خود تکیه کنند و کمتر به صحبت افراد در شبکه‌های اجتماعی اعتماد کنند. کسب دانش در بازارهای مالی مثل بورس ایران بسیار اهمیت دارد و نداشتن دانش مانند قمار می‌ماند. تسلط و داشتن دانش و تجربه در بازارهای مالی به شما کمک خواهد کرد که بازار را از نظرهای مختلف تحلیل کنید. در نتیجه یک آموزش مناسب به شما کمک خواهد کرد که نقاط خرید و یا فروش را پیدا کرده و با انجام این مراحل کسب سود کنید.

از این رو آموزش بورس مناسب به شما کمک خواهد کرد که به تحلیل شخصی و استراتژی خودتان متکی باشید و از سوءاستفاده‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد جلوگیری کنید. این کار باعث می‌شود که عاقلانه در بازار مایل تصمیم‌گیری کنید و نه از روی جو جامعه. داشتن دانش و تجربه بیشتر رمز موفقیت شما در بازارهای مالی خواهد بود. در نتیجه برای پاسخ دادن به سؤال از کجا بورس را شروع کنیم می‌توان گفت کسب دانش اولیه توسط یک آموزش مناسب برای شروع و ورود به هر بازار مالی از ملزومات اولیه است.

در آکادمی پارسیان بورس یکی از کامل‌ترین و کاربردی‌ترین دوره‌های آموزش بورس برگزار می‌شود که می‌توانید با شرکت در این دوره تمامی نکات مرتبط با بازار بورس را بیاموزید. این اطمینان را به شما خواهیم داد که پس از گذراندن این دوره آموزشی نیاز به هیچ اطلاعات دیگری نداشته و قطعاً به معامله‌گری ماهر در این بازار تبدیل شوید.

ریسک های ورود به بازار بورس بدون بهره مندی از دانش معامله گری بورس

در بخش‌های قبل به این موضوع پرداختیم که بازارهای مالی مثل بورس ایران جایی برای آزمون و خطا نیست و درباره این موضوع صحبت کردیم که برای وارد شدن به بازار بورس از کجا شروع کنیم. آموزش شرط لازم و اصلی برای وارد شدن به بازارهای مالی است. هر بازار مالی تکنیک‌های مخصوص به خود و آموزش‌های مخصوص به خود دارد.

باید قبل از انتخاب آموزش از کیفیت آن آموزش، تجربه مدرسین در بازارهای مالی مطمئن شوید. زیرا یک آموزش باکیفیت می‌تواند رمز موفقیت شما باشد. شما با یک آموزش خوب و مناسب می‌توانید ظرف مدت کوتاهی دانش خود را از سطح مبتدی به پیشرفته ارتقا دهید. پس از آن باید دانش خود را در بازار پیاده کرده و تجربه خودتان را به مرور زمان زیاد کنید. البته مدرسین با تجربه در دوره‌هایشان تجربه سالیانه خودشان را در اختیار شما قرار می‌دهند و شما می‌توانید خیلی سریع‌تر در بازار مالی تجربه کسب کنید.

در پاراگراف قبل به این سؤال پاسخ دادیم برای سرمایه گذاری در بورس از کجا شروع کنم. اما برعکس موارد بالا افرادی هستند که بدون آموزش و با کمک و اعتماد کردن به پیج‌های سیگنال در شبکه‌های اجتماعی معامله در بازارهای مالی انجام می‌دهند. اکثر پیج‌ها در شبکه‌های اجتماعی قصد خالی کردن پول مردم را دارند به صورتی که قبل از سیگنال دادن خودشان سهام را خریداری می‌کنند و پس از سیگنال، سهام خود را به مردم با قیمت بالاتر از عرف می‌فروشند. از این راه کسب درآمد کرده و سود می‌کنند. از این رو سرمایه‌گذاری در بازاری که تجربه و دانش کافی در آن ندارید مانند قمار می‌ماند.

برای سرمایه گذاری در بورس از کجا شروع کنم

آموزش بورس را از کجا شروع کنیم؟

در بخش قبل درباره اهمیت آموزش در بازارهای مالی خصوصاً بازار بورس تهران صحبت کردیم و به این سؤال پاسخ دادیم که برای سرمایه گذاری در بورس از کجا شروع کنم. اما در این بخش قصد داریم درباره این موضوع صحبت کنیم که چه طور می‌توان آموزش خوب و مناسب را پیدا کرد.

برای پیدا کردن یک آموزش خوب باید نکاتی را مد نظر داشت. اولین و مهم‌ترین نکته بررسی تجربیات مدرس دوره است. مدرس دوره باید فردی باتجربه در بازارهای مالی باشد و سال‌ها در این بازارها فعالیت کرده باشد تا بتواند تجارب خود را در اختیار شما قرار دهد. یک مدرس خوب می‌تواند در یک دوره کوتاه شما را چند صد پله بالا ببرد. از این رو سایت آکادمی پارسیان بورس از مجرب‌ترین اساتید که در بازارهای مالی ایران و بازارهای بین‌الملل تجربه دارند استفاده می‌کند.

برای پاسخ به این سؤال که برای سرمایه گذاری در بورس از کجا شروع کنم. باید گفت که در آموزش‌هایی که شما فرا می‌گیرید باید با انواع تحلیل‌ها آشنا شوید. دو مورد از از پایه‌ترین و مهم‌ترین تحلیل‌ها، تحلیل تکنیکال و بنیادی است که در هر دوره خوب باید در ابتدا شما را با این دو تحلیل آشنا کند. بعد از آن باید تکنیک‌های مدیریت سرمایه و تابلوخوانی به شما آموزش داده شود. یک دوره مناسب و خوب باید موارد زیر را به همراه داشته باشد. آکادمی پارسیان بورس نیز در تلاش است به کمک اساتید مجرب این مفاهیم را به‌صورت ساده و شیوا به علاقه‌مندان ارائه دهد.

حتما بخوانید: آموزش خرید خودرو از بورس کالا

پیشنهاد ما به‌طورکلی این است که در یک دوره خوب شرکت کنید، و دوره های ما، از منظر جامعیت و بازدهی،  بهترین دوره‌هایی هستند که می‌توانید بیابید، و این مسئله را با اطمینان خاطر ذکر می‌کنیم. دوره هایی که در ادامه معرفی می شوند، با توجه به نوع مخاطب و علاقه او، طراحی گردیده‌اند. شما می توانید با مراجعه به صفحه هر دوره، محتوای آن را مشاهده و درصورت تمایل در آن ثبت نام کنید، همچنین، اگر بازهم در مورد شرکت در این دوره ها مطمئن نیستید، پیشنهاد می کنیم ابتدا در دوره آموزش رایگان بورس شرکت نمایید تا با اساتید دوره و کیفیت آموزش آشنایی پیدا کنید و پایه های بورس را آموزش ببینید.

معرفی دوره آموزش آنلاین بورس پارسیان بورس

دوره‌های پارسیان بورس به دو صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود. مسلماً در دوره‌های حضوری محدودیت مکانی وجود دارد و فقط افرادی که در مشهد هستند امکان استفاده از کلاس‌های حضوری را دارند. اما آکادمی پارسیان بورس برای حل این مشکل دوره‌های خود را به‌صورت غیرحضوری برای کسانی که توانایی حاضر شدن در کلاس‌های حضوری را ندارند فراهم کرده است. در واقع آکادمی پارسیان بورس راه‌حلی برای پاسخ به این سؤال که برای ورود به بورس از کجا شروع کنیم، است.

در دوره‌های آکادمی بورس پارسیان به شما در ابتدا تحلیل‌هایی مثل تحلیل تکنیکال و فاندامنتال آموزش داده می‌شود. شما باید در ابتدا با این دو تحلیل آشنا باشید تا بتوانید شرایط بازار را درک و بررسی کنید. تحلیل تکنیکال یکی از پر استفاده‌ترین تحلیل‌ها در میان تریدرهای بازارهای مالی است. در تحلیل تکنیکال در واقع شما روند گذشته بازار را به روند کنونی تعمیم داده و سعی می‌کنید با کمک داده‌های گذشته حرکت آیندة یک سهم را پیش‌بینی کنید.

در تحلیل فاندامنتال و یا بنیادی در واقع ارزش واقعی سهام را بررسی می‌کند و در واقع یک سهم به‌صورت بنیادی بررسی خواهد شد. در نهایت پس از بررسی این دو تحلیل معروف و پرکاربرد تکنیک‌های مدیریت سرمایه به شما آموزش داده خواهد شد و پس از آن تکنیک‌ها‌ی تابلوخوانی را فرا خواهید گرفت.

the bourse investingg

معرفی دوره آموزش بورس در مشهد

همانطور که در بخش‌های قبل به طور مفصل به آن پرداختیم جواب سوال پر تکرار برای سرمایه گذاری در بورس از کجا شروع کنم؛ آموزش است. از این رو آکادمی پارسیان بورس نیز به کمک اساتید مجرب، در تلاش است سطح دانش علاقه‌مندان را از مبتدی به پیشرفته، ارتقا دهد. در این دوره شما با مهم‌ترین سر فصل‌های بازار بورس ایران آشنا خواهید شد و این مفاهیم به شما کمک خواهد که که با دانش بیشتری در بازار بورس ایران سرمایه‌گذاری کنید.

دوره آموزش بورس در مشهد، برای افرادی طراحی شده که قصد دارند به صورت حضوری در یک دوره خوب بورس در مشهد شرکت کنند و طی یک دوره جامع، صفر تا صد بورس را آموزش ببینند.

دوره‌های آکادمی پارسیان بورس برای دسترسی بهتر و راحتی علاقه‌مندان به‌صورت حضوری و غیرحضوری ارائه می‌شود. علاقه‌مندان بعد از ثبت‌نام در این دوره می‌توانند از تجارب این اساتید و همچنین پشتیبانی دائم، بهره‌مند شوند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که برای ورود به بورس از کجا شروع کنیم. یکی از موضوعاتی که قبل از سرمایه‌گذاری در هر بازار مالی حائز اهمیت است داشتن دانش کافی قبل از سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاری بدون دانش کافی مانند قمار می‌ماند. همچنین برخی از سرمایه‌گذاران به دیگران اعتماد کرده و طبق گفته‌ آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند. باید در نظر داشته باشید که مسئول شکست در سرمایه‌گذاری اشتباه و نداشتن دانش کافی خود شما هستید و در انتها این شما هستید که متضرر خواهید شد. پس به جای هیجانی عمل کردن بهتر است دانش کافی کسب کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی