آموزش تخصصی بورس در مشهد | کلاس بورس در مشهد | آموزش تحلیل بنیادی در مشهد | آموزش تحلیل تکنیکال در مشهد | ثبت نام کد بورسی رایگان | پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

نسبت P/S چیست + نحوه محاسبه و اهمیت نسبت P/S در بورس

p/s چیست ؟ (پی بر اس چیست ؟)

پس از ریزش های سال 99 بازار بورس ایران و سیل افرادی که در این بازار متضرر شدند مردم به این نتیجه رسیدند که آموزش بورس و مفاهیم بنیادی بورس همیشه برای سرمایه‌گذاران بورس لازم است.در این راستا ما در وب سایت پارسیان بورس به شما سرمایه گذاران بازار های مالی مفاهیم اصلی و ابتدایی بورس و ارز دیجیتال را آموزش می دهیم. یکی از نسبت‌های مهم در فهرست آموزش های تحلیل بنیادی نسبت P/S است. برای سرمایه‌گذاران در بازار سهام، تعیین اینکه سهام بالاتر و یا کم تر از ارزش ذاتی خود قیمت‌گذاری شده است، از اهمیت بالایی برخوردار است. ارزش ذاتی براساس محاسبات یا درک ارزش شرکت است، به طوری که با درنظر گرفتن تمام فاکتورها و تحلیل فاندامنتال انجام می شود. ارزش ذاتی ممکن است بالاتر و یا به طور کلی متفاوت تر از ارزش فعلی سهام یا قیمت بازار باشد.

چرا محاسبه نسبت P/S اهمیت دارد؟

یک سرمایه‌گذار باید ارزش واقعی شرکت و قیمت سهم آن را بداند تا بتواند با قیمت فعلی آن سهم در تابلو  مقایسه کند و در نهایت تصمیم ورود به سهم را با خیالی آسوده‌تر اخذ کند. سرمایه‌گذار باید اطلاعات بنیادی شرکت و صورت‌های مالی دوره‌ای که در سایت کدال منتشر می‌شود را بررسی کند و ببیند اصلا سهم ارزش خرید دارد یا نه، اصلا عملکرد شرکت در سال گذشته چگونه بوده است، شرکت برای سال جاری یا آینده چه برنامه‌ای دارد و… بعد وارد سهم شود.

حتما بخوانید:

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار بورس و برگزاری کلاس های آموزشی بورس به شما پیشنهاد می‌کنیم با شرکت در ورکشاپ‌های رایگان آشنایی با بورس، اولین گام های ورود به بورس را بردارید.
  • آکادمی پارسیان بورس مجری تخصصی برگزاری کلاس های آموزش ارز دیجیتال در مشهد از پایه تا پیشرفته به صورت حضوری  می باشد. درصورتی که ساکن مشهد نیستید می‌توانید در دوره آموزش آنلاین بورس نیز شرکت کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت نام دوره‌های جامع آنلاین و حضوری آموزش بورس در مشهد  اقدام کنید.
  • شما همچنین می‌توانید در دوره آموزش تابلو خوانی شرکت کنید.
  • آکادمی  پارسیان بورس – مرکز برگزاری کلاس بورس در مشهد
3.9/5 - (7 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی