ایردراپ را بیشتر بشناسید
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

ایردراپ چیست؟ دریافت ارز دیجیتال رایگان با Airdrop!

AirDrop چیست و چگونه از آن استفاده می‌شود؟

اگر می‌خواهید بدانید ایردراپ چیست، خوب جایی آمده‌اید! معمولاً نام AirDrop را در گوشی های آیفون و به عنوان بستری برای منتقل کردن عکس ها و فیلم ها و غیره شنیده باشید. اما آیا این مفهوم با دنیای کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال ارتباطی دارد؟ معمولاً ایردراپ ها (Air Drop) را موسسه ها و شرکت هایی که در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت هستند در وب سایت های خود رواج می‌دهند. این موسسه ها توکن ها و یا سکه هایی را به صورت رایگان و به عنوان هدیه یا ارز تشویقی به حساب افرادی واریز می‌کنند که دارای والت های دیجیتال مخصوص ارزهای دیجیتال باشند. در صورتی که شما هم دوست دارید با سازوکار AirDrop آشنایی پیدا کرده و به وسیله‌ی آن درآمد کسب کنید تا انتهای این مطلب با همراه باشید تا ببینیم اصلاً ایردراپ (AirDrop) چیست و چطور می‌توان از آن بهره گرفت؟

ایردراپ (AirDrop) چیست؟

یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال استفاده از روشی به نام ایردراپ (AirDrop) است. هنگامی که یک توکن و یا ارز دیجیتال جدید در این بازار معرفی می‌شود توسعه دهندگان آن تصمیم می‌گیرند به وسیله‌ی روش هایی تعداد افراد بیشتری را از وجود این رمزارز مطلع کرده و آنها را ترغیب به خرید آن کنند. یکی از این روش ها استفاده از ایردراپ است. اما ایردراپ چیست؟ در این روش تعدادی توکن و یا رمزارز به عنوان هدیه و بدون دریافت هیچ وجهی به کیف پول های دیجیتال (همان والت ها) افراد واریز می‌شود. عمده‌ی هدفی که از این کار وجود دارد این است که افراد نسبت به این ارز جدید آگاهی پیدا کرده و بدانند چنین ارز دیجیتالی وجود دارد.

معمولاً تعداد کوین ها و یا توکن هایی که به والت افراد فعال در زمینه‌ی بلاک چین ها واریز می‌شود خیلی کم و ناچیز است و عموماً به دو صورت است. نخست کاملا رایگان و به عنوان یک هدیه و دیگری در صورتی که فرد در کمپین تبلیغاتی این رمز ارز مورد بحث شرکت کرده و آن را به افراد بیشتری معرفی کند و یا مطالبی که سازندگان این ارز دیجیتال تهیه کرده اند را نشر مجدد دهد توکن ها به حساب وی واریز می‌شوند. یکی از نکته هایی که در این خصوص موجود است این است که برخی از این ارزهای دیجیتال در صورتی به کیف پول دیجیتال فرد واریز می‌شوند که وی از قبل تعدادی از این رمزارز را در کیف پول خود هولد کرده باشد.

البته همه‌ی آ‌ن‌ها به این شکل نیستند. همانطور که گفته شد برخی دیگر در ازای انجام کارهای تبلیغاتی برای ارز دیجیتال مورد نظر به شما تعلق می‌گیرند.

AirDrop چیست و چگونه از آن استفاده می‌شود؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
بیت کوین

هدف از انجام پروسه‌ی ایردراپ (AirDrop) چیست؟

ممکن است این پرسش برای شما مطرح شود که اصلاً هدف تولید کنندگان ارزهای دیجیتال از انجام AirDrop چیست؟ اصلاً چرا این افراد می‌بایست توکن های خود را به رایگان در اختیار افراد قرار دهند؟ در پاسخ باید اینطور بگوییم که هدف ایردراپ ها به هیچ عنوان مسئله های مالی و یا سرمایه گذاری و مواردی از این دست نیست. بلکه هدف اصلی از انجام ایردراپ آن هم به صورتی کاملاً قانونی این است که برای توکن یا رمز ارز مورد نظر تبلیغاتی را در سطحی گسترده به انجام برساند و عموم افراد فعال در حوزه‌ی کریپتو را با این رمز ارز جدید آشنا کند. به طور کلی هدف از انجام ایردراپ برای یک استارتاپ بر پایه‌ی بلاک چین می‌تواند دو مورد زیر باشد:

1. آگاهی بخشی و آشنا کردن کاربران با رمز ارز مورد نظر

2. پایه گذاری جامعه‌ای از کاربران بر پایه‌ی یک رمز ارز جدید

در ادامه به این دو هدف بیشتر می‌پردازیم.

AirDrop چیست و چگونه از آن استفاده می‌شود؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
رمز ارز

1. آگاهی بخشی و آشنا کردن کاربران با رمز ارز مورد نظر

نخستین هدف از Airdrop را می‌توان آگاهی بخشی به کاربران فعال در زمینه‌ی رمز ارزها در مورد ارز دیجیتال مورد نظر و آشنا کردن تعداد افراد بیشتری با آن به شمار آورد. به نوعی این حرکت را می‌توان نخستین گام از یک پروژه‌ی دیجیتال مارکتینگ و انجام تبلیغات به صورتی وسیع به شمار آورد. به نوعی به کمک آن قادر هستیم نام ارز مورد نظر خود را بر سر زبان ها بیندازیم به نوعی که بتوان از گوشه و کنار زمزمه های آن را شنید. همین امر هدیه دادن و یا بهتر بگوییم دادن توکن ها به عنوان پاداش انجام فعالیت های تبلیغاتی به وسیله ی کاربران خود می تواند سبب معرفی بیشتر و بهتر رمزارز مورد نظر شود.

AirDrop چیست و چگونه از آن استفاده می‌شود؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
توکن

2. پایه گذاری جامعه ای از کاربران بر پایه‌ی یک رمز ارز جدید

به وجود آوردن یک جامعه‌ی هدف از کاربران که بر اساس توکن و یا ارز دیجیتال مورد نظر پایه گذاری شده است دومین هدف اصلی از انجام Airdrop است. از ایردراپ (AirDrop) گاهاً حتی پروژه هایی که آی سی او (ICO) نشده اند هم بهره می‌گیرند تا تعداد افراد بیشتری را با ارز مورد نظر خود آشنا کرده و در نتیجه سبب بهتر شدن اوضاع آن توکن در بازار شوند. (مقصود از ICO همان عرضه اولیه شدن یک ارز دیجیتال یا معرفی و عرضه‌ی آن به بازار کریپتو برای بار نخست است.) استفاده از این روش خصوصاً برای رمز ارزهایی که در حاشیه‌ی سوددهی قرار نگرفته‌اند و در عین حال هم کاربر محور هستند و به جامعه‎‌ی کاربری وابسته هستند بسیار مناسب و کاربردی می‌باشد.

AirDrop چیست و چگونه از آن استفاده می‌شود؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ارز دیجیتال

چطور می‌توانیم نسبت به دریافت Airdrop آن هم به صورت رایگان اقدام کنیم؟

ممکن است برخی افراد دوست داشته باشد تا از این روش برای کسب درآمد برای خود استفاده کنند. احتمالاً آنها با این موضوع مواجه می‌شوند که چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟ از جمله رایج‌ترین روش هایی که Airdrop امکان دارد به وسیله‌ی آن اتفاق بیفتند این است که یک Hard Fork که در فارسی به آن انشعاب سخت گفته می‌شود برای رمزارزهای اصلی بازار به وقوع بپیوندد. مثلاً همین دو سال پیش و در سال 2019 حداقل چیزی نزدیک به بیست هارد فورک برای ارزهای دیجیتال متعددی اتفاق افتاد. در کش و قوس وقوع این هارد فورک ها کاربرانی که این ارزهای دیجیتال اصلی نظیر بیت کوین را در والت های خود داشتند توانستند سکه های جدید ناشی از هارد فورک شدن این ارزهای دیجیتال را در کیف پول خود در اختیار داشته باشند.

علاوه بر بیت کوین سایر ارزهایی که با این وضعیت مواجه شدند عبارت بودند از: اتر زیرو (Ether Xero)، لایت کوین کش (Litecoin Cash)  و مونرووی (Monero V).

آیا روش های دیگری هم برای استفاده از ایردراپ های رایگان هستند؟

علاوه بر هارد فورک ارزهای دیجیتال اصلی روش های دیگری هم هستند که بتوان Airdrop های رایگان را جستجو نمود و سپس از آنها استفاده کرد. یکی از روش های معروف و معمول برای این کار چک کردن پیوسته و مرتب وب سایت و یا انجمن هایی نظیر پلتفرم بیت کوین تاک (Bitcointalk) است که به معرفی ارزهای جدید عرضه شده می‌پردازد. البته روش های ساده تری هم جدیدا به وجود آمده و جایگزین بیت کوین تاک شده اند که از جمله‌ی آنها می‌توان سایت‌ها و نیز کانال‌های مخصوص برای اطلاع رسانی Airdrop اشاره کرد. این پلتفرم ها به صورت روزانه اطلاعاتی در زمینه‌ی Airdrop ها به انتشار می‌رسانند که علاقمندان می‌توانند آنها را پیگیری کنند.

مراحل دریافت ایردراپ (AirDrop) رایگان چیست؟

اگر شما هم دوست دارید از این ایردراپ هایی که به صورت رایگان انجام می شوند بهره مند شوید لازم است تا مرحله های زیر را انجام دهید:

1. در گام نخست یک کیف پول دیجیتال یا همان والت (Wallet) مناسب برای خود پیدا کرده و آن را روی گوشی تلفن همراه، لپ تاپ و … خود نصب کنید. در انتخاب این والت به این نکته‌ی مهم توجه داشته باشید که والت مورد نظر به شما امکان هولد کردن و نیز ترید کردن روی ارزهای دیجیتال اصلی نظیر بیت کوین و یا اتریوم را بدهد. این امر به این دلیل است که عموم پروژه‌های توکن‌های جدید بر پایه‌ی اتریوم بوده و به وسیله‌ی آن توسعه می‌یابند. لذا امکان هولد و ترید اتریوم والت انتخابی‌تان یکی از مهمترین مشخصه‌ها در کنار امنیت آن والت است.

2. سعی کنید در سوشال مدیا فعالیت داشته و مدام آنها را چک کنید. یکی از بهترین این مدیاها توییتر است که می‌توانید نخستین اخبار در مورد ایردراپ ها را به وسیله‌ی آن پیگیری کنید. برای این کار می‌توانید از هشتگ ایردراپ (#airdrop) استفاده کرده و جدیدترین توییت ها را مطالعه کنید. علاوه بر رسانه‌های اجتماعی وب سایت‌های مخصوص این کار هم می‌توانند بسیار کمک کننده باشند. یکی از معتبرترین ها در این زمینه www.airdropalert.com است. البته که تشخیص و ارزیابی صحیح و غلط بودن اطلاعات بر عهده‌ی شماست و این بخش سخت کار است.

AirDrop چیست و چگونه از آن استفاده می‌شود؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
سرمایه

نتیجه گیری

یکی از روش هایی که تولید کنندگان ارزهای دیجیتال و توکن ها برای بازاریابی ارزهای خود و یا معرفی گسترده‌ی آن استفاده می‌کنند چیزی نیست به جز استفاده از Airdrop. در این مطلب مفصلاً به ایردراپ پرداختیم و روش های استفاده از آن را هم شرح دادیم.

اگر قصد دارید که وارد این حوزه بشوید و فعالیت خود را شروع کنید باید در ابتدا با صورت کامل به آموزش‌های گفته شده بپردازید و در واقع مهارت کافی را به دست بیاورید تا بتوانید فعالیت کنید. آموزش ارز دیجیتال در مشهد از طریق مجموعه پارسیان بورس می‌تواند به شما کمک کند تا بتواند به راحتی به درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازید.

AirDrop چیست و چگونه از آن استفاده می‌شود؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از خدمات آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در شیراز استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس – مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد
5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی