ارز دیجیتال شیبا (Shiba) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس

شیبا اینو Shiba Inu در دنیای ارزهای دیجیتال به عنوان یک سکه میم شناخته می‌شود که بر پایه اتریوم طراحی شده است و هدف آن جایگزین شدن Dogecoin (دوج کوین) است. ارز شیبا اینو در سال جاری توانست دستاوردهای باور نکردنی را به دست بیاورد. با توجه به این موفقیت‌ها مدیر عامل بایننس از آن به عنوان یک ریسک فوق‌العاده نام برد.

دوج کوین یک سکه با نماد سگ است که در سال 2021 بخش زیادی از بازار رمز ارزها را به خود اختصاص داده است. دوج کوین از ابتدای سال میلادی جاری با قیمت پایین‌تر از 0.01 این رمز ارز در هفته‌های اخیر به آخرین قیمت خود 0.68 رسید. اما در روزهای اخیر یک سکه جدید با نماد یک توله سگ به بازار عرضه شده است. برای آشنایی بیشتر با شیبا اینو با ما همراه باشید.

آشنایی با ارز دیجیتال شیبا (Shiba Inu)

دنیای ارزهای دیجیتال یا به زبان حرفه‌ای کریپتوکارنسی دنیای عجیب و غریب و پر از شگفتی است. یکی از شگفتی‌های این چند وقت اخیر در این حوزه را می‌توان ارز دیجیتال شیبا (Shiba Inu) به شمار آورد. این رمزارز توانست به یکباره و در تنها یک هفته رشدی به اندازه‌ی هزار و چهارصد درصد داشته باشد و سرمایه گذاران خود را غرق در شادی و البته سود کند. همچنین این جهش فوق العاده سبب شده است تا چشم بسیاری از فعالان این حوزه به این ارز باشد و آن را برای فرصت ورود رصد کنند تا این بار از رشد آن بی‌بهره نمانند. اگر شما هم دوست دارید تا بیشتر با ارز دیجیتال شیبا (Shiba Inu) آشنا شوید در این نوشتار با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال شیبا (Shiba) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
شیبا (Shiba)

آیا ارز دیجیتال شیبا (Shiba Inu) را می‌شناسید؟

در نخستین روز ماه آگوست سال 2020 میلادی بود که ارز دیجیتال شیبا که به نام شیبا اینو (SHIBA INU) شناخته می‌شد به وسیله‌ی تیم طراحی و توسعه‌ی این ارز دیجیتال به دنیای رمز ارزها وارد شد. خالق پروژه‌ی شیبا فردی به نام روشی است که در ابتدا ارز دیجیتال خود را در پلتفرم یونی سواپ که از جمله‌ی بزرگترین و معتبرترین صرافی های غیرمتمرکز در سطح بین المللی است عرضه کرد. پس از فهرست شدن نام ارز دیجیتال شیبا در این صرافی و نیز انجام پروسه‌ی قیمت گذاری آن فرآیند ترید کردن و معامله بر روی این ارز دیجیتال شروع شد. رمز ارز شیبا در پلتفرم اتریوم قرار دارد و کلیه‌ی تراکنش های مربوط به آن در همین بستر صورت می‌پذیرد.

توکن های این ارز دیجیتال از نوع غیرمتمرکز هستند و شیبا را می‌توان اولین ارز دیجیتالی به شمار آورد که افراد قادر هستند هر تعداد از آن را که بخواهند حتی در سطح میلیارد هم در اختیار داشته باشند. رمز ارز شیبا در ابتدا از سری ارزهای دیجیتال شوخی بود که هب نام های میم کوین و یا جوک کوین هم آنها را می شناسند. عموماً این دست از ارزهای دیجیتال از جوک های اینترنتی سرچشمه می‌گیرند که در راس آنها می‌توان دوج کوین را قرار داد. رمز ارزی که با یک شوخی وارد بازار کریپتو شده و در حال حاضر توانسته است مارکت کپ بزرگی را به خود اختصاص دهد. برای خرید ارز دیجیتال شیبا می‌توانید یک کیف پول مناسب داشته باشید و سپس اتریوم خریداری کنید. سپس در صرافی هایی که از شیبا پشتیبانی می‌کنند با اتریوم خود شیبا خریداری کنید.

ارز دیجیتال شیبا (Shiba) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس

ارز شیبا اینو Shiba Inu چیست؟

درباره ارز دیجیتال شیبا اینو Shiba Inu چه می‌دانید؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ارز شیبا اینو Shiba Inu چیست؟

شیبا اینو Shiba Inu در واقع عنوان جدید توکن ERC20 می‌باشد که در شبکه اتریوم به اجرا در آمده است. کارشناسان دنیای ارز دیجیتال شیبا اینو را به عنوان یک ارز جایگزین برای دوج کوین بازاریابی کردند. با توجه به این موارد است که شیبا اینو توانست بازار را تحت کنترل خود در آورد. این رمز ارز را به عنوان یک تقلید قدرتمند از سکه‌های میم دیگر می دانند. این تقلید بیشتر متوجه‌ی DOGE است. در حقیقت نام شیبا اینو از یک نام سگی با همین نام گرفته‌اند. با همه‌ی این مفاهیم دستاورد‌هایی که این رمز ارز اخیرا به دست آورده شوخی نیست.

در ارتباط با این توکن باید گفت که پشتوانه فنی به خصوصی ندارد، در واقع این توکن‌ها را به عنوان سرگرمی وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌کنند. بیشتر افراد در نگاه اول بر این عقیده هستند که شیبا اینو بسیار به دوج کوین شبیه است. اما نکته‌ی جالب در این جا است که این رمز ارز با شعار قاتل دوج کوین یا Dogecoin Killer وارد دنیای ارز دیجیتال شده است.

نکته‌ی مهم دیگری که در ارتباط با این ارز دیجیتال وجود دارد این است که این رمز ارز نوعی میم کوین به شمار می‌رود. برای شناخت بیشتر شیبا اینو و درک رشد انفجاری آن بهتر است که پیش از هر چیز با میم کوین‌ها آشنا شویم.

شیبا اینو  Shiba Inu برای نخستین بار توسط فردی به نام رشی اوشی ایده پردازی شده است. این ایده در آگوست سال 2020 میلادی به واقعیت رسیده است. رشی اوشی را به عنوان یکی از طرفداران ایده‌ی اکوسیستم اقتصادی غیر متمرکز می‌شناسند. این فرد به مدت طولانی در بازار رمز ارزها به عنوان تریدر فعالیت داشته است. او به عنوان یکی از منتقدان پر و پا قرص ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود که قسمت بسیار زیادی از توکن‌های موجود در آن تحت کنترل فرد یا تیم توسعه‌دهنده این ارز‌های دیجیتال هستند.

به نظر می‌رسد که ایده‌ی اولیه‌ی این ارز دیجیتالی دسترسی به یک سیستم غیر متمرکز حقیقی بوده است. تیم توسعه دهنده‌ی این رمز ارز ادعا می‌کند که همه‌ی توکن‌های موجود را به بازار عرضه کرده‌اند و یک توکن برای خود نگه‌نداشته‌اند. به دلیل قرار دادن همه‌ی توکن‌ها در بازار باعث شده است که همه‌ی متقاضیان از یک فرصت برابر در این اکوسیستم برخوردار هستند. اوشی برای ساخت رمز ارز شیبا اینو هیچ هزینه‌ای را صرف نکرده است. این ارز دیجیتال از ویژگی‌های جالبی برخوردار است که به قوانین ری اوشی شهرت دارد.

آیا شیبا را می‌توان پروژه‌ای تقلیدی از دوج به شمار آورد؟

معمولاً این سوال بسیاری از کاربران است که آیا ارز دیجیتال شیبا را می‌توان یک تقلید از دوج به شمار آورد یا خیر؟ به طور کلی بسیاری از کاربران شیبا را رمز ارزی به شمار می‌آورند که از دوج گرفته شده است. حتی لوگوی این ارز دیجیتال هم بر این امر صحه می‌گذارد و آنها تا حدی شبیه به هم هستند. شیبا در جایگاه شانزدهم ارزهای دیجیتال قرار دارد و حتی این پیش بینی می‌شود که هرقدر که دوج بتواند گارد صعودی به خود گرفته و پیشرفت کند شیبا هم می‌تواند متاثر از آن باشد.

قطعاً می‌دانید که دوج با وجود این که یک پروژه‌ی جوک کوین محسوب می‌شده اما در حال حاضر دارای بلاک چین اختصاصی خود بوده و سرمایه گذاران منحصر بفرد خود را در اختیار دارد. اما در مقابل شیبا هیچ یک از این ویژگی‌ها را ندارد، نه یک بلاک چین مستقل و نه این که یک کوین یا همان سکه به شمار بیاید. حتی شیبا یک وایت پیپر مشخص هم نداشته و علاوه بر آن سازنده‌ی آن هم مشخص نیست. پس اگر بخواهیم در مورد شباهت های ارز دیجیتال شیبا با دوج کوین صحبت کنیم تنها چیزی که پیدا می‌کنیم این است که شیبا هم مانند دوج یک توکن است که با استاندارد ERC-20 و در بستر اتریوم به وجود آمده است.

ارز دیجیتال شیبا (Shiba) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس

میم کوین چیست؟

علت به وجود آمدن میم کوین‌ها بسیار ساده است، همان طور که بارها اشاره کرده ایم این نوع توکن‌ها را جهت سرگرمی و تفریح به وجود آورده‌اند. این نوع ارزهای دیجیتال در صورتی می‌توانند منبع کسب درآمد باشند که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی وایرال شوند. نکته‌ی قابل ذکر در اینجا باید گفت که دوج کوین نیز از این خاصیت برخوردار است. این نوع از ارزهای دیجیتال به علت نداشتن پشتوانه فنی خاص، از لحاظ کاهش و افزایش قیمت به توجه و عدم توجه بازار بستگی دارند.

آیا سرمایه گذاری روی رمزارز شیبا امری عقلانی است؟

با توجه به این که شیبا یک ارز دیجیتال فاقد وایت پیپر است خیلی از افراد در سرمایه گذاری بر روی آن شک دارند. ولی از طرفی هم رشد هزار و چهارصد درصدی در یک هفته چیزی نیست که هر کسی بتواند از آن چشم پوشی کند. البته که خوب است بدانید یکی از دلیل‌های این رشد و جهش ناگهانی نوسان‌هایی بود که بر روی دوج کوین به وجود آمدند. البته که خود نوسان های به وجود آمده بر روی دوج کوین هم بر اثر صحبت‌های ایلان ماسک صاحب شرکت تسلا در توییتر یا همان توییت‌های وی بود که سبب به وجود آمدن جهش های قیمتی در آن شد. البته که با توجه به این که ارز دیجیتال شیبا (Shiba Inu) بر روی پلتفرم اتریوم به بهره برداری رسیده است نوسانات قیمتی آن هم می‌تواند برای شیبا تاثیرگذار باشد.

پس به طور کلی این رشد فوق العاده را نمی‌توان مدیون بنیاد و یا ارزش بالای خود توکن شیبا به شمار آورد. پس خیلی قاطع نمی‌توان گفت که شیبا در آینده چه وضعیتی خواهد داشت و آیا باز هم این عملکرد فوق العاده و جهش خود را تکرار می‌کند یا خیر؟ ولی باز هم تا حدودی می‌توان اینگونه گفت که اگر دوج همچنان گارد صعودی ادامه داری داشته باشد می‌توان تا حدودی به آینده‌ی این توکن هم امیدوار بود. در آینده در صورتی که گزارش های جذاب و هیجان انگیزی از آن رمزارز منتشر شود و شفافیت‌های آن بالاتر برود بهتر می‌توان در مورد آن تصمیم گرفت.

ارز دیجیتال شیبا (Shiba) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
شباهت شیبا به دوج کوین

مشخصه های کیف پول های مورد استفاده برای ارز دیجیتال شیبا کدام هستند؟

حتماً در جریان این امر هستید که برای این که بتوانید در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید و خرید و فروش روی رمز ارزها انجام دهید می‌بایست حتماً یک کیف پول دیجیتال در اختیار داشته باشید. کیف پول‌های دیجیتال در دو دسته‌ی نرم افزاری و سخت افزاری ارائه می‌شوند. کیف پول‌های سخت افزاری بسیار ایمن بوده و ضریب امنیت بالایی ارائه می‌دهند. این کیف پول‌ها که به شکل فیزیکی در اختیار افراد قرار می‌گیرند می‌بایست حتماً خریداری شوند و بابت آنها پول پرداخت شود. در صورتی که کیف پول‌هایی که از نوع نرم افزاری هستند به صورت رایگان در دسترس افراد قرار دارند.

اما نکته‌ی منفی در مورد ارز دیجیتال شیبا (Shiba Inu) این است که کیف پول هایی که سخت افزاری هستند از این رمز ارز پشتیبانی نمی‌کنند. در نتیجه وقتی فردی بخواهد سرمایه‌ی سنگینی را بر روی این ارز دیجیتال بگذارد نمی‌تواند از کیف پول های سخت افزاری نظیر لجر (Ledger) استفاده کند و امنیت بالایی را برای سرمایه گذاری خود تامین کند. البته که با توجه به اینکه این ارز در این دنیا جدید الورود است احتمال این که بعدها این کیف پول ها از این ارز دیجیتال پشتیبانی کنند وجود دارد.

ارز دیجیتال شیبا (Shiba) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
بهترین کیف پول شیبا

معرفی کیف پول های مناسب برای ارز دیجیتال شیبا (Shiba Inu)

حال که در مورد مشخصه های یک کیف پول مناسب در دنیای رمز ارزها صحبت کردیم و انواع آن را شناختیم نوبت به این می‌رسد که چند والت مناسب برای نگهداری این ارز دیجیتال معرفی کنیم. همانطور که گفتیم در حال حاضر برای این ارز دیجیتال کیف پول سخت افزاری وجود ندارد. اما کیف پول های نرم افزاری معتبری برای این رمزارز هستند در صورتی که تمایل به سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال دارید می‌توانید از آنها بهره مند شوید. یکی از این کیف پول های دیجیتالی را می‌توان کیف پول و یا همان والت دیجیتالی کوین بیس (CoinBase Wallet) به شمار آورد.

این کیف پول دیجیتال به صورت کاملاً مستقیم به صرافی آن به همین نام وصل است. لذا این مزیت را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد که بتوانند تریدهای خود را خیلی راحت و بدون هیچ گونه پیچیدگی و در عین حال هم بدون این که هرگونه کارمزد مازادی وجود داشته باشد که می‌بایست پرداخت شود به انجام برسانند. کوین بیس برای نمونه از ارز دیجیتال اتریوم در بستر خود پشتیبانی می‌کند و خیلی راحت می‌توانید با آن خرید و فروش کنید.

علاوه بر کوین بیس یکی دیگر از کیف پول های دیجیتال یا همان والت های بسیار معتبر و مناسب برای خرید و یا هولد کردن توکن های شیبا تراست والت است. کیف پول تراست والت را می‌توان در شمار بهترین و در عین حال معتبرترین و ایمن ترین کیف پول های دیجیتال به شمار آورد که افراد حرفه‌ای در دنیای ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی از آن استقبال زیادی به عمل آورده اند. لذا می‌توان آن را به عنوان یکی از مناسب ترین انتخاب‌ها برای نگهداری ارز دیجیتال شیبا (Shiba Inu) به شمار آورد.

ارز دیجیتال شیبا (Shiba) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ارزهای دیجیتال

خرید شیبا اینو Shiba Inu در 5 مرحله‌ی ساده انجام می‌پذیرید:

  1. در گام اول لازم است که یک کیف پول مناسب بسازید، بهترین کیف پول‌هایی که از شیبا اینو پشتیبانی می‌کنند کوین بیس و تراست والت می‌باشد.
  2. گام دوم خرید اتریوم: برای اینکه بتوانید نسبت به خرید و فروش ارز دیجیتال شیبا اینو اقدام کنید لازم است که اتریوم خریداری کنید. در صورتی که یک حساب کاربری قبلا در صرافی‌های مختلف ایجاد کرده‌اید امکان خرید اتریوم را از طریق آن حساب انجام دهید. این صرافی‌ها شامل: Coinbase، eToro، com، Gemini، Uniswap، Kraken می‌باشند.
  3. گام سوم اقدام به ایجاد حساب در صرافی‌هایی که از ارز شیبا اینو پشتیبانی می‌کنند: در این مرحله می‌توانید یک صرافی معتبر جهت افتتاح حساب برای خرید شیبا اینو اقدام کرده و پس از ایجاد حساب کاربری می‌توانید اتریوم‌هایی را که قبلا خریداری کرده‌اید به این صرافی منتقل کنید.
  4. گام چهار خرید خود را انجام دهید: حالا می‌توانید با پرداخت اتریوم‌ها شیبا اینو را خریداری کنید.
  5. گام پنجم در این مرحله می‌توانید توکن‌های مورد نظر را خرید و فروش کنید و در یک حالت دیگر آن را در کیف پول خود ذخیره کنید.

آیا شیبا اینو Shiba Inu ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

با توجه به اینکه در چند وقت اخیر ارز دیجیتال شیبا اینو Shiba Inu فوق العاده ارزش پیدا کرده است، به همین دلیل توجه معامله‌گران در حوزه‌ی ارز دیجیتال به سمت آن معطوف شده‌است. اما نکته‌ی مهمی که در این رابطه وجود دارد این است باید توجه داشته باشید که این افزایش قیمت‌ها بیشتر به دنبال نوسانات و هیجانات ارز دوج کوین به وجود آمده باشد.

فراموش نکنید که شیبا تحت تاثیر نوسانات دوج کوین است و سوار بر موج آن است. نکته‌ی دیگر اینکه نوساناتی که برای دوج کوین وجود داشت تحت تاثیر توئیت‌هایی بود که ایلان ماسک انتشار می‌داد و از نظر حرفه‌ای‌ها چندان کار عاقلانه‌ای نیست.

یکی دیگر از عواملی که پس از انتشار شیبا اینو اتفاق افتاد افزایش قیمت اتریوم بود که تاثیر زیادی در رشد این رمز ارز دیجیتال داشت. دلیل این امر نیز قرار گرفتن شیبا اینو بر روی پلتفرم اتریوم است. با این تفاسیر نمی‌توانیم رشد چند درصدی شیبا اینو را به عنوان یک نشانه‌ی تاثیر گذار و مثبت به شمار آورد. در حقیقت نمی‌توانیم بگوییم که آینده‌ی این ارز دیجیتال چگونه خواهد بود و سود آوری آن به چه شکل خواهد بود این مسئله به عنوان یک موضوع غیر قابل پیش بینی به شمار می‌رود.

با این تفاسیر می‌توانیم ادعا کنیم که با توجه به دنباله روی این ارز از دوج کوین تا زمانی که دوج کوین به رشد خود ادامه دهد شیبا نیز به رشد خود ادامه خواهد داد. پیش‌بینی‌ها نشان دهنده‌ی این است که دوج کوین به مرز 1 دلار خواهد رسید و این موضوع یک نشانه مثبت برای دنباله رو آن یعنی شیبا اینو خواهد بود. گروه پارسیان بورس امیدوار است که این مقاله مفید حاصل شده و بتواند به عنوان یک راهنما در تصمیمات شما عمل کند.

نتیجه گیری

یکی از ارزهای دیجیتالی که در چند وقت گذشته سر و صدای زیادی به پا کرد ارز دیجیتال شیبا (Shiba Inu) است. این توکن که بر روی پلتفرم اتریوم موجود است توانست طی یک هفته رشدی برابر با هزار و چهارصد درصد را تجربه کرده و چشم های زیادی را به خود خیره کند. برای نگهداری این ارز دیجیتال می توانید از والت هایی نظر کوین بیس و تراست والت استفاده کنید.

اگر قصد دارید که وارد این حوزه بشوید و فعالیت خود را شروع کنید باید در ابتدا با صورت کامل به آموزش‌های گفته شده بپردازید و در واقع مهارت کافی را به دست بیاورید تا بتوانید فعالیت کنید. آموزش ارز دیجیتال در مشهد از طریق مجموعه پارسیان بورس می‌تواند به شما کمک کند تا بتواند به راحتی به درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازید.

انتخاب
آکادمی پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال در مشهد به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از خدمات آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در رشت استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس–مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد

اینستاگرام پارسیان بورس

5/5 - (3 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی