امنیت و ترید ارزهای دیجیتال را بیشتر بشناسید
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

صفر تا صد امنیت و ترید ارزهای دیجیتال

صفر تا صد امنیت و ترید ارزهای دیجیتال

امروزه دنیا، دنیای دیجیتال است و دور، دور ارزهای دیجیتال. کمتر کسی است که در حال حاضر اسم واژه‌ی ارزهای دیجیتال به گوشش نخورده باشد و یا در مورد آن‌ها اطلاعی در اختیار نداشته باشد. در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال دو فعالیت اصلی صورت می‌گیرد: نخست ترید ارزهای دیجیتال و دیگری هولد کردن یا نگهداری آن‌ها. با توجه به این که کلیه‌ی فعالیت‌های موجود برای این ارزها به صورت آنلاین و در بستر اینترنت صورت می‌گیرد بحث امنیت ارزهای دیجیتال از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. در این نوشتار ما قصد داریم تا به صورت مفصل از صفر تا صد امنیت و ترید ارزهای دیجیتال را برای شما به زبانی ساده بیان کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال چیست؟

صفر تا صد امنیت و ترید ارزهای دیجیتال | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ترید

ترید ارزهای دیجیتال به چه معنا است؟

واژه‌ی ترید خود به معنی خرید و فروش کردن و انجام معاملات است. در مورد ارزهای دیجیتال هم همین است، یعنی ترید ارزهای دیجیتال به مفهوم خرید و فروش کردن آنها است و نخست اینکه برای ترید ارزهای دیجیتال می بایست یک سری کارهای خاص انجام دهید. مثلاً یک کیف پول دیجیتال یا والت برای خود داشته باشید و در یک صرافی معتبر آنلاین که بازار کریپتوکارنسی را هم ساپورت می کند حساب کاربری برای خود در اختیار داشته باشید. مورد دوم این که برای این که بتوانید به صورت موفق برای ترید ارزهای دیجیتال اقدام کنید می بایست حتما در این حوزه آموزش های لازم را ببینید و قدرت تحلیل چارت ها را به دست آورید. سپس می توانید فعالیت خود را در این بازار آغاز کنید. دو روش اصلی برای تحلیل کردن ارزهای دیجیتال وجود دارد: تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال.

در تحلیل تکنیکال شما با آموزه هایی نظیر خط روند، سقف و کف ها، الگوهای هارمونیک، الیوت، ایچی موکو، پرایس اکشن و بسیاری مفاهیم و روش های دیگر قادر هستید تا چارت قیمتی یک ارز دیجیتال را تحلیل کرده و نقطه‌ی مناسب برای خرید یا فروش را پیدا کنید. در تحلیل فاندامنتال شما یک ارز را از روی پارامترهای بنیادی مورد تحلیل قرار می‌دهید و نقطه‌ی مناسب برای خرید و یا فروش آن را پیدا می‌کنید.

حتما بازدید کنید: دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد

از اهمیت آموزش دیدن برای این بازارها غافل نشوید چرا که ورود بی آموزش در این بازار می‌تواند به نابودی سرمایه‌ی شما بینجامد. همچنین در بحث انتخاب والت و صرافی یکی از مهمترین فاکتورها امنیت آنها است. چون که اولین قدم حفظ سرمایه ای است که در اختیار داریم. پس صرافی و نیز والتی را انتخاب کنید که امنیت ارزهای دیجیتال شما را به خوبی تامین کند.

صفر تا صد امنیت و ترید ارزهای دیجیتال | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ترید ارزهای دیجیتال

انواع مختلف ترید ارزهای دیجیتال کدام هستند؟

حال که در مورد ارزهای دیجیتال و نحوه ی ترید کردن بر روی آنها کمی مطلع شدید لازم است تا مختصری در مورد انواع مختلف ترید کردن به صحبت بپردازیم. شما می‌توانید معاملاتی با روش‌های مختلف بسته به نوع نگرش خود انجام دهید. به طور کلی انواع روش‌های ترید ارزهای دیجیتال به شرح زیر هستند:

1. انجام معاملات به صورت روزانه

2. انجام معاملات به عنوان یک اسکالپر

3. انجام معاملات به روش سوینگ

در ادامه به شرح هر یک از این روش ها می‌پردازیم:

1. انجام معاملات به صورت روزانه

همانطور که از نام آن هم مشخص در این روش فرد معامله گر یا در اصطلاح دنیای ارز دیجیتال تریدر پوزیشن های معاملاتی خود را به صورت روزانه مدیریت می‌کند. با توجه به این که این امر نیازمند دقت بسیار بالا و آنالیز دقیق چارت ها است و هر یک تغییر کوچک در قسمت می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد لذا تریدرهای روزانه عموما ساعت های طولانی را پای مانیتور و بازار هستند و سعی می‌کنند بهترین معاملات را به انجام برسانند. روش اصلی این نوع ترید بهره گیری از حرکت‌های قیمت در کوتاه مدت است. مفهومی به نام تایم فریم یا بازه‌ی زمانی وجود دارد که در این روش از ترید معامله گران معمولاً چارت را در تایم فریم های بسیار کوتاه نظیر یک دقیقه رصد می‌کنند.

2. انجام معاملات به عنوان یک اسکالپر

اسکالپینگ که به عنوان نوسان گیری کوتاه مدت هم شناخته می‌شود روشی است که تریدر سعی می‌کند به صورت روزانه از نوسان‌های قیمتی یک ارز استفاده نموده و از آن سود بگیرند. معامله‌های اسکالپینگ بسیار بسیار کوتاه مدتی هستند و حتی عمر یک معامله می‌تواند چند دقیقه به طول بینجامد. اسکالپرها بر گرفتن سودهای هر چند جزئی ام پیوسته تاکید دارند و به وسیله‌ی ریسک های انجام معامله را برای خود کاهش می‌دهند.

صفر تا صد امنیت و ترید ارزهای دیجیتال | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
سود

3. انجام معاملات به روش سوینگ

در روش سوینگ هم تریدر از نوسان قیمت ها استفاده می‌کند اما نه مثل اسکالپرها در مدت زمان کوتاه. بلکه در یک سیکل معین حدس می‌زنند که قیمت یک ارز دیجیتال می‌تواند از نقطه‌ی “الف” به نقطه‌ی “ب” نزول و یا صعود داشته باشد. لذا در این روش نیاز نیست به صورت پیوسته پای سیستم و چارت و بازار باشید بلکه پس از شناسایی یک پوزیشن معاملاتی مطلوب آن را باز کرده و منتظر رسیدن به نتیجه‌ای که آن را پیش بینی کرده‌اند می‌مانند. این انتظار را هم تریدر خودش تعیین می‌کند و می‌تواند بین روزها، هفته ها و ماه ها به طول بینجامد تا بالاخره به سود مورد نظر دست پیدا کند.

چرا حفظ امنیت ارزهای دیجیتال مهم است؟

همان گونه که حتما می‌دانید ارزهای دیجیتال آنطور که از نامشان هم بر می‌آید در فضای دیجیتال و در بستر اینترنت قابل دسترسی هستند. پس همانند پول های رایج یا طلا و فلزات گرانبها و سایر مواردی از این دست ماهیت فیزیکی در اختیار ندارند. همین امر هک هست که سبب می‌شود در مورد ترید ارزهای دیجیتال امنیت آنها با حساسیت‌های فوق العاده‌ای همراه باشد. حضور کلاهبردان و هکرهای اینترنتی از یک طرف و به رسمیت شناخته شدن به وسیله‌ی دولت های برخی کشورها از سوی دیگر سبب شده است تا نگرانی‌ها در این مورد بسیار زیاد باشد. با توجه به این که برخی از دولت‌ها به هیچ عنوان این ارزها را به رسمیت نمی‌شناسند در صورت بروز هرگونه مشکل در این زمینه فرد هیچ مرجع قانونی در اختیار ندارد که حتی برای شکایت اقدام کند.

پس همانطور که می‌بینید بحث امنیت ارزهای دیجیتال بحثی فوق العاده مهم است که اگر به آن اهمیت داده نشود ممکن است به قیمت از دست رفتن سرمایه‌ی فرد هم تمام شود.

صفر تا صد امنیت و ترید ارزهای دیجیتال | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ارز دیجیتال

سه مورد مهم برای حفظ امنیت ارزهای دیجیتال

اگر شما هم می‌خواهید در عین این که به ترید ارزهای دیجیتال می‌پردازید امنیت آنها را هم حفظ کنید این سه مورد را مد نظر داشته باشید:

1. امنیت والت شما یا همان کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال:

با توجه به آنلاین بودن این والت ها بحث امنیت آنها بسیار کلیدی است. چرا که همه ی سرمایه ی شما در آن است. در هنگام انتخاب کیف پول سعی کنید به ویژگی های یک کیف پول مناسب دقت داشته باشید و کیف پولی را انتخاب کنید که بالاترین میزان امنیت را برای شما به ارمغان بیاورد.

بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال 2021 برای اندروید

2. در اختیار داشتن فایل های پشتیبان از اطلاعات خود در این زمینه:

اگر رمزهای خصوصی و عمومی خود در این فضا را فراموش کرده و یا گم کنید دیگر هیچ گونه دسترسی به سرمایه تان نخواهید داشت. برای پیشگیری از این موضوع می‌تواند از اطلاعات خود یعنی کلیدهای خصوص بکاپ گرفته و آنها را به صورت آفلاین ذخیره کنید. از کلیه ی پسوردها و پین ها هم بک آپ بگیرید. روش دیگر برای حفظ امنیت ارزهای دیجیتال هم اینست که کلیدهای خصوصیتان را به دو قسمت مجزا جدا کنید و هر کدام از این دو بخش را در مکانی مجزا و در عین حال امن و خصوصی نگه دارید.

3. انجام اقداماتی در راستای جلوگیری از هک شدن:

روی سیستم خود حتما آنتی ویروس های معتبر و قوی داشته باشید. به هیچ عنوان وارد لینک های بی نام و نشان نشوید. اسیر دام وب سایت های فیشینگ نشوید. والت خود را همیشه با آخرین آپدیت ارائه شده وفق دهید. رمز عبورهای قدرتمند استفاده کنید. مکان مناسب و امنی برای کلیدهای خصوصی و پسوردهای تان داشته باشید.

صفر تا صد امنیت و ترید ارزهای دیجیتال | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
رمز ارز

 

ویژگی های یک کیف پول ایمن

گفتیم یکی از مهم ترین مسئله ها در زمینه ی ترید ارزهای دیجیتال حفظ امنیت است. مهمترین وجه از حفظ امنیت ارزهای دیجیتال هم یک کیف پول یا والت ایمن است. ویژگی های یک کیف پول مناسب عبارتند از:

1. فرد دارنده ی کیف پول می‌بایست چه بر روی کلیدهای عمومی و چه بر روی کلیدهای خصوصی به خوبی تسلط داشته باشد. سطح این تسلط نشانگر کیفیت آن والت است.

2. در اختیار داشتن واسط کاربری ساده

3. تیمی که توسعه دهندگان این والت را در بر می گیرد می بایست دارای اعتبار بالایی باشند

4. قابلیت پشتیبانی، بکاپ گیری و امکان بازیابی کردن اطلاعات

5. قابل استفاده در پلتفرم های متنوع

صفر تا صد امنیت و ترید ارزهای دیجیتال | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ترید ارزهای دیجیتال

نتیجه گیری

ترید ارزهای دیجیتال به مفهوم خرید و فروش کردن آنهاست. البته که این کار مستلزم آموزش دیدن و نیز در اختیار داشتن برخی ابزارها نظیر یک والت و یک صرافی آنلاین معتبر نیز هست. مهمترین موضوعی که در این مورد وجود دارد حفظ امنیت ارزهای دیجیتال است که در این مطلب مفصلا به آن پرداختیم.

اگر قصد دارید که وارد این حوزه بشوید و فعالیت خود را شروع کنید باید در ابتدا با صورت کامل به آموزش‌های گفته شده بپردازید و در واقع مهارت کافی را به دست بیاورید تا بتوانید فعالیت کنید. آموزش ارز دیجیتال در مشهد از طریق مجموعه پارسیان بورس می‌تواند به شما کمک کند تا بتواند به راحتی به درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازید.

صفر تا صد امنیت و ترید ارزهای دیجیتال | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های جامع  حضوری، از خدمات آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در تبریز استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس – مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد
5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی