پرایس اکشن rtm

پرایس اکشن و شیوه‌های خاص آن مثل پرایس اکشن rtm یکی از بهترین سبک‌های تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی همچون ارز دیجیتال، بورس و فارکس می‌باشد. سبک rtm شیوه‌ای خاص می‌باشد که یادگیری آن نیازمند تمرین و تکرار زیادی است. امروز قصد داریم به آموزش پرایس اکشن rtm بپردازیم، بنابراین اگر می‌خواهید بدانید پرایس اکشن rtm چیست، تا انتها همراه ما باشید. همچنین درصورتی که قصد یادگیری سبک پرایس اکشن را دارید، می‌توانید در دوره آموزش صفر تا صد پرایس اکشن شرکت کنید!

پرایس اکشن چیست؟

همانطور که گفته شد پرایس اکشن یک سبک مهمی از تحلیل تکنیکال می‌باشد. تحلیل تکنیکال یک دانش مهم در بازارهای مالی محسوب می‌شود که معروف‌ترین سبک آن سبک پرایس اکشن می‌باشد. تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن برای سرمایه‌گذارانی مناسب می‌باشد که بر اساس قیمت دارایی‌ها انتخاب‌های خود را اولویت قرار می‌دهند. با تحلیل تکنیکال نمودارهای قیمت بررسی می‌شود و نوسانات بازار باعث سود سرمایه‌گذاران می‌شود.

 پرایس امشن به معنای مطالعه حرکات قیمت یک سهم می‌باشد، سرمایه‌گذاران با استفاده از سبک پرایس اکشن تاریخچه قیمتی یک سهم را بررسی می‌کنند و از طریق تاریخچه قیمتی آن حرکت بازار را در آینده پیش‌بینی‌ می‌کنند. شاخص پرایس اکشن به معنی مطالعه و بررسی روند و نمودارهای قیمتی می‌باشد و جزئیاتی مانند زمان خروج از بازار و ورود به بازار را در یک بازه زمانی خاص برای سرمایه‌گذاران مشخص می‌کنند.

هدف اصلی سبک پرایس اکشن پی‌ بردن به وضعیت بازار در آینده می‌باشد. پرایس اکشن یک سبکی از تحلیل تکنیکال می‌باشد که یادگیری آن می‌تواند سودآوری زیادی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد. در پرایس اکشن شما از نمودار قیمتی اصلی بدون استفاده از اندیکاتور استفاده می‌کنید. شما در پرایس اکشن به بررسی عملکرد خریداران و فروشندگان می‌پردازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع الگوها در پرایس اکشن و کسب اطلاعات بنیادی در مورد آن، مقاله پرایس اکشن چیست را مطالعه کنید.

پرایس اکشن rtm چیست

پرایس اکشن rtm چیست؟

پرایس اکشن rtm زیر مجموعه‌ای از سبک پرایس اکشن می‌باشد و در این روش سعی می‌کنند رد پاهای تریدرهای بزرگ دنبال کنند و روش آن‌ها در معاملات را بررسی کنند. در این روش به زمان خروج تریدرهای بزرگ از بازار و همچنین ورود آن‌ها توجه می‌شود. در پرایس اکشن rtm سرمایه‌گذاران به بررسی گره‌های قیمتی می‌پردازند. شما در این سبک علاوه بر بررسی گره‌های قیمتی نیاز دارید الگوها و ساختارهای پیشین قیمت‌ها را بررسی کنید. گره‌های قیمتی از قدرت زیادی در بازار برخوردار هستند و عامل شروع موج‌های قیمتی هستند و شما با پرایس اکشن rtm می‌توانید پوزیشن‌های پرسود و پرریسک را شناسایی کنید. در پرایس اکشن rtm میزان سود و ریسک بیشتر از حالت عادی می‌باشد و این عامل باعث سودآوری زیادی در معاملات شما می‌شود.

پرایس اکشن rtm روشی مناسب برای معامله گری در بازارهایی چون فارکس است. آکادمی پارسیان بورس در دوره آموزش فارکس، سبک پرایس اکشن را به دانشجویان خود آموزش می دهد تا در طول یک دوره جامع و صفر تا صد، ترید در بازار فارکس را تمرین کنند و به کمک پرایس اکشن به کسب سود از فارکس بپردازند.

تاریخچه پرایس اکشن rtm

شما در سبک پرایس اکشن در مرحله اول نیاز به نمودارهای قیمتی دارید‌ و از طریق نمودارهای قیمتی می‌توانید ویژگی‌های حرکتی قیمت را زیره ذربین قرار دهید و قیمت، شکست‌ها، نوسانات و کندل‌ها را بررسی کنید. سبک پرایس اکشن منحصر به یک بازار مالی خاص نمی‌باشد و یکی از معروف‌ترین زیر مجموعه‌های پرایس اکشن روش rtm می‌باشد.

پرایس اکشن rtm توسط فردی به نام If Myante و همکارانش پدید آمد. شما با روش rtm می‌توانید یک راه ترسیم شده را دنبال کنید و به نتیجه دلخواه خود برسید. پایه اصلی روش rtm براساس میزان عرضه و تقاضا می‌باشد. شما در روش rtm سبک معاملاتی تریدرهای معروف را الگوی خود قرار می‌دهید و بر اساس روش آن‌ها می‌توانید عملکرد بهتری در سرمایه‌گذاری خود داشته باشید. هیچ بازار مالی بدون ضرر نمی‌باشد، اما ضرر زمانی افزایش پیدا می‌کند که از اندیکا‌تور و الگوهای کلاسیک استفاده شود.

پدید‌آورنده روش rtm متوجه شده بود موسسات مالی و بانک‌ها سرمایه افراد را خزانه خود نگهداری می‌کنند و در نهایت باعث ضرر سرمایه‌گذاران می‌شود، به همین دلیل میانته تصمیم گرفت با اقت به بررسی نمودارها بپردازد تا بتواند راه بهتری به سرمایه‌گذاران پیشنهاد دهد. در نهایت بعد از تحقیقات فراوان سبکی از پرایس اکشن به نام rtm  را کشف کرد.

مزایای پرایس اکشن rtm

مزایای پرایس اکشن rtm

در حالت کلی سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی بدون استفاده از تحلیل‌های قیمتی سودآوری زیادی ندارد و در بعضی مواقع به ضرر نیز منجر می‌شود. پرایس اکشن rtm در حال حاضر دارای ویژگی‌های متعددی می‌باشد و سرمایه‌‌گذاران زیادی از این روش استفاده می‌کنند. در این قسمت به بررسی مزایای پرایس اکشن rtm می‌پردازیم.

یادگیری سریع

شما برای یادگیری روش rtm نیازمند زمان زیادی نیستید. زیرا روش rtm بخشی از روش پرایس اکشن می‌باشد و شما با شرکت‌ در دوره‌های آموزشی آکادمی پارسیان بورس، مطالعه مقالات بلاگ یا مطالعه کتاب‌های مخصوص در این حوزه می‌توانید این روش را به راحتی آموزش ببینید.

وجود ستاپ‌های مختلف

یکی از ویژگی‌های مثبت و مهم روش rtm وجود ستاپ‌های تحلیلی بر پایه بررسی بازه‌های قیمتی ،برپایه نقدینگی و کاهش یا افزایش سفارش‌ها در بازار می‌باشد.

تحلیل بازار از نظر یک تریدر موفق

یکی از ویژگی‌های روش rtm این می‌باشد که شما بازار را بر اساس حرکت یک تریدر موفق و حرفه‌ای بررسی می‌کنید. تریدرهای موفق تاثیر بسیاری در روند بازارهای مالی دارد. تریدرهای حرفه‌ای می‌توانند تاثیر زیادی بر قیمت‌های بازار داشته باشند و در صورتی که با آن‌ها هم جهت باشید سود کسب می‌کنید و اگر خلاف آن‌ها حرکت کنید با موج بازار پیش ‌نمی‌روید ‌و دستخوش ضرر خواهید شد. پرایس اکشن rtm باعث می‌شود شما از دیدگاه یک تریدر حرفه‌ای معامله کنید و الگوهای قیمتی را با روش آن‌ها تحلیل کنید. با درک کردن تفکر و روش تریدرهای حرفه‌ای می‌توانید حرکت رو به جلو در بازار داشته باشید.

ریسک بسیار کم

معمولا بازارهای مالی و تحلیل آن‌ها همواره با ریسک همراه می‌باشد. در روش پرایس اکشن rtm ریسک معاملاتی پایین می‌باشد زیرا ساختار این روش کارآمد و منطقی است. روش rtm تا حدودی می‌توانید پیش‌بینی را به واقعیت تبدیل کنید و نسبت به سایر روش‌های معاملاتی دارای ترس و اضطراب کمتری می‌باشد. در بازارهای مالی مانند فارکس و ارز دیجیتال که نوسانات بالایی دارند استفاده از روش rtm بیشتر توصیه می‌شود.

قابلیت ترکیب با انواع سبک‌ها

در بازارهای مالی سبک‌های معاملاتی متفاوتی وجود دارد که بسیاری از این سبک‌ها با یکدیگر در تضاد هستند و شما بر اساس نیازهای خود ناچار به انتخاب یک سبک معاملاتی هستید. پرایس اکشن rtm  به صورتی می‌باشد که شما می‌توانید این روش را با دیگر سبک‌های معاملاتی خود ترکیب کنید زیرا rtm از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است. rtm دارای قابلیت تطبیق‌پذیری با استراتژ‌های دیگر مانند لنس را دارد که این موضوع بازارهای مالی از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.

سبک rtm

دارا بودن ساختار و تعیین بازه زمانی برای حرکت قیمت‌ها در سطوح مختلف

دارا بودن ساختار و تعیین بازه زمانی برای حرکات قیمت در سطح‌های مختلف یکی از ویژگی‌های مهم در روش rtm محسوب می‌شود که این موضوع احتمال صحت یک تحلیل را افزایش می‌دهد. با دارا بودن این ویژگی یک الگویی تقریبا واضح از بازار در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید بر اساس این الگو تصمیم بگیرید. بازارهای مالی مانند فارکس و ارز دیجیتال دارای نوسانات زیادی می‌باشد و داشتن یک الگوی ثابت آزمایش شده می‌تواند احتمال ضرر شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

انجام معاملات در بازه‌های زمانی کوتاه

در واقع با روش rtm شما می‌توانید تحلیل‌ها را به صورت سریع و در بازه‌های زمانی کوتاه انجام دهید و به سرعت تصمیم‌گیری کنید، البته باید توجه کرد که وجود داده‌های درست شرط اصلی سرعت عمل شما می‌باشد در غیر این صورت نتیجه دلخواه شما بدست نمی‌آید.

پرایس اکشن rtm روشی مناسب برای معامله گری در بازارهایی چون فارکس است. آکادمی پارسیان بورس در دوره آموزش فارکس، سبک پرایس اکشن را به دانشجویان خود آموزش می دهد تا در طول یک دوره جامع و صفر تا صد، ترید در بازار فارکس را تمرین کنند و به کمک پرایس اکشن به کسب سود از فارکس بپردازند.

فلگ لیمیت مهم‌ترین بخش RTM

پرایس اکشن مخفف عبارت Read the Markets می‌باشد که شما با استفاده از این روش سعی می‌کنید روند قیمتی بازارهای مالی را بخوانید و متوجه شوید که قیمت چه هدفی دارد و قرار است به چه نقطه‌ای دست پیدا کنید. این اطلاعات مربوط به بخش فلگ‌ها و FLها می‌باشد زیرا سفارش‌های اصلی در این قسمت بازار صورت می‌گیرند. برای اینکه متوجه شوید چرا به این بخش‌ها فلگ لیمیت گفته می‌شود در ابتدا سعی کنید تصویر مربوطه را نگاه کنید و سپس به ساختار روش rtm  پی‌می‌برید.

در تصویر در ابتدا شما باید منطقه‌ای که بین خریدار و فروشنده درگیر شده است را شناسایی کنید که به اصطلاحی به آن بیس هم گفته می‌شود. این بیس ساختاری می‌باشد که بعد از درا‌پ یا رالی به وجود می‌آید. در منطقه بیس بین خریدار و فروشنده یک نفر پیروز می‌شود و قیمت به سمت برنده این معامله حرکت می‌کند، در واقع پاداش برنده همین می‌باشد. قیمت قبل از شروع حرکت اعلام می‌کند که به کدام سمت مایل می‌باشد و این اعلام بر اساس اینگلف انجام می‌پذیرد. اینگلف به معنای نفوذ می‌باشد.

 نفوذ به خارج از محدوده قیمتی شما در واقع به این معنی است که چیزی جلودار قیمت در آینده نمی‌باشد و در این بیس دارای یک دراپ و رالی می‌باشیم. بعد از اهدای پاداش دوراره بین خریداران و فروشندگان درگیری اتفاق می‌افتد که هدف این  جنگ و اهدای پاداش حرکت شارپ و قوی قیمت می‌باشد که یک نوع غنیمت جنگی محسوب می‌شود. این درگیری دوباره مانند بیس نقش ایفا می‌کند و منطقه‌ای که در آن در نهایت پیروز می‌شود فلگ لیمیت نامیده می‌شود که در فارسی به آن محدوده پرچم نیز گفته می‌شود.  تمامی حرکت‌های قیمت از قبل با اینگلف ENG به نمایش گذاشته می‌شود.

سبک rtm

مقایسه پرایس اکشن مدل RTM با پرایس اکشن مدل Lance

 معمولا سبک‌های معاملاتی که دارای اندیکاتو و الگوهای کلاسیک هستند در اکثر مواقع کارآمد نیستند و ضرر زیادی را به ارمغان می‌آورند. ایف میانته با معرفی روش پرایس اکشن rtm سعی کرد که به این ضررها پایان بدهد و با تاسیس یک آکادمی سعی کرد راز بازار و تحرکات قیمت را کشف کند که در نهایت توانست سبک قدرتمندی از تحلیل به اسم تحلیل پرایس اکشن rtm را به وجود بیاورد.

در کنار روش rtm پرایس اکشن دارای روش دیگری به نام لنس نیز می‌باشد. لنس بگز یکی از معامله‌گران حرفه‌ای بازارهای مالی می‌باشد و فعالیت اصلی خود را در بازار فارکس انجام می‌دهد. او با نوشتن کتاب پرایس اکشن لنس بگز و ارائه دوره‌های آموزشی در این حوزه سعی کرد به معامله‌گران در بازارهای مالی کمک کند. این کتاب سعی کرده است که تمامی مباحث مربوط به استراتژی پرایس اکشن را به معامله‌گران ارائه دهد.

ستاپ‌های معاملاتی پرایس اکشن Lance

با شناسایی کردن ضعف در حرکت قمیت‌های فعلی ستا‌‌های معاملاتی بدست می‌آید و فرصت‌های معاملاتی در محدوده سطوح حمایت و مقاومت در تایم فریم معاملاتی و تایم فریم بالاتر مشخص می‌شوند.

ستا‌پ تست حمایت و مقاومت TST یا Test Setup

در زمانی که قیمت توانایی عبور ار دو محدوده حمایت و مقاومت را ندارد و اگر قیمت در عبور از این محدوده‌ها ناتوان باشد ستاپ حمایت و مقاومت حفظ می‌شود. موفقیت در این معامله‌ها زمانی احتمال زیاد دارد که قیمت به مقاومت‌های تایم فریم بالاتر واکنش نشان دهد.

ستاپ شکست ناموفق BOF یا Breakout Failure Setup

برای متوجه شدن این ستاپ در ابتدا بهتر است به تصویر مربوط به آن نگاه کنید. زمانی که قیمت به محدوده حمایت و مقاومت می‌رسد بعد از مدتی از آن عبور می‌کند اما نمی‌تواند به حرکت موفقیت آمیز خود ادامه دهد و دوباره به داخل محدوده برگشت می‌خورد. این ستاپ به این معنی می‌باشد که معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال در زمان افت قیمت وارد معامله‌ شده‌اند و به همین دلیل بازار نمی‌تواند مسیر را ادامه دهد. زمانی که بازار توانایی ادامه مسیر را نداشته باشد معامله‌گران به دام می‌افتند و خروج آن‌ها از بازار سبب فشار بیشتر در جهت مخالفت شکست می‌شود.

ستاپ پولبک بعد از شکست BPB

در این مدل ستاپ قیمت بعد از گذر کردن از محدوده حمایت و مقاومت دچار یک پولبک ضعیف می‌شود و این نشان‌دهنده ضعف در مسیر پولبک و دارا بودن قدرت حرکت در مسیر جدید می‌باشد.

ستاپ پولبک ساده BP یا Pullback Setup

برای تحلیل حرکات قیمتی در بازارهای مالی توجه داشته باشید بازار باید در شرایطی باشد که در جهت قدرت حرکت کند و خلاف جهت ضعف باشد. معامله‌گران حرفه‌ای از این پولبک‌های ضعیف  برای یافتن یکسری معاملات گرانی استفاده می‌کنند که به اشتباه در خلاف جهت روند حرکت می‌کنند و خروج آن‌ها حرکت در مسیر روند اصلی را تقویت می‌کند

ستاپ پولبک پیچیده در روند CPB

ورود به معامله در این ستاپ بعد از ره دادن پولبک‌های پیچیده می‌باشد زیرا این ستاپ از چندین نوسان و اصلاح زمانی تشکیل شده است و حالتی فرسایشی دارد. با مشاهده کردن ضعف در این ستاپ پیچیده شما می‌توانید به دنبال ستاپ معاملاتی CPB باشید. رخ دادن BP ناموفق که نشان می‌دهد قیمت در جهت روند حرکت نکرده و می‌تواند سبب فرصت CBP شود.

ستا‌پ‌های پرایس اکشن مدل RTM

 در پرایس اکشن مدل RTM سه مدل ستاپ متفاوت وجود دارد که در این قسمت به بررسی این ستا‌پ‌ها می‌پردازیم.

ستاپ های پرایس اکشن rtm

ستاپ QM در پرایس اکشن RTM

ستاپ QMیکی از قدرتمندترین الگوریتم‌ها در پرایس اکشن RTM می‌باشد. این ستاپ با سیستم عرضه و تقاضا سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال سروکا دارد. این ستاپ در روند خود یک نقطه صعود در نظر می‌گیرد و یک نقطه در کف، در حرکت بعدی دوباره یک نقطه صعود بالاتر از قبل می‌سازد و همچنین یک نقطه پایین‌تر از کف، محدوده بین دو قله زون QM می‌باشد. در واقع الگوی سر و شانه یک نمودار نشان دهنده روند چرخشی است که در آن بازار از صعودی به نزولی یا برعکس تغییر می‌کند. الگوی QM تقریبا همان الگوی سر و شانه می‌باشد با این تفاوت که نقطه ورود و ریسک به ریوارد بهتری در QM وجود دارد.

ستاپ Diamond در پرایس اکشن RTM

زمانی که الگو QM در نمودار دچار شکست شده باشد الگو Diamond تشکیل می‌شود. از این الگو با نام الماس یاد می‌شود زیرا با وصل کردن قله اول به قله بالاتر و سپس با وصل کردن خطوط کف به یکدیگر به شکل الماس ظاهر می‌شود. در الگو الماس چهار اینگلف رخ می‌دهد و به این ترتیب نقدینگی بازار تامین می‌شود.

ستاپ Can Can در پرایس اکشن RTM

نواحی can can  به بخش‌هایی گفته می‌شود که انتظار واکنش‌خای تند قیمت در آنجا زیادتر از حد معمول می‌باشد زیرا گره‌های قیمتی در این قسمت‌ها وجود دارند و قیمت در ابتدا یک DBD می‌سازد که بیس آن یک Authentic zone می‌باشد و این بیس به عبارتی زون عرضه می‌باشد و شما باید انتظار برگشت قیمت را داشته باشید و همینطور روند برعکس این موضوع هم ممکن می‌باشد.

کلام نهایی

در بازارهای مالی کلید اصلی موفقیت شما داشتن دانش و آگاهی مناسب در این حوزه می‌باشد. شما برای سودآوری در بازارهای مالی نیازمند کسب اطلاعات در حوزه تحلیل بازار هستید. برای درک کردن وضعیت بازار باید ابتدا بتوانید قیمت را در بازار تحلیل کنید تا بتوانید شرایط فعلی و آینده بازار را پیش‌بینی کنید. تحلیل تکنیکال یک بخش اصلی در بازارهای مالی می‌باشد که خود دارای روش‌های متفاوتی می‌باشد. در تحلیل تکنیکال شما به بررسی نمودارهای قیمتی می‌پردازید و از این طریق سعی می‌کنید روند بازار را پیش‌بینی کنید. پرایس اکشن rtm زیر مجموعه‌ای از تحلیل تکنیکال به حساب می‌آید که دارای ویژگی‌های فراوانی می‌باشد و ریسک معاملاتی را به حداقل می­رساند. در این روش شما با قرار دادن روش یک تریدر حرفه‌ای به عنوان الگو به تصمیم‌گیری می‌پردازید. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس ما به معرفی روش پرایس اکشن rtm پرداختیم و این روش را به صورت کامل بررسی کردیم.

4/5 - (7 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی