معرفی ارز دیجیتال ریپل (Ripple) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

معرفی ارز دیجیتال ریپل + قیمت لحظه ای XRP

ریپل را می‌توان یک نام دو پهلو به شمار آورد. چرا که هم نام یک رمزارز در دنیای کریپتوکارنسی است و هم نام یکی از پلتفرم های موجود در این حوزه. به طور کلی تکنولوژی ریپل عمده‌ی شناخته شدن و معروفیت خود را به علت شبکه‌ی خودش دارد که در آن پرداخت‌های دیجیتالی به انجام می‌رسند. امّا با این وجود علاوه بر این پلتفرم ارز دیجیتال ریپل هم وجود دارد که رمزارز اختصاصی برای آن به شمار می‌آید.

در این مطلب از آکادمی پارسیان بورس، برگزارکننده دوره آموزش ارز دیجیتال، قصد داریم تا شما را با ارز دیجیتال ریپل آشنا کرده و در مورد نحوه‌ی خرید و فروش آن هم اطلاعاتی ارائه کنیم. پس اگر شما هم از دوست داران دنیای ارزهای دیجیتال هستید این مطلب را از دست ندهید.

معرفی ارز دیجیتال ریپل (Ripple) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ارز دیجیتال ریپل

آشنایی با پلتفرم به وجود آورنده‌ی ارز دیجیتال ریپل

همانطور که گفتیم عمده‌ی مشهور بودن این نام به عوض آنکه برای ارز دیجیتال ریپل باشد برای خود پلتفرم ریپل است. این پلتفرم که Ripple نام دارد از نوع Open Source یا متن باز یه شمار می‌آید و هدف اصلی از آن به انجام رساندن تراکنش هایی بر بستر این پلتفرم است که علاوه بر ارزان بوده با سرعت بالایی هم انجام شوند.

این پلتفرم به عوض بهره گیری از سامانه‌های استخراجی و یا همان ماین کردن از سازوکار بهره می‌برد که به صورت اجماعی کار کرده و از دسته‌ای از سرورها برای به تایید رساندن معامله‌هایی که در این بستر انجام می‌شوند استفاده می‌کند.

همین امر سبب کاهش هزینه‌ها و همچنین کاهش زمان موجود برای انجام تراکنش شده است. مقایسه کنید با بیت کوین که هم هزینه‌ی معامله در بستر آن بالاتر است هم در عین حال گرفتن تاییدیه برای معامله‌هایی که در بستر آن به انجام می‌رسد مدت زمان بیشتری به طول می‌انجامد.

هدف اصلی این پلتفرم تسلط پیدا کردن بر روی کلیه‌ی معامله هایی است که به صورت جهانی صورت می‌پذیرند. به کمک پلتفرم ریپل افراد قادر هستند تا علاوه بر این که از ارز دیجیتال ریپل که منحصر به این پلتفرم است استفاده کنند، برای خود رمز ارزهایی هم در ریپل نت (RippleNet) به وجود بیاورند.

معرفی ارز دیجیتال ریپل (Ripple) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ارز دیجیتال

معرفی مختصر ارز دیجیتال ریپل یا همان XRP

ارز دیجیتال ریپل را می‌توان به عنوان یک توکن معرفی کرد که بر روی پلتفرم ریپل به وجود آمده است. برای منتقل کردن دارایی ها به وسیله‌ی این شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف عمده‌ی توسعه دهندگان ارز دیجیتال ریپل این است که آن را به عنوان یک واسط برای انجام سایر معامله ها حال می‌خواهد رمز ارزها باشد یا ارزهای فیات مورد استفاده قرار دهند.

ریپل یا همان Xrp را می‌توان یک کریپتوکارنسی و در عین حال یک نتورک به شمار آورد که می‌توان برای پرداخت های دیجیتالی از آن استفاده کرد و به منظور معاملات مالی آن را مورد استفاده قرار داد. ارز دیجیتال ریپل یا Xrp را می‌توان از دسته‌ی پروتکل‌های از نوع اُپن سورس یا متن باز به شمار آورد که از نوع غیر متمرکز است.

همچنین پروتکل های ان از نوع همتا به همتا هستند و خصوصا برای موارد بانکداری و سیستم های پولی و مالی مورد استفاده قرار می گیرد. رمز ارز ریپل ارزی کاملاً مستقل است یعنی تراکنشی که می‌خواهد در این شبکه به وقوع بپیوندد به وسیله‌ی هر ارزی قبل انجام است.

این امر در راستای این هدف ریپل است که قصد دارد تا مسئله‌های بنیادی در سامانه‌ی پولی و مالی را به صورت جهانی برطرف کند. چون که تراکنش های ارزی عموماً پیچیدگی های خاص خود را دارند و همین امر سبب بالا رفتن هزینه ها و کارمزدها خواهد شد.

به همین علت هم هست که بانک ها می‌بایست همواره مبلغ بالایی نقدینگی در اختیار داشته باشند و در اصطلاح حرفه ای آن آن ها می‌بایست حتماً حساب‌هایی از نوع Nostro داشته باشند که در کشورهای مقصد وجود دارند.

قیمت روز و لحظه ای ارز دیجیتال ریپل

xrp
xrp

XRP (XRP)

قیمت
ریال 21,308

برای مشاهده‌ی لیست کامل قیمت روز کریپتوکارنسی‌ها، می‌توانید به صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال مراجعه نمایید.

آشنایی با ارز دیجیتال ریپل

همانطور که حتما می‌دانید ریپل یکی از رمز ارزهایی است که بنیانگذار آن شرکتی به همین نام بوده و به وسیله‌ی آن عرضه شده است. برای بار اول تکنولوژی ریپل در سال دو هزار و دوازده به وسیله‌ی آقایان کریس لارسن و جد مک کلب مورد استفاده قرار گرفت. چیزی که در مورد این رمزارز از جذابیت بالایی برخوردار است این است که این ارز یک ارز کاملاً مستقل محسوب می‌شود.

ارز دیجیتال ریپل را می‌توان به نوعی سومین ارز برتر دنیای کریپتو کارنسی به شمار آورد و نکته‌ی مهم این است که XRP در حال حاضر فقط بر روی تک محصول از این شرکت یعنی فقط ایکس رپید (xRapid) قابل استفاده است. ارز دیجیتال ریپل قابلیت ماین کردن ندارد. از این ارز صد میلیارد واحد موجود است که در سال 2013 به صدور رسیدند.

از این صد میلیارد توکن چیزی در حدود بیست میلیارد واحد آن به بنیانگذاران و توسعه دهندگان این رمزارز رسید و مابقی آن یعنی هشتاد میلیارد توکن باقی مانده را به شکل سپرده آن هم از نوع نامتمرکز سپرده گذاری نمودند تا بتوانند به صورت آهسته و پیوسته آن را وارد بازار کریپتوکارنسی کنند.

این تزریق به صورت ماهانه بوده و هر ماه تقریباً یک میلیارد واحد از این توکن به بازار رمز ارزها وارد می‌شود و قابل معامله می‌گردد. این رمزارز بر روی یک Distributed Ledger یا همان دفتر کل توزیع شده فرستاده می‌شود که آن را با نام XRP Ledger یا همان لجر ایکس آر پی می‌شناسند. نودهایی که در این لجر قرار گرفته اند می‌توانند کلیه‌ی تراکنش‌هایی را بر بستر این ارز دیجیتال صورت می‌پذیرند به تایید برسانند.

معرفی ارز دیجیتال ریپل (Ripple) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ریپل (Ripple)

مزیت های موجود برای رمزارز ریپل یا همان XRP

کلیه‌ی ارزهای دیجیتالی که مورد بهره برداری قرار می‌گیرند مزیت ها و معایبی برای خود دارند. مزیت هایی که عموماً برای ارز دیجیتال XRP یا همان ریپل بیان می‌شوند به شرح زیر هستند:

1. تراکنش هایی که بر پایه ی این ارز دیجیتال به انجام می‌رسند به شدت سریع هستند و با سرعتی فوق العاده انجام می‌شوند. به طوری که در حال حاضر برای این که هر یک تراکنش در بستر این رمز ارز به تکامل برسد تنها و تنها چهار ثانیه زمان لازم است.

2. مزیت دوم آن که اگر از مزیت نخست مهمتر نباشد دارای اهمیت کمتری هم نیست بحث هزینه ها است. هزینه‌هایی که به عنوان کارمزد برای انجام تراکنش‌ها به وسیله‌ی این رمزارز پرداخت می‌شوند فوق العاده پایین و کم است. شما می‌توانید برای منتقل کردن چندین میلیون دلار کارمزدی بسیار پایین و به اندازه‌ی تنها چند دلار پرداخت کرده و ترانسفر مورد نظر را انجام دهید.

کیف پول های رمز ارز ریپل

یکی از مهم ترین مسئله هایی که در زمینه‌ی رمز ارزها مطرح می‌شود بحث کیف پول‌ها یا همان والت‌ها است. ریپل با وجود این که در دسته‌ی چند رمزارز نخست در دنیا قرار می‌گیرد اما در مقایسه با بیت کوین و حتی اتریوم والت های زیادی برای آن موجود نیست.

حتی در وب سایت آفیشال این ارز دیجیتال هم به این موضوع پرداخته نشده و از کاربران خواسته خودشان مسئولیت این امر را برعهده بگیرند. در ادامه به چند والت دارای اعتبار و خوب برای این ارز می‌پردازیم که می‌توانند به شما در انتخاب کیف پول کمک کنند. این والت ها به شرح زیر هستند:

1. والت سخت افزاری لجر (Ledger) که از همه ایمن تر است و پیشنهاد می‌شود اگر مبلغ سرمایه گذاری تان بالاست از آن استفاده کنید.

2. والت کوینومی (Coinomi)

3. والت اتمیک (atomic)

نحوه‌ی خرید و فروش ریپل (XRP)

حال به مهم ترین بخش این موضوع یعنی نحوه ی خرید و فروش این رمزارز می رسیم. با توجه به معتبر و بزرگ بودن این رمزارز اینطور می توان گفت که تقریبا همه ی صرافی ها آن را ساپورت می کنند. در صورتی که شما می خواهید از داخل ایران و به وسیله ی ریال ارز دیجیتال ریپل را خریداری کنید می بایست ابتدا صرافی های داخلی که به شکل آنلاین هستند را پیدا کنید.

دقت کنید که با توجه به این که صرافی های ایرانی محدودی ریپل را ساپورت می کنند صرافی را انتخاب کنید که حتما معتبر باشد. اما روش ساده تر این است که شما در صرافی ایرانی خود بیت کوین و یا اتریوم خریداری کنید و سپس آنها را به یک صرافی جهانی منتقل کرده و به این شکل ریپل را خریداری کنید.

برای اطلاع از صرافی هایی که ارز دیجیتال ریپل را ساپورت می کنند می توانید از سایت Coinmarketcap کمک بگیرید. این نکته ی مهم در زمینه ی صرافی در نظر داشته باشید که متاسفانه ما در تمام دنیا تحریم هستیم و لذا صرافی که انتخاب می کنید نباید در دسته ی این صرافی های تحریم کننده قرار داشته باشد.

نتیجه گیری

ارز دیجیتال ریپل را می‌توان در شمار یکی از معروف ترین رمزارزهای دنیای کریپتوکارنسی به شمار آورد. این ارز دیجیتال در پلتفرمی به همین نام عرضه شده است و از ویژگی های آن می‌توان به سرعت بالا و کارمزد کم تراکنش ها اشاره کرد.

اگر قصد دارید که وارد این حوزه بشوید و فعالیت خود را شروع کنید باید در ابتدا با صورت کامل به آموزش‌های گفته شده بپردازید و در واقع مهارت کافی را به دست بیاورید تا بتوانید فعالیت کنید. آموزش ارز دیجیتال در مشهد از طریق مجموعه پارسیان بورس می‌تواند به شما کمک کند تا بتواند به راحتی به درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازید.

معرفی ارز دیجیتال ریپل (Ripple) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از خدمات آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در شیراز استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس – مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد
5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی