oco در بایننس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

سفارش oco چیست و چگونه انجام می شود؟

معامله در بازار ارز دیجیتال پیچیده تر از یک خرید و فروش ساده است. برای اینکه معامله گر در بازار ارز دیجیتال با سفارشات خرید و فروش به هدف خود برسد چندین روش وجود دارد. البته در صرافی ارز دیجیتال سفارش oco ابزاری ساده و در عین حال قدرتمند است که به شما اجازه می دهد به شکلی تطبیق پذیرتر و ایمن تر معامله انجام دهید. این نوع  از سفارش می تواند برای محدود کردن ریسک ها، جلوگیری از کاهش سود و ورود و خروج از موقعیت های معاملاتی مفید باشد. قبل از استفاده از سفارش های oco باید مطمئن شوید که درک درستی از سفارش های استاپ لیمیت و لیمیت دارید. در ادامه به طور کامل به معرفی سفارش oco و oco در بایننس خواهیم پرداخت.

پیش از شروع، پیشنهاد می کنیم درصورتی که قصد دارید با آموزش ارز دیجیتال، به ترید حرفه ای در بازار کریپتوکارنسی بپردازید، حتما به دوره های پارسیان بورس نگاهی بیاندازید!

سفارش oco چیست؟

معامله در بازار ارز دیجیتال پیچیده تر از یک خرید و فروش ساده است. برای اینکه معامله گر در بازار ارز دیجیتال با سفارشات خرید و فروش به هدف خود برسد چندین روش وجود دارد. البته در صرافی ارز دیجیتال سفارش oco ابزاری ساده و در عین حال قدرتمند است که به شما اجازه می دهد به شکلی تطبیق پذیرتر و ایمن تر معامله انجام دهید. این نوع  از سفارش می تواند برای محدود کردن ریسک ها، جلوگیری از کاهش سود و ورود و خروج از موقعیت های معاملاتی مفید باشد. قبل از استفاده از سفارش های oco باید مطمئن شوید که درک درستی از سفارش های استاپ لیمیت و لیمیت دارید.

اگر بخواهیم oco را به روش ساده تر معرفی کنیم باید بگوییم فرایندoco  یک فرایند تریدینگ خودکار می باشد که به تریدر این امکان را می دهد که دارایی خودرو را با سود به فروش برساند و در زمان ریزش بازار کمترین ضرر را اشته باشد. oco برای تریدرهای حرفه ای مناسب است و برای استفاده از آن باید فرد بتواند بازار را با کمترین خطا تحلیل کند.

بازار ارز دیجیتال یک بازار با نوسان بالا است و قیمت ها به طور لحظه ای در حال تغییر هستند. در بازار ارز دیجیتال علاوه براین که می توان سودهای کلان داشت ضررهای جبران ناپذیری نیز می تواند داشته باشد. برای رفع چنین مشکلی یک سفارش جدید به نام oco طراحی شده است.

سفارش oco

ویژگی های سفارش oco کدامند؟

oco ترکیبی از سفارش لیمیت و استاپ لیمیت است. سفارش oco به معامله گر اجازه می دهد که دو سفارش حدضرر و محدود را همزمان تنظیم کند. سفارش oco ترکیبی از دو سفارش لیمیت آوردر و استارت لیمیت است، و این دو سفارش فقط یکی از آن ها امکان اجرا شدن را دارند.

به عبارت دیگر می توان گفت زمانی که یکی از این سفارش ها فعال شود در لیست سفارش یا دستور قرار می گیرد و سفارش دیگر لغو می شود. معامله گر در هنگام خرید می تواند هم در قیمت های بالاتر از قیمت کنونی و هم در قیمت پایین تر خرید کند. به همین صورت در زمان فروش امکان تنظیم دو سفارش فروش که یکی در قیمت بالاتر از قیمت کنونی و دیگری در قیمت پایین تر فعال می شود، وجود دارد.

برای افرادی که فرصت کافی برای رصد دائمی بازار ندارند و می خواهند ترید پرسود با کمترین ضرر داشته باشند استفاده از oco بسیار مفید می باشد.

چگونه برای معاملات خود از oco در بایننس استفاده کنیم؟

استفاده از معاملات oco در بایننس ساده می باشد. از قسمت  Stopelimit گزینه oco را انتخاب نمایید، سپس از قسمت Sell bnb که به معامله فروش مربوط می شود اقدام به ثبت معامله oco کنید.

بخش LIMIT

در بخش LIMIT تعیین می کنید که اگر قیمت BNB تا این مقدار افزایش یافت آن را با همین قیمت بفروشید. قیمت واقعی لیمیت، سفارشات توقف در آن اجرا می شود.

بخش Stoplimit

بخش Stoplimit مانند ثبت معاملات عادی است که می توان حد ضرر خود را تعیین کنید، به این صورت که در قسمت Stop مشخص می کنید که اگر قیمت تا این مقدار کاهش یافت معامله حد ضرر فعال شده و در قسمت Limit قیمت فروش را تعیین می نمایید. اگر قیمت فروش را پایین تر از حد ضرر قرار دهید، در صف فروش قرارنمی گیرید و فروشی سریع خواهید داشت. در قسمت Amount مقدار ارزی که قصد فروش آن را دارید وارد نمایید.

معامله گران ارز دیجیتال می توانند از سفارش coc برای معامله کردن در اصلاحات قیمتی و نقاط حمایت استفاده کنند. اگر معامله گر بخواهد در شکست یک سطح مقاومتی به سمت بالا یا یک سطح حمایتی به سمت پایین معامله ای را شروع یا تنظیم کند، می تواند از دو سفارش همزمان که یک Buy stop و Sell stop تشکیل شده است، استفاده کند.

oco در بایننس

چگونه با سفارشات oco در بایننس کار کنیم؟

پس از ورود به حساب بایننس باید وارد رابط کاربری Basic Exchange شوید و ناحیه ای که امکان  مبادله به شما میدهد را پیدا کنید. سپس بر روی گزینه Stop- limitorder کلیک کرده تا منو باز شود. گزینه oco را انتخاب نمایید. پس از انتخاب این گزینه رابط کاربری جدید برای معامله باز می شود. در این رابط کاربری، شما امکان ثبت سفارش Stop limit و Limit را به طور همزمان خواهید داشت. در ادامه این سفارش را توضیح خواهیم داد.

سفارش Limit

قیمت واحد

در بخش قیمت واحد باید سفارش اصلی خود را وارد کنید. که در اینجا قیمت سفارش شما انجام خواهد شد. ممکن است در برخی مواقع برای این بخش تنها price یا قیمت استفاده شود.

سفارش Stop Limit

حدضرر

در این قسمت قیمتی را باید وارد کنید که می خواهید اگر قیمت به این محدوده رسید به جای سفارش قبل سفارش بعد را فعال نمایید، که این دستور توقف نیز می گویند.

قیمت واحد

در بخش قیمت واحد، قیمتی را باید وارد نمایید که مایل هستید در صورت فعال شدن حد ضرر، معامله در آن انجام شود. به این دستور limit نیز گفته می شود.

مقدار

در این بخش مقدار دارایی که می خواهید در این سفارش به فروش برسد یا خریده شود را وارد کنید.

سفارش oco چیست

سفارش فروش با امکان oco  چگونه است؟

oco برای خرید و فروش متفاوت می باشد. تریدر باید در این سفارش چهار مولفه را مشخص کند. که این سفارش دارای stop است. کاربر در بخش Amount مقدار سفارش را وارد می کند، به طور مثال 1 بیت کوین price  قیمتی می باشد، که وارد order Book شده و به محض رسیدن قیمت بیت کوین به این قیمت تعیین شده سفارش انجام می شود.

Oco را تنظیم کنید، در بخش open orders می توانید جزئیات هر دو سفارش را بررسی نمایید. با کلیک بر روی دفتر سفارشات می توانید قیمت لیمیت اوردر را مشخص کنید. مقدار را به صورت دستی وارد نمایید و یا از گزینه های درصدی استفاده کنید. به طور مثال اگر 100 درصد را انتخاب نمایید به این معنا است که می خواهید 100 درصد سرمایه خود را به فروش برسانید. متغییر که با وارد کردن قیمت به صورت خودکار کامل می شود اما اگر آن را تغییر دهید مقدار نیز نسبت به آن تغییر خواهد کرد.

مقالات مرتبط

جمع بندی

در این مطلب در مورد سفارش ocoاز صفر تا صفر صحبت کردیم و نحوه انجام سفارش oco در بایننس را نیز آموزش دادیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. فراموش نکنید با شرکت در دوره های آموزش ارز دیجیتال در مشهد، می توانید در یک کلاس حضوری ارز دیجیتال شرکت کنید و تمامی نکات مهم در مورد ارزهای دیجیتال و ترید آنها را آموزش ببینید.

5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی