حداقل سرمایه برای ورود به بورس چقدر است؟
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

حداقل سرمایه برای ورود به بورس در سال 1401 ✔چقدر است؟

یکی از بازارهای مالی پرطرفدار در ایران بازار بورس است که در این مقاله قصد داریم راجع به حداقل سرمایه برای ورود به بورس ایران صحبت کنیم. این مبلغ در مقایسه با بازارهای جهانی مبلغ ناچیزی است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که با مبلغ خیلی کم در این بازار سرمایه‌گذاری کنید و اگر در این بازار مبتدی هستید برای کسب تجربه ضرر زیادی متحمل نشوید. این مبلغ تحت شرایطی متفاوت خواهد بود ولی در اکثر موارد یکی است که در این مقاله که جزویی از سرفصل های مهم در دوره آموزش آنلاین بورس آکادمی پارسیان بورس بشمار می آید، بیشتر به این موضوع پرداختیم.

حداقل سرمایه برای ورود به بورس چقدر است؟

بورس بازاری است که به سرمایه زیادی برای شروع نیاز ندارد. حداقل سرمایه برای ورود به بورس ایران 5 میلیون تومان است. البته این موضوع در خصوص عرضه اولیه صدق نمی‌کند. زمانی که یک عرضه اولیه منتشر می‌شود بسته به بزرگ یا کوچک بودن شرکت میزان این عرضه اولیه متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال در این مبلغ ممکن است برای برخی از عرضه اولیه‌ها در حد پنجاه هزار تومان باشد و در برخی دیگر در حد سه میلیون تومان باشد.

در بورس ایران موضوع حداقل سرمایه به جز عرضه اولیه در رابطه با صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک نیز متفاوت است. میزان این هزینه به امید نامه شرکت مربوط است که این میزان می‌تواند بسته به میزانی که در امید نامه درج شده است؛ متفاوت باشد. به طور خلاصه به جز عرضه اولیه‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری حداقل سرمایه برای ورود به بورس ایران 5 میلیون تومان است.

حتما بخوانید:

آموزش خرید خودرو از بورس کالا

دوره جامع آموزش بورس در مشهد

سود و ضرر در بورس به چه صورت است؟

سود و ضرر در بورس به چه صورت است؟

سود و ضرر در بورس به‌صورت درصد نمایش داده می‌شود. البته در این بازار محدودیت نوسان 5 درصد وجود دارد یعنی شما در هر روز بیشتر از 5 درصد سود یا 5 درصد ضرر متحمل نمی‌شوید. برای مثال اگر سرمایه شما در یک سهم یک میلیون تومان باشد شما نهایت در یک روز می‌توانید پنجاه هزار تومان سود یا ضرر کنید و اگر سرمایه شما بیشتر باشد میزان سود و ضرر شما هم بیشتر خواهد شد.

برخی این تصور را دارند که میزان سودی که یک شخص با سرمایه زیاد از یک سهم دریافت می‌کند خیلی بیشتر از شخص دیگر با سرمایه کمتر است. اما این‌طور نیست و میزان سود این دو سرمایه‌گذار به درصد به یک اندازه است. حتی اگر حداقل سرمایه برای ورود به بورس ایران را به همراه داشته باشید سود شما با دیگر سرمایه‌گذاران یکی است زیرا درصد سود شما مشابه است.

اهمیت آموزش قبل از ورود به بورس

اهمیت آموزش قبل از ورود به بورس

قبل از ورود به بورس یا هر بازار مالی دیگر کسب دانش ضروری است. معامله بدون دانش همانند قمار می‌ماند و ضررهای کلانی به سرمایه‌گذاران وارد می‌کند. اگرچه در بازار بورس ایران محدودیت نوسان وجود دارد اما سرمایه‌گذاری در طولانی مدت و صف‌های خرید و فروش باعث ضرر کلان می‌شوند.

پس قبل از ورود به بازار بورس ایران باید راجع به تحلیل تکنیکال و بنیادی (فاندامنتال) و تابلوخوانی اطلاعات کسب کنیم. برای افراد مبتدی توصیه می‌شود با حداقل سرمایه برای ورود به بورس ایران به این بازار وارد شوند تا سرمایه زیادی حین کسب تجربه از دست ندهند.

همیشه باید بخشی از سرمایه که نگرانی راجع به آن ندارید؛ وارد بورس یا هر بازار مالی دیگر کنید. زیرا ممکن است این پول طی شرایط بازار ارزش خود را از دست بدهد. به همین علت توصیه می‌شود کل سرمایه خود را وارد بازار مالی نکنید مخصوصاً زمانی که مبتدی هستید. پس از یادگیری و کسب دانش می‌توان سرمایه بیشتری وارد این بازار کرد. مهارت کسب درآمد در بورس با تمرین و تکرار به دست می‌‎آید و بهتر است این مهارت را با سرمایه اندک کسب کنید که ضرر مالی شما در حین یادگیری زیاد نباشد.

اگر قصد سرمایه‌گذاری طولانی مدت بر روی سهمی دارید بهتر است تحلیل بنیادی را یاد بگیرید زیرا این نوع تحلیل شما را با چهره واقعی یک سهم روبه‌رو می‌کند. شما با استفاده از این نوع تحلیل قادر خواهید بود روند توسعه یک شرکت را پیش‌بینی کنید. برای تحلیل کوتاه‌مدت یک سهم می‌توان از تحلیل تکنیکال استفاده کرد و با استفاده از نمودار تغییرات قیمت در طول زمان، قیمت آینده را تخمین زد. پس داشتن دانش برای کسب سود در این بازار ضروری است و برای کسب تجربه در این تحلیل‌ها می‌توان با حداقل سرمایه برای ورود به بورس ایران شروع کرد.

تشریح تغییرات در بازار پایه

تشریح تغییرات در بازار پایه

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران در تشریح تغییرات اخیر بازار پایه نیز اظهار کرد:

در ریزساختارهای معاملاتی این بازار تغییراتی رخ ‌داده به این ترتیب که کف ریالی حجم‌ مبنا تغییر کرده اما فرمول آن تغییری نکرده است و فقط حجم ‌مبنا برای تابلوهای رنگی این بازار دو برابر شده است، همچنین کف معاملات برخط نیز از500 هزار تومان به 5 میلیون تومان افزایش‌یافته است.

حق‌وردی با یادآوری حذف الزام بازارگردانی شرکت‌های بازار پایه گفت: البته برخی شرکت‌ها ملزم به بازارگردانی هستند که فهرست آن‌ها طی هفته‌های آینده منتشر خواهد شد.

فرابورس ورود به بازار پایه را ممنوع نکرده است

فرابورس ورود به بازار پایه را ممنوع نکرده است

حق‌وردی با تأکید بر اینکه ما سرمایه‌گذار را برای ورود به بازار پایه ممنوع نمی‌کنیم، گفت:

سرمایه‌گذاری که تمایل به خرید در بازار پایه در رقم‌های کمتر از 5 میلیون تومان دارد، می‌تواند باید از مسیر کارگزاری وارد شود. کارگزار نیز وظیفه دارد که در خصوص تصمیم معاملاتی سرمایه‌گذار هشدارهای لازم را بدهد.

او با اشاره به اینکه تغییرات در بازار پایه ممتد نبوده و در یک مقطع چند تغییر ایجاد شده است، افزود: به‌موجب قانون تابه‌حال اخراج از بازار پایه نداشتیم، رنگ‌بندی در این بازار هم به دلیل افشای اطلاعات و نوع شرکت است.

معرفی دوره‌های آموزش حضوری و آنلاین بورس آکادمی پارسیان بورس

آکادمی پارسیان بورس مشهد دوره‌های آموزش بورس  را خدمت شما علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. شما با فراگیری این آموزش‌ها که به صورت حضوری (آموزش بورس) و آنلاین  خدمت شما ارائه می‌شود؛ می‌توانید به راحتی و با در اختیار داشتن دانش کافی در بورس ایران سرمایه‌گذاری کنید. در این دوره ها شما صفر تا صد سرمایه گذار ی در بازار بورس را آموزش خواهید دید. ابتدا با حداقل سرمایه مورد نیاز برای ورود به بورس شروع کنید و با بهره‌گیری از دانش‌هایی که آموخته‌اید، به‌مرور تجربه خود را افزایش دهید.

نتیجه گیری

در این مطلب به‌طورکامل در مورد حداقل سرمایه مورد نیاز برای ورود به بورس صحبت کردیم. همانطور که خواندید، این مبلغ بسیار ناچیز می‌باشد و شما با کمترین سرمایه ممکن می‌توانید وارد بازار بورس شده و معاملات خود را آغاز کنید.

4/5 - (4 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی