آشنایی با ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) + قیمت لحظه ای
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آشنایی با ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) + قیمت لحظه ای

قیمت لحظه ای اتریوم

ethereum
ethereum

Ethereum (ETH)

قیمت
ریال 126,420,050

شما می‌توانید از طریق صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال در وب‌سایت پارسیان بورس، قیمت تمام رمزارزها را در لحظه مشاهده کنید.

آیا می‌توانید در ذهن خود جهانی را متصور شوید که کاملاً نامتمرکز باشد؟ یعنی کلیه‌ی معاملات مردم آن دنیا، قراردادهایی که به ثبت می‌رسانند، خدمات پولی و غیر پولی که از آن بهره مند می‌شوند و سایر کارهایی از این دست در یک بستر نامتمرکز انجام می‌شود و دیگر خبری از واسطه‌های متقلب و شیاد نیست. چرا که اصلا دیگر نیازی به این واسطه‌ها نیست. سامانه‌هایی که خود مردم آن‌ها را تحت کنترل دارند و غیر قابل توقف و تداخل هستند. ارز دیجیتال اتریوم را می ‌پاسخی به همه ‌ی این نیازها به شمار آورد که در صدد اجرایی کردن همه‌ی این موارد است. در این مطلب قصد داریم تا مفصلا به ارز دیجیتال اتریوم پرداخته و درمورد آن صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

آشنایی با ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
اتریوم

ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) چیست؟

اگر بخواهیم یک تعریف خیلی ساده از ارز دیجیتال اتریوم بیان کنیم می‌توان به این شکل گفت که اتریوم یک پلتفرم است که بر پایه‌ی تکنولوژی بلاک چین بنا نهاده شده است. کارایی این پلتفرم هم این است که می‌توان خیلی راحت از آن برای اجرایی کردن برنامه‌های کامپیوتری که از نوع غیر متمرکز هستند استفاده نمود. ممکن است این پرسش برای شما مطرح شود که مقصود از غیرمتمرکز بودن این پلتفرم چیست؟ مقصود از این امر این است که سامانه‌ی اتریوم به خودی خود برای فرد مشخص و منحصر بفردی به شمار نمی‌آید و حتی فرد و یا افراد معینی آن را تحت کنترل خود ندارند. هر فردی می‌تواند این شبکه را برای خود در اختیار داشته باشد و هر فردی می‌تواند خیلی راحت قسمتی از کارهای کنترلی در این پلتفرم را برعهده بگیرد.

این ساختار کمک می‌کند که هر برنامه‌ای که بر پایه‌ی آن اجرایی می‌شود دیگر به هیچ عنوان متوقف نشده و در عین حال هم غیرقابل دستکاری کردن باشد. چرا که پلتفرم اتریوم علاوه بر اینکه توزیع شده است نامتمرکز هم می‌باشد و به همین علت می‌تواند مزیت‌های ذکر شده در بالا را برای یک برنامه به ارمغان بیاورد. اگر بخواهیم در مورد آنچه که خود وب سایت رسمی این پروژه در مورد آن گفته است سخن بگوییم اینطور می‌توان گفت که: اتریوم را می‌توان یک زیرساخت به شمار آورد که به صورت غیرمتمرکز کار می‌کند و در آن می توان کلیه‌ی قراردادهایی را که از انواع هوشمند هستند اجرایی کرد. این پروژه غیر قابل توقف بوده و در عین حال شخص سوم یا واسطی نمی‌تواند در آن دخالت کرده و یا به تقلب بپردازد.

آشنایی با ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ارز دیجیتال اتریوم

هدف از بستر ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) چیست؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در مورد ارزهای دیجیتال مطرح می‌شود این است که هدف از اجرایی کردن و راه اندازی آن‌ها چیست؟ توسعه دهنده‌ی اصلی اتریوم که جوزف لوبین (Joseph Lubin) نام دارد در این باره اینطور بیان می کند که: اتریوم را به وجود آوردیم تا در کلیه‌ی مراتب زندگی دیگر هیچ نیازی به بانک‌ها، شرکت‌ها و یا هر شرکت واسط یا شخص ثالثی نداشته باشیم و تنها خودمان را برای انجام هر کاری در اختیار داشته باشیم و بس.

همانطور که می‌دانید در سال 2008 بود که ساتوشی ناکاموتو ارز دیجیتال بیت کوین را به صورت عمومی معرفی و عرضه نمود. این ارز دیجیتال و بستری که بر روی آن فعالیت داشت نخستین زیرساخت مالی بود که کاملا غیرمتمرکز بوده و در عین حال رمزگذاری شده و توزیع شده است. این ارز دیجیتال به وسیله‌ی یک بلاک چین قادر است تا این کارها را به انجام برساند. به وسیله‌ی بلاک چین فعالیت‌های پولی به جای آنکه بر بستر سرورهای سانترال و یا خود بانک ها انجام شوند بر روی کامپیوترهایی که در کل دنیا وجود دارند انجام شده و کاملا غیر وابسته به هر شرکت یا دولت و یا شخص ثالثی است.

حال اتریوم در این راه سعی کرده پیشرفته تر عمل کند و علاوه بر همه‌ی موارد بالا امکان اجرایی کردن انواع مختلف قراردادهایی را که از نوع هوشمند هستند را هم به وجود آورده است. این کار کمک کرده است علاوه بر فعالیت‌های مالی بتوان بر روی کارهای دیگر و بقیه‌ی پروسه‌هایی که از نوع نامتمرکز هستند هم فعالیت داشته باشیم.

آشنایی با ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
رمز ارز

شرح فعالیت‌های ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) و بنیانگذار آن

وایت‌پیپر ارز دیجیتال اتریوم در سال 2013 به صورت عمومی به وسیله‌ی توسعه‌ی دهنده‌ی اصلی آن عرضه شد و در سال 2015 هم این پلتفرم به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نمود. این فرد که ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) نام داشت جوانی با ملیت  کانادایی-روسی بود که ایده‌ی اصلی این کار را ارائه کرده بود. بوترین بیان کرده است ایده‌ی اولیه‌ی ارز دیجیتال اتریوم را از بیت کوین گرفته و طرح نامتمرکز بودن هر چیزی که وجود دارد را از ارز دیجیتال و پروژه‌ی آن ایده گرفته است. اما حتما می‌پرسید مقصود از این غیرمتمرکز بودن چیست؟ برای درک بهتر برنامه‌های کاربردی نظیر تلگرام و اینستاگرام و غیره را در نظر بگیرید. این برنامه‌ها همه برای پیام رسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی یک نکته‌ی مهم راجع به آن‌ها وجود دارد و آن هم این است که آن‌ها کاملا متمرکز هستند.

یعنی این برنامه‌ها سیاست های اجرایی دارند که بر اساس آن‌ها اگر هر اتفاقی خلاف این سیاست‌ها بیفتد می‌توانند دسترسی‌ها را محدود کنن، مطالب خلاف آن پروتکل‌ها را بفروشند و یا حتی گاها قادر هستند تا دیتاهای کاربران خود را که کاملا شخصی هستند را در معرض فروش بگذارند. هدف ارز دیجیتال اتریوم این است که برای نمونه شبکه‌ی اجتماعی را به وجود بیاورد که چنین مشخصاتی نداشته باشد. یعنی یک نهاد کنترل کننده وجود ندارد و خود افرادی که در این برنامه‌ی کاربردی حساب کاربری دارند این برنامه را کنترل می‌کنند.

آشنایی با ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ارز های دیجیتالی

کاربردهای شبکه‌ی مبتنی بر اتریوم (Ethereum) چیست؟

شبکه‌ها و یا پلتفرم‌هایی که به صورت غیر متمرکز مشغول به انجام کار هستند مزیت‌های بسیاری داشته و همین امر سبب می‌شود تا کاربردهای متعددی داشته باشند. یکی از کاربردهای این فضای غیرمتمرکز این است که می‌توان به کمک آن انتخاباتی برگزار کرد که در عین اینکه کاملا آزاد است شفاف بوده و نمی‌توان در آن تقلب کرد. البته نکته‌ی مهم این است که زیرساخت‌ها برای انجام چنین فعالیتی آماده باشند و شرایط برای آنها مهیا باشد. از جمله‌ی سایر خدمات و کاربردهایی که می‌توان به وسیله‌ی شبکه‌ی موجود برای ارز دیجیتال اتریوم پیاده سازی کرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. انجام انواع مختلف پرداخت‌ها

2. انجام کارهای بیمه‌ای

3. انجام کارهای مختلف رای گیری

4. کارهای مربوط به بانکداری

5. پروسه‌های وام دهی

6. و بسیاری مواردی از این دست

معرفی ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum)

همانطور که گفتیم اتریوم یک شبکه ی غیرمتمرکز است که در بستری به همین نام مشغول به انجام کار است. ارز دیجیتال اتریوم که در این شبکه مشغول به انجام فعالیت است اتر نام داشته و آن را با نماد اختصاری ETH به نمایش می‌گذارند. اتر را به عنوان واحد پول این پلتفرم معرفی کرده‌اند که از آن برای پرداخت کردن کلیه‌ی هزینه‌ها و نیز کارمزدهای کارهایی که تحت این شبکه انجام می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه هرقدر که محبوبیت و مورد قبول بودن شبکه‌ی اتریوم بیشتر شود ارز دیجیتال ان یا همان اتر هم به لحاظ تئوریک ارزش بیشتری خواهد داشت.

البته خوب است بدانید که در عرف ارز دیجیتال این بستر را همان اتریوم می‌نامند ولی از نظر اصولی نام آن همان اتر است. پس اگر جایی این موضوع را شنیدید که خرید اتریوم یا تحلیلی تکنیکال اتریوم و یا سایر مواردی از این دست آگاه باشید که مقصود همان اتر است.

آشنایی با ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
اتر

آینده و خرید اتر (Ethereum)

افراد بسیاری این ارز را با آینده‌ای خوب و روشن پیش‌بینی می کنند و به شدت به آینده و بنیاد این ارز دیجیتال امیدوار هستند. لذا تصمیم می‌گیرند تا بر روی آن سرمایه‌گذاری کنند. به طور کلی دو نوع سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال قابل انجام است: نخست سرمایه گذاری بلند‌مدت که به آن هولد کردن هم گفته می‌شود و شما یک ارز دیجیتال مانند ارز دیجیتال اتریوم را برای یک دوره‌ی چند ساله خریداری می‌کنید و آن را نگهداری می‌کنید تا بازدهی خوبی نصیبتان شود. روش دیگر هم ترید کردن یا خرید و فروش کوتاه مدتی است که شما از نوسان‌هایی که این ارز دیجیتال می‌کند بهره گرفته و پوزیشن بای و یا سل می‌گیرید. از جمله کیف پول و یا والت‌های معتبر برای این ارز دیجیتال می‌توان به تراست والت، مای اتروالت، متامسک، اتمیک، لجر و ترزور اشاره کرد.

آشنایی با ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
صرافی ارز دیجیتال

نتیجه گیری

یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین ارزهای دیجیتالی که در کنار بیت کوین نام آن مطرح است ارز دیجیتال اتریوم است. این ارز دیجیتال بر روی بلاک چینی به همین نام مشغول به فعالیت بوده و برای پرداخت‌ها و یا دریافت کارمزد و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر قصد دارید که وارد این حوزه بشوید و فعالیت خود را شروع کنید باید در ابتدا با صورت کامل به آموزش‌های گفته شده بپردازید و در واقع مهارت کافی را به دست بیاورید تا بتوانید فعالیت کنید. آموزش ارز دیجیتال در مشهد از طریق مجموعه پارسیان بورس می‌تواند به شما کمک کند تا بتواند به راحتی به درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازید.

آشنایی با ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های جامع حضوری، از خدمات آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در اصفهان استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس–مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد
  • ما در سری مقالات معرفی ارز دیجیتال، به‌طورکامل ارزهای دیجیتال مختلف را بررسی کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی