بیت کوین، جایگزینی برای طلا و مسکن
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آیا بیت کوین جایگزین مناسبی برای طلا و مسکن هست؟

بیت کوین یا طلا یا مسکن؟ معمولاً یکی از انتخاب‌های افراد برای سرمایه‌گذاری‌های غیر نقدی همیشه طلا و فلزات گران‌بها بوده است. البته در کنار طلا در کشور خودمان مسکن و زمین هم سرمایه‌گذاری‌های مطمئنی به شمار می‌آیند. اما این روزها که تب تکنولوژی و ارزهای دیجیتال داغ است عده‌ی زیادی به سراغ بیت کوین رفته و آن را به عنوان منبعی برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا بیت کوین جایگزین مناسبی برای طلا و مسکن هست یا خیر؟ در ادامه‌ی این نوشتار با ما باشید تا به بررسی این موضوع پرداخته و ببینیم آیا می‌توان این رمزارز محبوب را به عنوان یک آلترناتیو مطمئن برای طلا و مسکن انتخاب نمود یا خیر؟

بیت کوین چیست؟

ارز دیجیتال چیست؟

رابطه‌ی ارزش طلا و ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین از نظر ارزشی

عموماً طلا یک سرمایه‌گذاری مطمئن بلندمدت محسوب می‌شود که علت این امر هم بیشتر این است که هنگامی با نوسان‌های اقتصادی مواجه می‌شویم و ارزش پول روز به روز در حال کاهش است طلا از نظر ارزشی رشد پیدا می‌کند و می‌تواند سرمایه‌های ما را برایمان حفظ کند و همچون یک سپر محافظ برای آنها عمل کند. هر وقت که سرمایه‌گذاران و فعالان بازارهای کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال و غیره حس بی اعتمادی به این بازارها پیدا می‌کنند و قیمت آن‌ها به نوعی روندی رو به ریزش و نزول می‌گیرد در مقابل طلا با رشد چشمگیری مواجه می‌شود. البته این موضوع دو طرفه بوده و زمانی هم که ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین در وضعیت خوبی باشند و در فاز رشد و صعود قرار بگیرند متقابلا طلاً وضعیتی نزولی و ریزشی خواهد داشت.

آیا بیت کوین جایگزین مناسبی برای طلا و مسکن هست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
بیت کوین یا طلا

مقابله ی طلا و بیت کوین: کدام یک برنده می شود؟ (بیت کوین یا طلا؟)

سال‌های سال است که اولین انتخاب هر فرد برای انجام سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت چیزی به غیر از طلا نمی‌تواند باشد. این سرمایه گذاری همانند یک مامن امن آسودگی خاطر را برای سرمایه‌گذاران خود فراهم می‌آورد. در مقابل ارز دیجیتال مورد بحثمان وجود دارد که سابقه اش به هیچ عنوان حتی یارای مقابله با طلا را هم ندارد.

این کریپتوکارنسی یک روش سرمایه‌گذاری جدید است که عمری به اندازه‌ی تنها یک دهه دارد. سرمایه‌ی موجود برای این ارز دیجیتال را در حال حاضر می توان چیزی در حدود چهارصد و چهل و دو میلیارد دلار تخمین زد در حالی که ارزش طلایی که در بازار موجود است چیزی نزدیک به یازده تریلیون دلار است. پس تا اینجا طلا برنده‌ی این مقایسه بوده است. اما اجازه بدهید این دو منبع سرمایه‌گذاری را از نظر رشدی که در سال 2020 داشته‌اند و درآمدی که در این سال کسب کرده اند مورد بررسی قرار دهیم. قطعا اینجا دیگر ورق برمی‌گردد: بیت کوین با رشد سیصد درصدی خود برنده ی بلامنازع در برابر طلایی است که تنها بیست و سه درصد رشد و پیشرفت داشته باشد.

در حال حاضر هنوز نمی‌توان این رمزارز را به عنوان یک جایگزین قطعی برای سرمایه‌گذاری‌های نظیر طلا و یا مسکن به شمار آورد چرا که هنوز خیلی از دولت‌ها و کشورها اصلاً آن را قبول نداشته و به رسمیت نمی‌شناسند. اما قطعاً با پیشرفتی که اینترنت و دنیای دیجیتال دارد و همچنین سرعت بالایی که این پیشرفت دارد قطعاً در آینده یکی از وجهه های مهم دنیای ما ارزهای دیجیتال خواهد بود.

آیا بیت کوین جایگزین مناسبی برای طلا و مسکن هست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
بیت کوین یا طلا ؟

آیا می‌توان بیت کوین را به عنوان یک جایگزین امن سرمایه‌گذاری معرفی نمود؟

به طور کلی شاید بتوان این را یک رسم قدیمی به شمار آورد که هنگامی که مولفه های اقتصادی با مشکل روبرو شده و سر به نزول برمی دارد خیلی از سرمایه‌گذاران طلا و مسکن را که به نوعی عینی و قابل لمس هستند ترجیح داده و وارد آن بازارها می‌شوند. اما اگر امروزه و در حال حاضر کمی به خبرها دقت کرده‌باشید متوجه محبوبیت ارزهای دیجیتال و خصوصا بیت کوین خواهید شد.

این ارز دیجیتال توانست با رشد بی نظیر و فوق العاده ای که در طی مدت زمان بسیار کوتاهی به دست آورد محبوب بسیاری از هولدرها و حتی بعضا تریدرها شود و به همین علت هم صحبت از آن در محافل شدت گرفت. خیلی از افراد حتی افرادی که در این بازارهای مالی هیچ فعالیتی نداشتند تصمیم گرفتند وارد این عرصه شوند و خود را از این سودها بی بهره نگذارند. همین امر سبب شده است تا با توجه به این روند رو به رشد محبوبیت ارزهای دیجیتال بعضی از اقتصاددانان به این نظریه بپردازند که این امکان وجود دارد که روزی این ارزهای دیجیتال بتوانند جای طلا و مسکن را برای سرمایه‌گذاری گرفته و به یک سرمایه‌گذاری ایمن تبدیل شوند.

وضعیت بیت کوین در حال حاضر در دنیا

یکی از عامل هایی که تا حدودی سبب شده است قیمت این کریپتوکارنسی محبوب و معروف افزایش پیدا کند و این افزایش حتی به صورت جهانی اعمال شود این است که امکان انجام معاملات آن در بازار فیوچرز و  یا همان آتی در شهر شیکاگو به وجود آمده و شروع شده است. لذا همین امر سبب شده تا قیمت این رمزارز باز هم گارد صعودی به خود گرفته و در وضعیت خوبی قرار داشته باشد.

هرچند هنوز خیلی از کشورها هستند که کلیه ی مبادلات و معاملات انجام شده در این زمینه را قبول نداشته و آن را تحت هیچ شرایطی به رسمیت نخواهند شناخت. حتی برخی از سیاستمداران این ارز دیجیتال را یک نوع سفته بازی به شمار می آورند و آن را فاقد ارزش ذاتی به شمار می آورند. اما یکی از موسسه های مالی معتبر دنیا به نام جی پی مورگان به این موضوع اعتقاد دارد می توان بیت کوین را یک سرمایه‌گذاری امن به شمار آورد که حتی قادر است به عنوان جایگزینی مناسب برای سایر بازارهای سرمایه‌گذاری نظیر طلا و یا مسکن به شمار بیاید.

آیا بیت کوین جایگزین مناسبی برای طلا و مسکن هست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
بیت کوین یا طلا ؟

شباهت بیت کوین و طلا از منظر سرمایه‌گذاری

برای این که به پرسش ابتدایی که در اول این نوشتار مطرح شد پاسخ دهیم لازم است تا با شباهت هایی که هر دوی این سرمایه‌گذاری‌ها با یکدیگر دارند آشنا شویم و سپس ببینیم که آیا می شود این ارز دیجیتال را جایگزینی برای طلا و مسکن محسوب نمود یا خیر؟

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین شباهت هایی که برای این رمزارز محبوب و طلا بر می‌شمارند این است که هر زمان که اوضاع اقتصاد و سایر بازارهای مالی به هم بریزد و آنها در وضعیت خوبی قرار نداشته باشند واکنشی که این دو نشان می‌دهند دقیقاً در خلاف جهت بازارهای مالی بوده و رو به پیشرفت هستند. همچون طلا، بیت کوین هم در روند نزولی بازارهای مالی و نوسانات اقتصادی که بسیار شدید هستند روند صعودی به خود گرفته، رشد کرده و افزایش قیمت را تجربه می‌کنند.

طلا عموماً وقتی اوضاع جهان رو به بی‌ثباتی می‌رود و تنش های سیاسی میان کشورها به وجود می‌آید یا دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی در این زمینه‌ها به وجود می‌آید سیر صعودی به خود گرفته و میزان تقاضا برای آن شدت می‌گیرد. در مقابل کریپتوکارنسی معروف یعنی همین بیت کوین هم هر وقت ارزهای بین المللی ترند نزولی به خود بگیرند برخلاف جهت بازار حرکت کرده و قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

در نهایت بیت کوین یا طلا؟ مسئله این است!

با توجه به آنالیزهای انجام شده و تخمین‌هایی که برای قیمت طلا می‌زنند احتمال این که این فلز ارزشمند در سه الی پنج سال آینده به رشدی سه الی پنج برابری برسد دور از ذهن نیست. در حالی که چیزی که فعالان بازار ارزهای دیجیتال یا همان کریپتوکارنسی به آن معتقد هستند این است که این ارز در سه الی پنج سال آینده قابلیت این را دارد که به حوالی یک میلیون دلار هم برسد.

درست است که در جوامع ما به دنیای دیجیتال برای سرمایه گذاری‌های بلند خیلی اعتماد وجود ندارد اما با توجه به محدود بودن منبع این ارز دیجیتال می‌توان آن را به نوعی یک منبع طلا اما به صورت دیجیتالی به شمار آورد. حتی برخی از بانک‌ها و سرمایه گذارهای بزرگ در این زمینه اقدام به فعالیت می‌کنند و پی به ارزشمندی این رمزارز محبوب برده‌اند. شاید بتوان اینطور گفت که طلای قرن بیست و یکم و عصر دیجیتال چیزی نیست جز این ارز دیجیتال یعنی بیت کوین.

درست است که این کریپتو کارنسی می‌تواند سود فوق العاده‌ای نصیب شما کند اما در مقابل ضررهایی هم که برای آن وجود دارند چشمگیر است. پس بهترین کار این است افرادی که به قصد خرید و فروش یا اصطلاحاً همان ترید وارد این بازار می‌شوند اطلاعات دقیقی در مورد نحوه‌ی آنالیز آن، مدیریت سرمایه، مدیریت ریسک و ضرر و سود داشته باشند و با آگاهی کامل قدم در این راه بگذارند.

بهترین دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد

آیا بیت کوین جایگزین مناسبی برای طلا و مسکن هست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
بیت کوین یا طلا ؟

نتیجه گیری

یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال که عملکرد فوق العاده‌ای در سال 2020 از خود به نمایش گذاشته است بیت کوین است. در این مطلب این رمزارز را با طلا و مسکن مقایسه کردیم تا ببینیم آیا می‌توان آن را جایگزین این سرمایه گذاری ها نمود یا خیر. در آخر نظر شما در این باره چیست؟ بیت کوین یا طلا ؟

اگر قصد دارید که وارد این حوزه بشوید و فعالیت خود را شروع کنید باید در ابتدا با صورت کامل به آموزش‌های گفته شده بپردازید و در واقع مهارت کافی را به دست بیاورید تا بتوانید فعالیت کنید. آموزش ارز دیجیتال در مشهد از طریق مجموعه پارسیان بورس می‌تواند به شما کمک کند تا بتواند به راحتی به درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازید.

بیت کوین یا طلا ؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از خدمات آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در اصفهان استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس – مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد
5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی