آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال – الگوهای قیمتی (الماس) – هفت الگوی کلاسیک در بازارهای سرمایه شناسایی شده که به دلیل استفاده زیاد کاربران از آن‌ها از اعتبار بالایی برخوردار هستند، این الگوها در بازار سرمایه به‌راحتی قابل‌تشخیص هستند، ولی لازمه آن شناخت درست و صحیح الگوها است. همچنین این الگوها در تایم فریم‌های(دوره‌های زمانی) مختلفی تشکیل می‌شوند. از بسیاری جهات، الگوهای قیمتی را می‌توان نوع پیچیده‌تری از خطوط روند به شمار آورد. مهم است که قبل از ادامه مبحث الگوهای قیمتی، ابتدا مفاهیمی مانند حمایت و مقاومت، خطوط روند و سایر مفاهیم ابتدایی تحلیل تکنیکال را یاد بگیرید ، برای یادگیری مباحث یاد شده می توانید مقالات قبلی آموزش تحلیل تکنیکال که توسط آکادمی تخصصی پارسیان بورس تهیه و گردآوری شده است را مطالعه کنید :

همچنین پس از این‌که همه این مباحث را مطالعه کردید، پیشنهاد می‌کنیم برای تبدیل شدن به یک تحلیل‌گر حرفه‌ای تکنیکال، در دوره آموزش صفر تا صد پرایس اکشن که توسط آکادمی پارسیان بورس تهیه و تدوین شده است، شرکت کنید. به کمک پرایس اکشن می‌توان در تمام بازارهای مالی تحلیل‌های درست و دقیقی انجام داد و همانطور که می‌دانید، طبق نظر تمام تکنیکالیست‌ها، پرایس اکشن یکی از بهترین شیوه‌های تحلیل تکنیکال است.

انواع الگوهای قیمتی

الگوهای قیمت به طور کلی به دو نوع ادامه دهنده و بازگشتی تقسیم می‌شوند

  • الگوهای بازگشتی : پس از این الگوها تغییر روند رخ می دهد
  • الگوهای ادامه دهنده : پس از این الگوها نمودار به روند خود ادامه می دهد

حتما بخوانید :

قسمت های قبلی آموزش الگوهای قیمتی :

در این مطلب به بررسی مفصل الگو الماس می‌پردازیم و در مقالات بعدی به بررسی کامل دیگر الگوهای قیمتی نیز می پردازیم.

آموزش الگوی الماس در تحلیل تکنیکال

“پدیدار شدن الگوی الماس در نمودار تائیدی است بر تغییر مسیر روند”

این الگو برگشتی بوده و اگر سهم در روند صعودی وارد این الگو شود، نزولی می‌شود و این الگو به‌صورت برعكس نیز صادق است.

ساختار

این الگو از چهار خط روند کوتاه، دو خط حمایت در پایین و دو خط مقاومت در بالا تشکیل شده است که خط های حمایت، آخرین کف های قیمتی و خط های مقاومت، آخرین سقف های قیمتی را بهم وصل می کنند؛ در نتیجه، شکلی شبیه به لوزی یا الماس شکل می گیرد که نوسانات قیمت ها را در ابتدا به شکل پهن و سپس باریک در خود جای می دهد.

تفسیر

به محض اینکه خط حمایت در سمت راست الگو شکسته شود (احتمال انحراف معین وجود دارد)، می توان نتیجه گرفت که مسیر روند به شکل نزولی تغییر کرده و یک سیگنال فروش (Sell Signal) ایجاد شده است.

قیمت هدف

قیمت معمولاً پس از شکل گیری الگوی لوزی افت پیدا می کند و این افت حداقل تا سطح هدف اش ادامه میابد که طبق فرمول زیر قابل محاسبه است:

T = BP – H

در این فرمول:

T – برابر است با سطح هدف (Target)

BP – برابر است با نقطۀ عبور قیمت از خط حمایت سمت راست

H – برابر است با ارتفاع الگو (فاصلۀ بین کف و سقف الگو)

آموزش تحلیل تکنیکال – الگوهای قیمتی (الماس)

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار بورس و برگزاری کلاس های آموزشی بورس به شما پیشنهاد میکنیم با شرکت در ورکشاپ های رایگان  آشنایی با بورس ، اولین گام های ورود به بورس را بردارید .
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید ، در صورت تمایل می توانید برای ثبت نام دوره های جامع حضوری از طریق صفحه آموزش بورس در مشهد اقدام کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس – مرکز برگزاری کلاس بورس در مشهد
5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی