دوره جامع
آموزش پرایس اکشن
اسمارت مانی

دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد

دوره جامع آموزش پرایس اکشن اسمارت مانی + مدرک فنی و حرفه‌ای

اگر از جذابیت شیوه آموزش پرایس اکشن خبر دارید و می خواهید این سبک از تحلیل را به‌صورت عملی یاد بگیرید و در بازار های مالی، به کسب درآمد بپردازید، می‌توانید در دوره جامع پرایس اکشن پارسیان بورس شرکت نمایید. در این دوره، به صورت کامل، به آموزش پرایس اکشن پرداخته می‌شود. شرکت کننده این دوره می تواند از صفر تا صد این سبک از تحلیل را فرا بگیرد و با پیاده سازی آن در بازار های متنوع مالی، از کسب سود بهره مند شود.

از میان تمام شیوه‌هایی که برای تحلیل تکنیکال وجود دارند، پرایس اکشن یکی از کامل‌ترین و بهترین‌هاست و تقریبا تمامی تریدرهای بازار بر این امر  واقف شده‌اند، به‌همین دلیل این سبک معامله‌گری طرفداران زیادی دارد و خیلی از افراد به‌دنبال یک آموزشگاه خوب برای یادگیری پرایس اکشن هستند.

هم‌اکنون پارسیان بورس با پنج سال سابقه در زمینه آموزش بازارهای مالی مختلف و تربیت چندین معامله‌گر حرفه‌‌ای، اینجاست تا با ارائه بهترین دوره آموزش پرایس اکشن، شما را در مسیر کسب درآمدتان یاری کند.

دوره آموزش پرایس اکشن در قالب 48 ساعت آموزش عملی همراه با پشتیبانی مادام‌العمر به شما ارائه می‌شود و شما می‌توانید در طول دوره، تمامی ابهامات خود را به اطلاع اساتید رسانده و ایرادات خود را رفع کنید. در ادامه در مورد اهمیت آموزش پرایس اکشن، سرفصل‌های دوره، و نحوه ثبت نام در آن اطلاعات کاملی را به شما ارائه خواهیم کرد.

00:00
00:00
1x
0.5x 0.75x 1x 1.25x 1.5x 1.75x 2x

نوع برگزاری: حضوری و آنلاین

ظرفیت کلاس: ۲۰ نفر

پشتیبانی همیشگی

عضویت در باشگاه معامله‌گران حرفه ای

مدرک فنی‌و‌حرفه‌ای (قابل ترجمه و بین المللی)

آمادگی جهت شرکت در آزمون های پراپ

پارسیان بورس

برنامه آموزشی دوره جامع آموزش پرایس اکشن اسمارت مانی

معرفی بازار فارکس و معاملات CFD

بروکر های فارکس، نحوه ساخت حساب های معاملاتی ریل و دمو، واریز و برداشت وجه

وب مانی

آشنایی با جفت ارزها

مفهوم حجم معاملات، لات و پیپ

بررسی انواع سفارشات در بازار های دوطرفه

ساختار بازار (Market Structure) و رنج های قیمتی

نحوه صحیح تشخیص روند

باس (شکست ساختار)

نواحی ارزان فروشی و گران فروشی

چاک : احتمال تغییر روند

تمرین رسم ساختار

استراتژی عرضه و تقاضا سم سایدن

محدوده های عرضه و تقاضا

نواحی چهارگانه RBR , DBD , RBD , DBR

نحوه تشخیص و رسم محدوده ها

قوانین افزایش دهنده احتمالات محدوده ها

تشخیص صحیح تایم فریم محدوده

نقدینگی دلیل حرکت!

انواع تله های نقدینگی

تله های نقدینگی در رنج

سشن های معاملاتی

نقدینگی های داخل و خارج رنج

شرایط اردر بلاک ها (Order Block)

هانت ، گپ ، شکست ، فیلیپ

مقدمه ای بر استراتژی

ستاپ های ورود

تحلیل بنیادی و شاخص های مهم اقتصادی

بررسی گزارشات اقتصادی مهم

مدیریت سرمایه ؛ قانون بقا

حل تمرین / رفع اشکال

بک تست

لایو ترید

حل تمرین / رفع اشکال

بک تست

لایو ترید

دوره جامع
آموزش پرایس اکشن
اسمارت مانی

آکادمی پارسیان بورس

مدرسیــن این دوره
چه کسانی هستنــد؟

مهندس علی پهلوانلو

مهندس علی پهلوانلو

عضو هیئت علمی آکادمی پارسیان بورس
مدرس و معامله‌گر بازار فارکس
پارسیان بورس

نظر دانش آموختگان آکادمی پارسیان بورس دوره آموزش پرایس اکشن

زهره چوب تراش
خانم چوب تراش
دانش آموخته دوره جامع آموزش ارز دیجیتال
00:00
00:00
1x
0.5x 0.75x 1x 1.25x 1.5x 1.75x 2x
پارسیان بورس
آقای برزنونی
آقای برزنونی
دانش آموخته دوره جامع آموزش ارز دیجیتال
00:00
00:00
1x
0.5x 0.75x 1x 1.25x 1.5x 1.75x 2x
پارسیان بورس
خانم حسن زاده
خانم حسن زاده
دانش آموخته دوره جامع آموزش ارز دیجیتال
00:00
00:00
1x
0.5x 0.75x 1x 1.25x 1.5x 1.75x 2x
پارسیان بورس
00:00
00:00
1x
0.5x 0.75x 1x 1.25x 1.5x 1.75x 2x
پارسیان بورس

ارائه مدرک فنی و حرفه ای و آکادمی پارسیان بورس

پس از پایان دوره آموزش پرایس اکشن دانش پذیران می توانند با قبولی در آزمون سازمان فنی و حرفه ای کشور، گواهینامه رسمی و قابل ترجمه “معامله گری ارز های دیجیتال” فنی و حرفه ای را دریافت نمایند.

  • گواهینامه شرکت در دوره آموزشی
  • گواهینامه قبولی در دوره آموزشی
  • گواهینامه مهارت سازمان فنی و حرفه ای
گواهی نامه فنی و حرفه ای
پارسیان بورس
سوالات متداول آموزش پرایس اکشن

پرایس اکشن ( Price Action ) نوعی روش و تحلیل در بازار های مالی می باشد که پایه و اساس آن بر ماهیت قیمت ها و تغییرات آن می باشد. به طور کلی پایه و اساس پرایس اکشن را نمودار قیمتی تشکیل می دهد. تحلیل گر با بررسی قیمت دارایی، اقدام به گرفتن تصمیم می نماید

با شرکت در دوره آموزش پرایس اکشن پارسیان بورس، شما صفر تا صد پرایس اکشن را به‌صورت عملی فرا خواهید گرفت.

خیر، پیش نیاز شرکت در این دوره آشنایی با تحلیل تکنیکال کلاسیک می‌باشد.

با شرکت در دوره آموزش صفر تا صد پرایس اکشن به هیچ عنوان به دوره دیگری احتیاج نخواهید داشت و آموزش ها از سطح مقدماتی تا پیشرفته می باشد.

بدون آموزش عملی و کارگاهی نمی توان به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شد، دوره شامل کارگاه های عملی زیر نظر اساتید خواهد بود و پس از اتمام دوره جهت تسلط بیشتر جلسات لایو ترید خواهید داشت.

درصورتی که دوره آموزش صفر تا صد پرایس اکشن را باموفقیت به پایان برسانید، مدرک معتبر از فنی حرفه‌ای دریافت خواهید کرد. این مدرک در 176 کشور در دنیا قابل ترجمه می‌باشد و از اعتبار بالایی برخوردار است.

بله دوره شامل پشتیبانی دائمی در طول و پس از آموزش ها است. پشتیبانان آموزشی تمامی سوالات و اشکالات آموزشی شما رو به دو شیوه حضوری و در تلگرام پاسخ خواهند داد.

پس از تکمیل فرم زیر مشاورین آموزش مجموعه با شما تماس خواهند گرفت و اطلاعات ثبت نام را در اختیارتان قرار می‌دهند.

درخواست مشاوره
و رزرو دوره حضوری

48 ساعت آموزش حضوری

عضویت در باشگاه VIP

پشتیبانی همیشگی

ثبت‌ درخواست
درخواست شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت نام در دوره
غیرحضوری

32 ساعت آموزش ویدئویی

عضویت در باشگاه VIP

پشتیبانی همیشگی

۵,۹۷۰,۰۰۰ تومان
تومان
اطلاعات فرم را به درستی پر نمایید.
ثبت‌نام در دوره

استفاده از تحلیل پرایس اکشن و اسمارت مانی در تمامی بازارهای مالی

تجارت و سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی به یکی از مسائل بحث‌برانگیز و جذاب در دنیای اقتصاد تبدیل شده است. تحلیل و پیش‌بینی رفتار قیمت‌ها و دارایی‌ها در بازارهای مختلف از جمله فارکس، بورس، کریپتوکارنسی و … به عنوان یکی از چالش‌های اساسی برای تاجران و سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود. در این راستا، مفاهیمی همچون «پرایس اکشن» و «اسمارت مانی» به عنوان دو ابزار بسیار مهم و موثر در دستیابی به موفقیت در این بازارها به شمار می‌آیند.

در این مقاله، به بررسی دقیق‌تر و تفصیلی این دو مفهوم مهم پرداخته و نحوه استفاده از پرایس اکشن و اسمارت مانی در معاملات و سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. همچنین، مزایا و معایب هر یک از این رویکردها و نکات کلیدی در استفاده از آنها را بررسی خواهیم کرد.

پرایس اکشن چیست؟

معاملات پرایس اکشن (P.A.T.) به این معناست که تمام تصمیمات معامله بر اساس نمودار قیمت برهنه انجام می‌شود، بدون استفاده از شاخص‌های عقب‌مانده یا شاخص‌های دیگر.

به عبارت دیگر، هیچ ابزار یا شاخصی برای شناسایی مناطق حمایت و مقاومت یا تحلیل روند استفاده نمی‌شود. داده‌های مربوط به حرکت قیمت در بازارهای مالی در دوره‌های زمانی مختلف تولید می‌شوند و در نمودارهای قیمت نمایش داده می‌شوند. این نمودارها نمایانگر باورها و اقدامات تمام شرکت‌کنندگان در بازار، از جمله انسان‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای هستند که در یک بازه زمانی خاص معامله می‌کرده‌اند. این باورها در نمودار قیمت به شکل «پرایس اکشن (P.A)» نمایش داده می‌شوند.

به عنوان یک بازاریاب موفق می‌توانید بدون نیاز به تجزیه و تحلیل داده‌های اقتصادی و اخبار جهانی، با استفاده از تحلیل قیمت پرایس اکشن (P.A) در معامله موفق شوید. داده‌ها و اخباری که بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارند، در نهایت در نمودار قیمت منعکس می‌شوند و P.A همه تغییرات مهم بازار را در هر زمان مشخص می‌کند. به همین دلیل، استفاده از شاخص‌های معمولی مانند استوکاستیک، MACD، RSI و … بی‌فایده به نظر می‌آید.

تحلیل پرایس اکشن به شما تمام سیگنال‌های مورد نیاز برای توسعه یک سیستم معاملاتی سودآور و با احتمال سود بالا را فراهم می‌کند. این سیگنال‌ها به عنوان استراتژی‌های اکشن قیمت شناخته می‌شوند و به شما امکان می‌دهند که حرکت قیمت بازار را بهتر درک کرده و آینده آن را با دقت پیش‌بینی کنید تا بتوانید استراتژی معاملاتی با احتمال موفقیت بالا ارائه دهید.

تفاوت بین نمودارهای اکشن پرایس و نمودارهای معاملاتی شاخص دار

در ادامه، برای نمایش تفاوت بزرگ بین یک نمودار خام تحلیل قیمت (P.A) و یک نمودار که به آن شاخص‌های معاملاتی محبوبی اضافه شده است، دو نمودار را برای درک بهتر آورده‌ایم.

نمودار اولی بدون هیچ نشانگری است، فقط نمایش خام از تغییرات قیمت دارد. در نمودار دوم، می‌توانید شاخص‌های MACD، Stochastics، ADX و Bollinger را مشاهده کنید. این چهار شاخص از محبوب‌ترین ابزارهای تحلیل فنی یا تحلیل ثانویه هستند.

تفاوت بین نمودارهای اکشن پرایس و نمودارهای معاملاتی شاخص دار

نمودار زیر، یک نمودار اکشن پرایس نامرتب را نشان می‌دهد که نشانگرها و درهم ریختگی زیادی دارد:

تفاوت بین نمودارهای اکشن پرایس و نمودارهای معاملاتی شاخص دار

شایان ذکر است که در نمودارهایی که زیادی از اندیکاتورها استفاده می‌شود، باید فضایی از نمودار برای نمایش این اندیکاتورها اختصاص داده شوند. این کار منجر به کوچکتر شدن بخش مربوط به تحلیل قیمت (P.A) و از دست دادن تمرکز بر روی آن می‌شود.

با مقایسه دقیق نمودارهای بالا متوجه می‌شوید که کدام یک برای تحلیل و معامله راحت‌ هستند. اندیکاتورهای نمودار دوم (نمودار پر اندیکاتور)، اساساً از تحلیل قیمت خام (P.A) مشتق شده‌اند. به عبارت دیگر، آنچه تحلیل قیمت خام بازار ارائه می‌دهد، اندیکاتورها به طور اصولی نمی‌توانند ارائه دهند.

هر کدام از این متدها، مزایا و معایبی دارند و این بستگی به روش معاملاتی شما دارد ولی موضوع مهمی که وجود دارد این است که پرایس اکشن این روزها توانسته توجه تریدرهای زیادی را به خود جلب نماید چرا که یکی از جدیدترین متدهای معاملاتی است که توانسته سود مناسبی را ایجاد نماید.

معرفی ۷ مورد از راهکارهای معاملاتی با پرایس اکشن

با توجه به تکراری بودن رفتار فعالان بازار و نحوه واکنش آنها نسبت به تغییرات اقتصاد جهانی، پرایس اکشن تمایل دارد که خود را در الگوهای مختلف تکرار کند. این الگوها به عنوان استراتژی‌های معاملاتی پرایس اکشن نیز شناخته می‌شوند و بسیاری از استراتژی‌های معاملاتی P.A. هستند که با توجه به نحوه‌های مختلف بازار معامله می‌شوند.

این الگوهای قیمتی، تکراری هستند که تغییرات یا تداوم احساسات بازار را منعکس می‌کنند. به زبان ساده، یعنی با تشخیص الگوهای پرایس اکشن، می‌توانید «سرنخ‌هایی» در مورد اینکه قیمت بازار در آینده به کجا می‌رود، به دست آورید.

در اینجا هفت روش برتر معاملاتی با استفاده از پرایس اکشن و سیگنال‌های آن بیان شده‌اند.

معرفی ۷ مورد از راهکارهای معاملاتی با پرایس اکشن
مثالی از تعدادی از الگوهای عملی پرایس اکشن (P.A).
  • معاملات ترند اکشن قیمت (Price Trend Trading): این روش، متمرکز بر تحلیل روندهای قیمتی است و از تکنیک‌های مختلف برای شناسایی و دنبال کردن روندهای قیمتی استفاده می‌کند. به عنوان مثال، استفاده از الگوی “سر و شانه” جهت تصمیم‌گیری در مورد خرید یا فروش.
  • استفاده از پین‌بار (Pin Bar Trading): پین‌بار به شکل مشخصی در نمودار ظاهر می‌شود و نمایانگر انعطاف‌پذیری قیمتی است. معامله‌گران از این الگو برای تصمیم‌گیری در مورد زمان ورود به معامله یا خروج از آن استفاده می‌کنند.
  • نوار داخل (Inside Bar Trading): این استراتژی زمانی مؤثر است که یک نوار کوچک درون نوار بزرگ‌تر قرار گیرد. این نوع الگو به عنوان نقطه عطفی برای تصمیم‌گیری در مورد ورود به بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • روند پس از اصلاح (Pullback Trading): این روش به تعقیب و دنبال کردن روند موجود در بازار می‌پردازد. اگر قیمت‌ها پس از اصلاح کاهش پیدا کنند، ممکن است معامله‌گر به دنبال ورود به موقعیت کوتاه باشد و در صورت ادامه روند صعودی، ممکن است به دنبال ورود به موقعیت خرید باشد.
  • روند پس از شکست (Breakout Trading): در این روش، معامله‌گران سعی می‌کنند در زمان شکستن یک خط حمایت یا مقاومت به معامله ورود کنند. این الگو به عنوان یک سیگنال معاملاتی برای گرفتن موقعیت خرید یا فروش استفاده می‌شود.
  • معاملات با الگوی سر و شانه (Head and Shoulders Pattern Trading): این الگو، یک حرکت بازار شبیه به سر و شانه انسان را نمایش می‌دهد. معامله‌گران اغلب از این الگو برای تصمیم‌گیری در مورد ورود به معامله استفاده می‌کنند.
  • معاملات با دنباله‌ای از اوج و فرودها (Highs and Lows Sequences Trading): در این روش، معامله‌گران تلاش می‌کنند روندهای بازار را با ترسیم دنباله‌های «بالا و پایین» در نمودارها شناسایی کنند و از آنها برای تصمیم‌گیری در مورد ورود به معامله استفاده کنند.

استفاده از پرایس اکشن به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا از تحلیل نمودارهای قیمتی بدون نیاز به ابزارهای فنی پیچیده استفاده کنند. این استراتژی‌ها نیازمند تحلیل دقیق و تجربه در بازارهای مالی هستند و ممکن است نیاز به تطابق با شرایط فعلی بازار داشته باشند.

چگونه با استراتژی‌های معاملاتی پرایس اکشن معامله کنیم؟

حتما برای شما سوال پیش آمده است که چگونه می‌توان با استفاده از تحلیل پرایس اکشن (P.A.) معامله کرد؟ در واقع باید در مورد معامله با پرایس اکشن بیشتر بدانید. تنظیمات یا الگوهای اقدام قیمت در بازار اهمیت دارند. اگر این مفهوم برای شما در حال حاضر جدید یا گیج‌کننده به نظر می‌آید، می‌توانید در ادامه مطلب با ماه همراه باشید چراکه به مواردی می‌پردازیم که می‌تواند این موضوع را برای شما روشن‌تر کند.

گام اول: انتخاب نمودار بدون شاخص

اولین مرحله برای شروع معامله با پرایس اکشن این است که تمامی ابزارهای مرتبط با نمودار را حذف کنید. از شاخص‌ها و مشاوران متخصص دست بکشید و تمام موارد، به جز میله‌های قیمت خام نمودار را حذف کنید. ترجیحاً از نمودارهای کندل‌استیک استفاده کنید، زیرا به نظر می‌آید که اطلاعات قیمت بازار را به صورت پویا و قوی‌تری منتقل می‌کنند.

نمودارهای ساده سیاه و سفید بهتر هستند. در پلتفرم معاملاتی Metatrader 4 (MT4)، شما می‌توانید به راحتی بر روی نمودار کلیک راست کرده و «خصوصیات» نمودار را تغییر دهید تا به شکل زیر تنظیم شود.

مثال تصویر زیر نمونه‌هایی از برخی استراتژی‌های معاملاتی را نشان می‌دهد که در دوره معاملاتی آموزش پرایس اکشن آکادمی پارسیان آموزش داده می‌شوند. توجه داشته باشید که سطوح حمایت/مقاومت کلیدی در زیر ترسیم شده است:

چگونه با استراتژی‌های معاملاتی پرایس اکشن معامله کنیم؟

گام دوم:  تحلیل پرایس اکشن با ترسیم سطوح مهم و نقاط همجوار

گام مهم بعدی در معامله پرایس اکشن ترسیم سطوح کلیدی در نمودار و جستجوی نقاط همجوار برای معامله است.

در نمودار زیر، یک الگوی پین بار واضح و نقطه هم‌آهنگ در زوج ارز USD/JPY نشان داده شده است که روند صعودی شدیدی را آغاز کرده است. توجه داشته باشید که این معامله با توجه به تراز حمایت افقی اصلی و همچنین 50 درصد عقب‌نشینی آخرین حرکت اصلی، انجام شده است. بنابراین، پین بار با تطابق با ساختار بازار اطراف ایجاد شده است.

در مثال زیر می‌توانید الگوی پین باری را مشاهده کنید که در یک نقطه هم‌آهنگ در بازار شکل گرفته است:

تحلیل پرایس اکشن با ترسیم سطوح مهم و نقاط همجوار

همه متغیرهای اقتصادی تأثیری در حرکت قیمت در بازار ایجاد می‌کنند و این تأثیرها به راحتی در نمودار قیمت بازار قابل مشاهده است. بگذارید مثال بزنیم، هرگاه یک متغیر اقتصادی توسط یک معامله‌گر انسانی یا یک معامله‌گر کامپیوتری فیلتر شود، حرکتی در بازار ایجاد می‌کند که به راحتی در نمودار قیمت مشاهده می‌شود.

بنابراین، به جای تلاش برای تجزیه و تحلیل یک میلیون متغیر اقتصادی در هر روز (که بدیهی است که غیرممکن است، اگرچه بسیاری از معامله‌گران تلاش می‌کنند که این کار را انجام دهند)، می‌توانید به سادگی معاملات قیمت را یاد بگیرید. زیرا این سبک معامله به شما امکان می‌دهد به راحتی تمام بازار را تجزیه و تحلیل کنید و از آن استفاده کنید. متغیرها به سادگی با خواندن و معامله از P.A. ردی که در بازار به جا می‌گذارند.

استراتژی معاملاتی پیشنهادی پرایس اکشن

یکی از جنبه‌های حیاتی آموزش تجارت با P.A. این است که باید ابتدا بیاموزید چگونه یک بازار پرطرفدار یا ترند را از یک بازار در حال ادغام تشخیص دهید. در این صورت می‌توانید با استفاده از پرایس اکشن، روند یک بازار را تعیین کنید.

درواقع، معامله با استفاده از پرایس اکشن، بهترین رویکرد با بیشترین احتمال موفقیت در معامله است. اگر می‌خواهید در این زمینه موفق باشید، باید یاد بگیرید که چگونه روند بازار را تشخیص دهید.

نحوه تشخیص الگو ترند با پرایس اکشن

نمودارهای زیر نحوه استفاده از پویایی قیمت برای تشخیص روند بازار را نشان می‌دهند. یک بازار را در حالت روند صعودی در نظر می‌گیریم که در حال ایجاد اوج‌ها و پایین‌های بالاتر (HH, HL) است و همچنین یک بازار در حالت روند نزولی، سطوح پایین‌تر و پایین‌تر (LH, LL) را ایجاد می‌کند.

در مثال زیر مشاهده می‌کنید که چگونه اوج‌ها و پایین‌های بالاتر نمایانگر روند صعودی در بازار هستند.

نحوه تشخیص الگو ترند با پرایس اکشن

در مثال زیر، می‌ببینیم که چگونه سطوح پایین‌تر و پایین‌تر نشانه روند نزولی در یک بازار است.

نحوه تشخیص الگو ترند با پرایس اکشن

تفاوت بین بازارهای رونده و بازارهای ادغامی با استفاده از پرایس اکشن (P.A)

همانطور که پیش‌تر بررسی کردیم، تحلیل قیمت به ما امکان می‌دهد تا حرکت قیمت در یک بازار را در طول زمان مورد بررسی قرار دهیم. تحلیل حرکت قیمت را می‌توانیم به دو دسته اصلی از بازارها تقسیم‌بندی کنیم: بازارهای رونده و بازارهای ادغامی.

مثال زیر، نمایشی از بازاری است که از مرحله ادغام به فاز روند حرکت می‌کند. در این نمونه، می‌توانیم مشاهده کنیم که قیمت ابتدا در محدوده افقی حرکت می‌کند (بازار ادغامی) و سپس به یک روند صعودی وارد می‌شود (بازار رونده).

تفاوت بین بازارهای رونده و بازارهای ادغامی با استفاده از پرایس اکشن (P.A)

محدودیت‌های تحلیل با پرایس اکشن

تحلیل با پرایس اکشن به شدت مستلزم تفکر و شفافیت ذهنی است. به طوری که امکان این وجود دارد که دو معامله‌گر در تحلیل یک پرایس اکشن به نتایج مختلفی برسند. ممکن است یک معامله‌گر تغییر قیمت به سمت پایین را مشاهده کند، در حالی که دیگری ممکن است بر این باور باشد که پرایس اکشن نشان‌دهنده یک چرخش کوتاه مدت باشد.

همچنین، دوره زمانی مورد استفاده نیز تأثیر مهمی بر تفسیر آن دارد. به عنوان مثال، تایم فریم روزانه یک سهام می‌تواند روندهای نزولی را نشان دهد در حالی که روند ماهیانه ممکن است به صورت کلی صعودی باشد.

نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که پیش‌بینی‌های معاملاتی که با استفاده از پرایس اکشن در هر مقیاس زمانی انجام می‌شوند، نباید به عنوان پیش‌بینی مطلق در نظر گرفته شوند. هر چه بیشتر ابزارها و تحلیل‌ها را برای تأیید یک تصمیم معاملاتی استفاده کنید، بهتر خواهد بود.

با این حال، پرایس اکشن گذشته نمی‌تواند به صورت قطعی پیش‌بینی عملکرد آینده یک اوراق بهادار باشد. معاملات با احتمال بالا، همچنان معاملات با ریسک بالا هستند، به این معنی که معامله‌گران برای دستیابی به پاداش‌های پتانسیلی خطرات را بپذیرند. همچنین، پرایس اکشن به طور صریح مسائل کلان اقتصادی یا غیرمالی را که تأثیری بر اوراق بهادار دارند، در بر نمی‌گیرد.

اسمارت مانی، جدیدترین استراتژی معاملاتی پرایس اکشن

اگر آخرین اخبار انجمن‌های بازارهای مالی یا رسانه‌های اجتماعی را دنبال کرده باشید، بدون شک با مفاهیم اسمارت مانی (SMC) آشنا شده‌اید. اسمارت مانی یا پول هوشمند، استراتژی معاملاتی پرایس اکشنی است که از مفاهیم کلاسیکی مثل عرضه و تقاضا، الگوهای قیمتی و حمایت و مقاومت استفاده می‌کند. البته همه چیز با تعاریف و نام‌های جدیدی توصیف می‌شود.

مفهوم اسمارت مانی پرایس اکشن

ساده‌ترین راه برای توصیف اسمارت مانی این است که بگوییم که نام دیگر پرایس اکشن یا یک استراتژی آن است. اسمارت مانی یک فلسفه جامع درباره عملکرد بازارها را نشان می‌دهد.

بنیان‌گذاران بازار (به عبارتی بانک‌ها، صندوق‌های تامینی و سایر مشارکت‌کنندگان) در اساس از اسمارت مانی به عنوان عوامل تأثیرگذار بر بازار یاد می‌کنند. تغییرات مبتنی بر اسمارت مانی می‌تواند تصمیمات معامله‌گران خرده‌فروشی را دشوارتر ‌کنند.

یک معامله‌گر خرده‌فروش باید استراتژی‌ خود را بر اساس آنچه در مورد «پول هوشمند» یعنی پول متعلق به بازارسازان اتفاق می‌افتد، تنظیم کند.

در واقع، شما باید تلاش کنید تا در معاملات خود از نحوه عملکرد این بازارسازان الگوبرداری کنید. آنها به عناصری مانند عرضه، تقاضا و ساختار بازار توجه می‌کنند.

مفاهیم و اصطلاحات اصلی اسمارت مانی

وقتی برای اولین بار با مفاهیم اسمارت مانی آشنا می‌شوید، ممکن است به نظر فنی و پیچیده بیاید. اصطلاحات و واژگان مختلفی وجود دارند که معامله‌گران اسمارت مانی از آنها استفاده می‌کنند. در ادامه، برخی از اصطلاحات رایج این حوزه را توضیح داده‌ایم:

  • بلوک‌های سفارش (Order Blocks): این اصطلاح برای بحث در مورد عرضه و تقاضا استفاده می‌شود. برخی از معامله‌گران اسمارت مانی معتقدند که بلوک‌های سفارش مفهومی «تصفیه شده»‌تر از عرضه و تقاضای معمولی هستند، اما نظریات مختلفی در این زمینه وجود دارد.
  • بلوک‌های شکن (Breaker Blocks) و بلوک‌های کاهش دهنده (Reducer Blocks): این اصطلاحات به حمایت و مقاومت اشاره دارند. بلوک‌های شکن به عنوان نقاطی در بازار تعریف می‌شوند که قیمت از آنها عبور کرده و ساختار قبلی را شکسته است. بلوک‌های کاهش دهنده نیز به نقاطی اشاره دارند که قیمت از آنها کاهش پیدا کرده و نشانگر تغییر در روند بازار می‌شوند.
  • شکاف‌های ارزش منصفانه (Fair Value Gaps): این اصطلاح به تعدادی از شکاف‌ها اشاره دارد که در بازار وجود دارند و نشانگر عدم تعادل در قیمت‌ها هستند. این شکاف‌ها به عنوان ناهمگنی‌ها در بازار تشخیص داده می‌شوند. برخی از انواع شکاف‌های معمول شامل شکاف‌های فرسودگی، شکاف‌های جداشده و شکاف‌های فراری هستند.

اسمارت مانی، هنگام تجزیه و تحلیل بازارها، تمرکز زیادی بر «شکستن ساختار» در بازار دارند. شکستن ساختار به معنای تغییر شخصیت نمایشی بازار است. هر بار که قیمت از بالاترین سطح قبلی عبور می‌کند، ساختار شکسته می‌شود. سپس ما شاهد تغییر در روند بازار هستیم چرا که قیمت از پایین‌ترین سطح تعیین‌شده قبلی پایین می‌آید.

۳ مورد از بهترین الگوهای معاملاتی اسمارت مانی

در این بخش، سه الگوی معاملاتی مختلف در پرایس اکشن اسمارت مانی و نحوه انجام معاملات بر اساس آنها را بررسی می‌کنیم. توجه کنید که این الگوها زمانی موثرتر هستند که قیمت به شدت از مناطق عرضه و تقاضا فاصله گرفته باشد.

الگوی 1: حرکت تکانشی

این الگو زمانی رخ می‌دهد که قیمت با ناکارآمدی از سطح ساختار عبور کرده و سطح عرضه را پشت سر گذاشته باشد. پس از عبور از منطقه عرضه، قیمت نمی‌تواند به بالاترین حد جدید برسد و با ناکارآمدی از سطح عرضه عبور می‌کند. این یک بلوک سفارش عالی و فرصتی برای معامله کوتاه ایجاد می‌کند.

برای انجام این معامله، یک سفارش فروش را در زیر منطقه بلوک سفارش، با توقف ضرر چند پایپ بالاتر قرار دهید و منطقه تقاضای بعدی را در بازه زمانی بالاتر به عنوان هدف تعیین کنید.

الگوی 2: تغییر کاراکتر نمایشی

این الگو پس از کاهش در مناطق عرضه یا تقاضا در بازه‌های زمانی بالاتر شکل می‌گیرد. این نشان‌دهنده تغییر در روند کوتاه مدت است. برای موثر بودن این الگو، بازار باید در بازه‌های زمانی بالاتر در جهت ما باشد. پس از رسیدن به منطقه تقاضا، بازار با یک حرکت ناکارآمد تغییر شخصیت می‌دهد و یک بلوک سفارش کامل را پشت سر می‌گذارد. برای انجام این معامله، یک موقعیت خرید بالای بلوک سفارش با یک توقف در زیر نوسان پایین قرار دهید.

الگوی 3: ادامه دهنده (Continuation)

این الگو تنها زمانی معامله می‌شود که بازار روند مشخصی داشته باشد. هر بار که بازار یک بلوک سفارش معتبر ایجاد می‌کند و جهت آن با فریم زمانی بالاتر و پایین‌تر به نفع ما باشد، فرصتی برای معامله ایجاد می‌شود. با این حال، مهم است که ریسک را به دقت مدیریت کنید، زیرا بازار ممکن است چندین فرصت ورودی ارائه دهد. صبر و مدیریت ریسک کلید موفقیت با این الگو است.

چگونه با اسمارت مانی معامله کنیم؟

سه نشانه اصلی برای فعالیت اسمارت مانی وجود دارند که می‌توانیم با پرایس اکشن و حجم‌شان، آن‌ها را شناسایی کنیم و با آنها معامله کنیم. این سه نشانه عبارت است از:

  • منطقه پرایس اکشن جانبی (Sideways Price Action Area)
  • فعالیت شروع تهاجمی (Aggressive Initiation Activity)
  • رد شدید (قیمت‌های بالاتر یا پایین تر)

در ادامه هریک را توضیح خواهیم داد:

1. منطقه پرایس اکشن جانبی

منطقه پرایس اکشن جانبی

به دنبال مناطق پرایس اکشن جانبی باشید. این مناطق بسیار مهم هستند، زیرا اسمارت مانی در حال جمع‌آوری موقعیت‌های خود در آنجا است. همیشه مراقب چنین مناطقی باشید، مهم نیست از کدام بازه زمانی استفاده می‌کنید. برای ادامه روند موجود، این مناطق باید حجم پایینی داشته باشند.

2. فعالیت شروع تهاجمی

فعالیت شروع تهاجمی

فعالیت تهاجمی اساساً حرکت قیمتی قابل ملاحظه‌ای است که به دلیل وجود خریداران تهاجمی (SM) اتفاق می‌افتد. نتیجه آن، این است که قیمت را بالاتر می‌برد. البته ممکن است این اتفاق به صورت کاهشی به دلیل فروشندگان تهاجمی (SM) نیز اتفاق بیافتد.

این نوع خرید یا فروش تهاجمی اغلب پس از پرایس اکشن جانبی انجام می‌شود. اتفاقی که می‌افتد این است که اسمارت مانی در حال ایجاد موقعیت‌های خود (در مناطق جانبی) است و پس از پایان کار، خرید یا فروش تهاجمی را برای دستکاری و حرکت قیمت به هر سمتی که می‌خواهند آغاز می‌کنند تا بتوانند پول دربیاورند. آنها به آرامی و بدون جلب توجه، موقعیت‌هایی ایجاد می‌کنند و سپس روندی را شروع می‌کنند تا آن موقعیت‌ها را سودآور کنند.

3. رد شدید (قیمت‌های بالاتر یا پایین تر)

رد شدید (قیمت‌های بالاتر یا پایین تر)

رد شدید به معنای برگشت ناگهانی قیمت از سطوح بالاتر یا پایین‌تر است. این الگو زمانی ساخته می‌شود که قیمت به صورت تهاجمی به یک سمت برود و سپس به سرعت بچرخد و با همان تهاجم و سرعت به سمت دیگر برود. نمونه‌ای از این روند می‌تواند نوعی شمع به نام نوار پین باشد.

مزایا و معایب اسمارت مانی

مزایای پرایس اکشن اسمارت مانی، عبارتند از:

  • انجام معاملات مؤثر: بیشتر معامله‌گرانی که از اسمارت مانی در معاملات خود استفاده کردند، سود زیادی از آن به دست آورده و به آن‌ها کمک کرده است که تصمیم‌گیری‌های بهتری در معاملات خود انجام دهند. اگر این رویکرد برای شما کارساز باشد، دلیلی برای عدم استفاده از آن وجود ندارد.
  • تاریخچه طولانی در تولید نتایج: اسمارت مانی یک رویکرد دارای سابقه چندین دهه در تحلیل بازارها و تولید نتایج برای معامله‌گران است. این سابقه تاریخی نشان‌دهنده پایداری و اثبات عملکرد طولانی مدت این رویکرد است.
  • سادگی نسبی: برخی از افراد وقتی قیمت را به عنوان اسمارت مانی می‌بینند، ساده‌تر می‌توانند بفهمند که در آینده قیمت به چه صورت خواهد بود تا بتوانند از رفتار آن سود ببرند. این رویکرد ممکن است به سادگی مفهومی از بازار را ارائه دهد.
  • فرضیه درباره مؤسسات بزرگ: اگرچه فرضیه‌ای که اسمارت مانی ارائه می‌دهد، (موسسات بزرگ به دنبال معامله‌گران خرده‌فروش هستند)، ممکن است مورد شک و تردید قرار گیرد. اما منطقی به نظر می‌رسد که بگوییم موسسات بزرگ‌تر ممکن است گاهی اوقات به دنبال مؤسسات کوچک‌تر بروند و نقشی در تشکیل بازار داشته باشند. بنابراین، برخی از اجزای تئوری اسمارت ممکن است همیشه صادق باشد، حتی اگر به عنوان اسمارت مانی ارائه نشوند.

معایب اسمارت مانی، عبارتند از:

  • کمبود دلیل قاطع: نه می‌توان نظریه‌های پشت اسمارت مانی را اثبات کرد و نه رد. آنها تنها حدس‌وگمان هستند و دلایل ملموسی برای تایید یا رد آنها وجود ندارد. یعنی هیچ کس نمی‌تواند صحت مدل اسمارت مانی را تأیید کند، اما همچنین هیچ کس نمی‌تواند آن را به طور کامل رد کند.
  • پیچیدگی ارتباطی: تغییر تمام اصطلاحات به روشی که اسمارت مانی انجام می‌دهد می‌تواند فرآیند یادگیری را پیچیده کند. همچنین ممکن است به اشتراک‌گذاری این اصطلاحات با دیگرانی که از زبان اصطلاحات معمولی در معاملات استفاده می‌کنند، سخت باشد.
  • پولی بودن بیشتر منابع یادگیری: همچنین برای یادگیری آن باید ابتدا هزینه پرداخت کرد. البته منابع رایگانی نیز دارد.

تفاوت بین انواع الگوهای استراتژی پرایس اکشن و اسمارت مانی

استراتژی معاملاتی اسمارت مانی تفاوت‌های زیر را با سایر الگوهای پرایس اکشن دارد:‌

  • امکان تنظیم نسبت ریسک به پاداش: این ویژگی به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا ریسک‌های بزرگ‌تری را به امید به دست آوردن پاداش بالاتر بپذیرند.
  • تمرکز بر معاملات با حجم بالا: برخی از معامله‌گران اسمارت مانی روی تجارت در زمان‌ها و جلساتی با حجم بالا تمرکز می‌کنند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد از نوسانات و حرکت‌های واقعی بازار بهره ببرند. این استراتژی به خصوص در بازارهای پرفعالیت مفید است.
  • تمرکز بر بازه‌های زمانی کوتاه‌تر: معامله‌گران اسمارت مانی روی بازه‌های زمانی کوتاه‌تر تمرکز می‌کنند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تعداد زیادی معامله را در مدت زمان کوتاه باز کنند. این برای تجارت درون روزی و حرکت‌های کوچک‌تر بازار مفید است.

اما استراتژی‌های معاملاتی با قیمت‌های معمول به صورت زیر است:

  • استفاده از تحلیل تکنیکال: در استراتژی‌های معاملاتی دیگر، معاملات بر اساس تحلیل تکنیکال انجام می‌شود. این به معامله‌گران اجازه می‌دهد الگوها، نمودارها و شاخص‌های فنی را برای تصمیم‌گیری استفاده کنند.
  • زمان‌بندی معاملات: در استراتژی‌های دیگر، تمرکز معامله‌گران بر روی زمان‌بندی معاملات است. آن‌ها ممکن است به تجارت در بازه‌های زمانی مختلف یا زمان‌های خاص در روز متمرکز شوند.
  • مدیریت ریسک: معامله‌گران با استفاده از استراتژی‌های قیمت‌های معمول مدیریت ریسک را برای معاملات خود اعمال می‌کنند. این شامل تنظیم توقف خسارت و انتخاب نسبت‌های پاداش به ریسک است.

در نهایت، تمامی استراتژی‌های معاملاتی با مزایا و معایب خود همراه هستند. معامله‌گران اسمارت مانی ممکن است به سودآوری در بازارهای خاصی برسند، در حالی که استراتژی‌های معاملاتی با قیمت‌های معمول نیز می‌توانند برای معامله‌گران سود بخش باشند. انتخاب استراتژی مناسب، به تجربه شخصی، تحمل ریسک، و اهداف مالی شما بستگی دارد.

چرا آموزش پرایس اکشن مهم است؟

یکی از موضوعات مهم در آموزش پرایس اکشن، بررسی ویژگی ها و اهمیت های این نوع از تحلیل می باشد. یک معامله‌گر باید بداند که پرایس اکشن دارای چه ویژگی های متمایز کننده ای نسبت به سایر روش های تحلیلی می باشد. در این بخش از محتوا، می خواهیم ویژگی های این سبک از تحلیل را باهم بررسی کنیم.

  • اولین ویژگی آموزش پرایس اکشن، در دسترس بودن آن و عدم وابستگی به منابع دیگر می باشد. به عنوان مثال برای تحلیل بنیادی، باید به پارامتر های بنیادی شرکت ها یا ارز ها دسترسی داشته باشیم. در تحلیل تکنیکال، باید نمودار ها و چارت ها، ابزار های تحلیلی مانند فیبوناچی و خط روند ها و … را داشته باشیم. در پرایس اکشن تنها به نمودار های قیمتی نیاز است.
  • ویژگی دوم، کاربرد پرایس اکشن در بازار های مختلف است. یک تحلیل گر با فراگیری پرایس اکشن، می تواند در تمام بازار های مالی از جمله بورس سهام، طلا و سکه، آتی، کالا و … فعالیت نماید.
  • ویژگی سوم پرایس اکشن، این می باشد که معامله گران می توانند از آن در نرم افزار های تحلیلی متفاوتی از جمله متاتریدر، نینجاتریدر و سایر نرم افزار ها استفاده کنند.
  • ویژگی چهارم و بسیار جذاب پرایس اکشن، عدم وجود تاخیر در آن می باشد. به عبارتی دیگر به وسیله ی پرایس اکشن، معامله گر می تواند بدون تاخیر و با سرعت، معامله ی خود را انجام دهد. به عبارتی دیگر، معامله گر پرایس اکشن فاقد هرگونه اطلاعات تاریخ گذشته می باشد.
  • ویژگی پنجم که در آموزش پرایس اکشن مشخص می شود، ترکیبی همه جانبه از اطلاعات می باشد که همه ی موارد باهم فعالیت می کنند و تداخلی ایجاد نمی کنند.
  • ویژگی ششم و آخر پرایس اکشن، کاربرد فراوان آن در عین فراگیری طولانی مدت است. برای کسب مهارت کامل در پرایس اکشن، نیاز است معامله گر به خوبی اطلاعات را بدست آورد و آن را در بازار های مختلف و به مقدار زیاد پیاده کند. تلاش و تمرین زیاد، از جمله مهارت هایی می باشد که باید برای بدست آوردن پرایس اکشن و تخصص در آن، اعمال کرد.

اسمارت‌مانی در کدام بازارها مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

روش معامله اسمارت مانی در بازارهای مالی مختلف از جمله سهام، فارکس، کالاها، معاملات آتی، ارزهای دیجیتال، اختیار معامله، اوراق قرضه و املاک و مستغلات استفاده می‌شود. سرمایه‌گذاران نهادی، مانند صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک، صندوق‌های تامین مالی، بانک‌ها و شرکت‌های تجاری بزرگ، به دلیل منابع و تخصص قابل توجهی که دارند، اغلب از بقیه سرمایه‌گذاران در همه بازارها جلوتر هستند.

معامله‌گران خرده فروش این روش را با تجزیه و تحلیل اقدامات این شرکت‌کنندگان نهادی، برای به دست آوردن بینش مناسب در مورد جهت بازار و تصمیم‌گیری آگاهانه در معاملات اعمال می‌کنند. روش اسمارت مانی خواه ردیابی نوسانات بازار سهام، رمزگشایی روندهای فارکس یا پیمایش پیچیدگی‌های بازار ارزهای دیجیتال باشد، همیشه رویکردی سودمند ارائه می‌دهند که می‌تواند با دارایی‌های مختلف و بازارهای معاملاتی مختلف سازگار شود و سودزا باشد.

آشنایی با شاخص اسمارت مانی

شاخص اسمارت مانی (SMI) یک شاخص مالی است که در تحلیل بازار سهام برای سنجش احساسات و رفتار معاملاتی سرمایه‌گذاران نهادی استفاده می‌شود. این شاخص، بینشی ارائه می‌دهد تا بفهمیم آیا خریداران و فروشندگان بازار در حال جمع‌آوری یا توزیع دارایی هستند.

شاخص اسمارت مانی با استفاده از یک فرمول نسبتاً ساده محاسبه می شود که معمولاً شامل دو جزء کلیدی است:

  1. داده های قیمت و حجم:
    اولین جزء معمولاً شامل قیمت پایانی یک شاخص بازار منتخب و حجم معاملات مرتبط با آن شاخص است. این ارقام نشان‌دهنده فعالیت کلی بازار است.
  2. شاخص تیک:
    مؤلفه دوم شاخص تیک است که تعداد سهامی را اندازه می‌گیرد که در یک دوره معاملاتی خاص با یک صعود (قیمت بالاتر) در مقابل یک نزول (قیمت پایین تر) بسته شده‌اند. شاخص تیک مثبت نشان‌دهنده جو مثبت بازار است، در حالی که شاخص تیک منفی نشان‌دهنده بسته شدن سهام بیشتر بوده و احساسات منفی در بازار را به دنبال دارد.

فرمول شاخص اسمارت مانی اغلب به صورت زیر بیان می‌شود:

شاخص اسمارت مانی = (قیمت بسته شدن شاخص + شاخص تیک) / حجم معاملات

SMI مثبت: وقتی SMI مثبت است، به این معنی است که قیمت پایانی شاخص و شاخص تیک در یک راستا هستند، که این خود نشان می‌دهد اسمارت مانی و سرمایه‌گذاران نهادی به صورت مثبت و هماهنگ در بازار مشارکت می‌کنند. این مقدار می‌تواند نشان‌دهنده انباشت در بازار باشد.

SMI منفی: برعکس، SMI منفی نشان می‌دهد که بین قیمت بسته شدن شاخص و شاخص تیک، قطع ارتباط وجود دارد، که این مسئله خود نشان می‌دهد ممکن است اسمارت مانی در حال توزیع دارایی یا کسب سود باشد. این مقدار می‌تواند به عنوان یک سیگنال نزولی دیده شود.

این شاخص در آموزش پرایس اکشن به سبک اسمارت مانی نقش اساسی دارد چرا که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از شاخص اسمارت مانی به عنوان یک شاخص متضاد استفاده می کنند. هنگامی که SMI از تغییرات قیمت در بازار واگرایی خبر می‌دهد، ممکن است نشانه معکوس شدن روند بالقوه باشد. به عنوان مثال، اگر SMI در حالی که بازار در حال افزایش است منفی باشد (واگرایی)، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که سرمایه‌گذاران نهادی در حال فروش هستند و احتمالاً بازار اصلاح خواهد کرد.

با آموزش پرایس اکشن در چه بازارهایی می توان معامله کرد؟

اگر به مفاهیمی که ذکر کردیم توجه کرده باشید، به خوبی متوجه این موضوع می‌شوید که با آموزش پرایس اکشن، می‌توانید در تمام بازار های مالی نظیر پرایس اکشن در ارز دیجیتال، فارکس و حتی بورس فعالیت نمایید.

علت این موضوع این می‌باشد که تنها ابزار مورد استفاده در آموزش کامل پرایس اکشن پیشرفته، نمودار قیمتی می‌باشد. معامله گر با مشاهده‌ی نمودار ها و بررسی روند های قیمتی، می‌تواند اطلاعات مناسبی را دریافت کند و بر اساس آن، معامله‌ی خود را انجام دهد.

برخی از بستر های قابل معامله برای تحلیل گران پرایس اکشن عبارتند از: بازار سهام و بورس، بازار طلا و سکه، بازار ارز و دلار، بازار ارز های دیجیتال، بازار فارکس شامل نفت، جفت ارز و … .

دوره جامع آموزش پرایس اکشن برای چه افرادی مناسب است؟

پس از بررسی تمامی مواردی که به آموزش پرایس اکشن مرتبط می‌باشند، حال باید به این سوال پاسخ داد که دوره‌ی جامع آموزش پرایس اکشن پارسیان بورس، مناسب چه افرادی می باشد؟ این سوال بسیار مهم و حیاتی می باشد؛ زیرا افرادی که قصد شرکت در این دوره را دارند، باید بدانند که آیا این دوره آموزش کامل پرایس اکشن پیشرفته مناسب آن ها می‌باشد یا خیر.

به طور کلی، افرادی که دنبال کسب سود از بازار های مالی می‌باشند، افرادی که قصد کار کردن به صورت محدود و برای خودشان را دارند، افرادی که علاقه مند به تحلیل گری بازار های مالی می‌باشند، این دوره می‌تواند برای آن ها مفید و موثر باشد.

در مجموع با آموزش پرایس اکشن و فراگرفتن آن، می‌توانید با اجرای برنامه ها و استراتژی های این سبک از تحلیل، به کسب درآمد از بازارهای مالی مختلف بپردازید. بنابراین اگر قصدتان از شرکت در این دوره، یادگیری یک شیوه مناسب برای کسب درآمد از بازارهای مالی می باشد، حتماً اقدام به شرکت در این دوره نمایید.

در دوره جامع آموزش پرایس اکشن پارسیان بورس چه می‌آموزید؟

در دوره جامع آموزش پرایس اکشن پارسیان بورس، شیوه پرایس اکشن اسمارت مانی Smart Money که بهترین روش پرایس اکشن است به صورت کامل و عملی آموزش داده می شود.

ضمنا مباحثی همچون فارکس چیست و ارتباط پرایس اکشن فارکس و چه چیزی در آن معامله می شود، مفهوم جفت ارز ها و CFD، مفاهیمی همچون پیپ pip، حجم بر اساس لات و اهرم یا لوریج (leverage)، افتتاح حساب معاملاتی واقعی و دمو و نحوه‌ی کار با نرم افزار متاتریدر (Meta Trader) نیز در این دوره آموزش داده می‌شود. همچنین مباحث مربوط به فارکس، در دوره آموزش فارکس در مشهد به شکل کامل تدریس می‌شود.

از جمله ویژگی هایی که سیستم پرایس اکشن اسمارت مانی دارد، می‌توان به توانایی مناسب و خوب بر روی پیش بینی های قیمتی، دسترسی بهتر به معامله در بازه‌ی زمانی بلندمدت تر و مفهوم عرضه و تقاضا و شناخت تریگر ها اشاره کرد.

همچنین شما در دوره آموزش پرایس اکشن با انواع سبک های پرایس اکشن نظیر سبک پرایس اکشن ال بروکس، وودز، لنس و پرایس اکشن RTM و انتخاب بهترین روش پرایس اکشن و همچنین با انواع الگوهای پرایس اکشن آشنا خواهید شد.

اطلاعات دوره آموزش پرایس اکشن
⭐شیوه برگزاری حضوری و غیر حضوری
⏳مدت آموزش 48 ساعت آموزش حضوری و 32 ساعت ویدئویی
⏱پشتیبانی دوره همیشگی و رایگان
🧑‍🏫اساتید دوره مهندس علی پهلوان

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • نحوه تدریس عالی. ساده و روان

    پاسخ
  • بیتا فرجی
    15 تیر 1401 12:07

    درود بعد از اینکه نود درصد از سرمایه ام رو از دست دادم تصمیم گرفتم دوره ی آموزش پرایس اکشن پارسیان بورس رو تهیه کنم و با اشتیاق شروع به فراگیری کردم خدا رو شکر شرایط و برآیندم داره بهتر میشه دیروز ی معامله زدم سودش دو برابر دوره ای بود که خریدم سپاس از تمام دوستان.

    پاسخ
  • نیکی سلطانی
    19 آذر 1401 12:49

    سلام، آیا آموزش پرایس اکشن در مشهد هم دارید ؟ به صورت حضوری است یا غیر حضوری ؟

    پاسخ
    • مدیر سایت
      23 آذر 1401 22:06

      با سلام
      بله آموزش پرایس اکشن در مشهد به صورت حضوری برگزار می گردد و به روزترین سبک معامله گری در دنیا که پرایس اکشن به سبک اسمارت مانی می باشد در این دوره آموزش داده می شود.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی